Na podzim minulého roku jsme vám představili projekt New California pro Fallout: New Vegas. Velká komunitní modifikace funguje coby prequel New Vegas. Cílem modu Capital Wasteland, o kterém jsme si naposledy povídali v novinkovém souhrnu ze 4. ledna, je pro změnu snaha nabídnout příběh Falloutu 3 ve čtvrtém dílu. Ale podobných pokusů existuje mnohem více a jeden je ambicióznější než druhý. Pokud vás zklamal Fallout 76 a s láskou vzpomínáte na původní dva díly, měli byste zbystřit. Zejmona v případě, že jste někdy snili, jaké by to asi bylo zopakovat si jejich scénář v moderním pojetí od Bethesdy.
Svět Falloutu 2 se do enginu čtvrtého dílu snaží transformovat skupina modderů okolo titulu Project Arroyo. Izometrické zobrazení nahradí pochopitelně perspektiva první osoby, ale jinak autoři usilují o to zrekonstruovat původní titul v celé jeho šíři. To obnáší nutnost přidat do Falloutu 4 staronové skilly, perky, zbraně, postavy, mise a v neposlední řadě také samozřejmě celé lokace. Právě s nimi začali. Zda jejich úsilí nese nějaké ovoce, můžete zkusit sami posoudit prostřednictvím prvních screenshotů, které zachycují malé farmářské město Modoc v jeho trojrozměrné podobě.
Práce jsou stále na samém počátku a kromě toho, že autory kontaktuje právní oddělení Bethesdy nebo společnosti Interplay jim vážně hrozí i riziko, že si ukousli až příliš velké sousto, které se nakonec ukáže být nad jejich síly. A i když ve svém úsilí vytrvají, čekají je roky tvrdé práce. Pro příklady ostatně není nutné chodit daleko. Své o tom ví fanoušci další série od Bethesdy – fantasy RPG The Elder Scrolls. Modifikace jako Skywind nebo Skyblivion, které se snaží s pomocí Skyrimu oživit světy Morrowindu, respektive Oblivionu vznikají dlouhá léta. A nejsou zdaleka jedinými podobnými pokusy.
Není proto divu, že řada hráčů je ke komunitní novince zdravě skeptická. Na druhé straně ukázky dosavadní práce dávají tušit, že nějaký potenciál přeci jen mod skýtá. Nyní se autoři pustili do rekonstrukce Vault City a představili rovněž několik modelů, které minimálně naznačují, že svůj úkol myslí tým zcela vážně. Není pochyb proto o tom, že je před vývojáři-nadšenci ještě daleká cesta. Trochu zkrátit ji může pomoci každý ochotný a šikovný fanoušek. V tuto chvíli autoři hledají další zkušené moddery, kteří jsou obeznámí s Creation Kitem od Bethesdy, programátory, level designéry, grafiky i modeláře.
Pokud by vás zajímají další velké modifikace pro Fallout, kromě výše uvedených projektů stojí za zmínku například ledové rozšíření Northern Springs pro Fallout 4 či expanze Fallout: Miami, která hráče vezme na prosluněnou Floridu.