Už od konce února je Sony středem zájmu stran vlastního přístupu k budoucím titulům a směřování PlayStationu. Vše odstartovalo výrazné omezení aktivit Japan Studia a následné výroky, kterak se bude Sony nabídkou her pro PlayStation zaměřovat spíše na globální hity. Další nepřímé potvrzení tohoto postoje přinesl článek Jasona Schreiera o údajném zrušení vývoje Days Gone 2, se kterým už Sony patrně nechtěla jít do rizika s odvoláním na výkon prvního dílu. Fanoušci se na základě této zprávy a přidružených rozhovorů s bývalými zaměstnanci studia Bend utvrdili, že Sony bude hrát v příštích letech na jistotu a přímo od PlayStation Studios se dočkáme v podstatě jen pokračování zaběhnutých značek. Situace však podle prezidenta zmíněné divize Hermena Hulsta není tak žhavá, což se snaží fanouškům dokázat vedle svého tvrzení i podepsáním spolupráce na vývoj hry od studia Firewalk, které si založili bývalí veteráni z Bungie.
„Myslím si, že naše hry jsou tak odlišné a rozmanité, jak jen mohou být. Od Sackboye, přes Astro Bota a Dreams, až po hry jako The Last of Us Part II nebo Ghost of Tsushima,“ uvedl Hulst v rozhovoru pro Games Industry. Bývalý ředitel Guerrilla Games poté naznačil, že menší hry automaticky nevylučují ty velké a naopak, takže PlayStation Studios podle jeho slov žádnou filosofii nemění a i nadále budou přinášet popisované typy her, které byly vždy středobodem snažení Sony. Otevřenost novým nápadům a chuť zdravě riskovat pak promítá do naznačeného spojení se studiem Firewalk a jejich novou, dosud neoznámenou hrou. „Tihle skvělí lidé jsou vynikající vypravěči příběhů, stejně jako vývojáři z PlayStation Studios. Zpracovávají hry velmi inovativním způsobem, což odpovídá jejich rozsáhlým zkušenostem coby týmu, který společně pracoval na AAA multiplayerové hře,“ tvrdí Hulst.
Firewalk má rovněž otevřeno hned 24 nových pozic ze sekcí grafiky, audia, programování i produkce a je téměř jisté, že projekt, na němž spolupracují se Sony, je teprve na začátku svého vývoje.
Sluší se připomenout, že studio Firewalk vzniklo v roce 2018 coby součást skupiny ProbablyMonsters, která sdružuje vývojáře a dává jim prostor ve vytváření vlastních týmů. Tento konkrétní se rekrutoval z veteránů studia Bungie, kteří pracovali na Destiny a chtějí svou vášeň pro multiplayer uplatnit ve vlastním projektu. Bez ohledu na relativně malý počet pouze horních desítek zaměstnanců míří do prostoru těch nejlepších next-gen her při zachování zdravého přístupu k práci a minimu přesčasů. Firewalk má rovněž otevřeno hned 24 nových pozic ze sekcí grafiky, audia, programování i produkce a je téměř jisté, že projekt, na němž spolupracují se Sony, je teprve na začátku svého vývoje, bez ohledu na to, že komunikace mezi oběma subjekty běží už dva roky.
„Pracujeme s úplně novým týmem, pro který je všechno nové. Spolupracujeme už téměř dva roky a byli jsme u samého vzniku studia, kdy všichni teprve zjišťovali, jak si můžeme na této cestě pomoct,“ prozrazuje Hulst. Spolupráci pak přirovnává nastaveným přístupem jako k práci s některým z interních týmů a rozhodně není vyloučeno, že by v průběhu nadcházejících let – tedy pravděpodobně po vydání připravované hry – nemohlo dojít k akvizici. Zajímavé rovněž je, že pro Sony je to v rychlém sledu už druhá podobná spolupráce – v březnu si podali ruce s Jade Raymond a jejím novým studiem Haven, které založila po odchodu z Googlu. „Mám velký zájem o vytváření rozmanité nabídky titulů. Jejich podoba a forma je přitom méně důležitá nežli fakt, že jsou různorodé, výrazné a odlišitelné,“ uzavírá téma Hulst.
Zůstává tedy otázkou, zda v souladu s tím, co prezident PlayStation Studios řekl, se bude něco dít s Days Gone 2, když už se o hře začalo před nedávnem mluvit. Ačkoliv se Sony k celému případu nevyjádřila – a to je vzhledem k postupu směrem ke spekulacím zcela běžné – fanoušci si hru přejí a skrze petici vysílají poměrně jasný signál. Sesbírali už přes 82 tisíc podpisů a volají po tom, aby Sony své domnělé rozhodnutí přehodnotila. Nikdo ovšem nemůže vědět, jak se má věc ve skutečnosti a nakolik razantní ukončení vývoje hry ve studiu Bend vlastně bylo. Všechny informace, byť podložené lidmi, kteří byli u toho, mohou být zastaralé a neodpovídat aktuálnímu stavu. Z druhé strany je pak nutné poukázat, že ačkoliv je 82 000 podpisů vysoké číslo, má pro Sony pouze charakter určitého náznaku a nemusí být v případě tak nákladného procesu, jako je vývoj videoher, nikterak rozhodující.