branding
BioShock 4, 2K Games, BioShock 4 se může odehrávat v otevřeném světě

BioShock 4 se může odehrávat v otevřeném světě

Informaci přináší pracovní inzerát. Hra nebude zasazená ani do Rapture, ani Columbie

Zdroj: 2K Games
13. 4. 2021
Název: BioShock 4 Vývojář: Vydavatel:

Situace kolem série BioShock se může některým hráčům jevit poněkud zmatečně. Po třech skvělých dílech, na kterých pracovalo studio Irrational Games v čele s designérem Kenem Levinem, nastalo dlouhé období ticha a všemožných spekulací o budoucnosti. A to nejen zmiňované herní značky, ale také studia, které už čtvrtým rokem sice stále funguje pod mateřskou společností Take-Two, ale už ne jako Irrational Games, nýbrž Ghost Story Games. Když bylo navíc oznámeno, že tým Kena Levina pracuje na úplně nové hře, o BioShocku se mluvilo jako o mrtvé sérii, ke které se už pravděpodobně nikdo nevrátí. Koncem roku 2019 nicméně došlo na překvapivé oficiální potvrzení, že čtvrtý díl vznikne, přičemž podepsáni pod ním budou vývojáři z nově ustaveného týmu Cloud Chamber. Hráči ovšem neměli být nadšení až příliš – v prosinci 2019 byla hra teprve na začátku svého vývoje a ředitelka studia Kelley Gilmore upozorňovala, že všechno ještě potrvá několik let. A o rok a půl později hledá Cloud Chamber 17 nových zaměstnanců, přičemž minimálně jeden by měl pracovat na hře s konceptem otevřeného světa.

Inzerátu si všimli redaktoři magazínu PCGamesN a v podstatě obratem rozpoutali spekulaci, že BioShock 4 opustí formuli předchozích dílů a roztáhne se do mnohem většího prostoru, než jaký poskytovalo zatopené město Rapture či Columbia v oblacích. Cloud Chamber konkrétně hledá zaměstnance na pozice grafiků, programátorů, zvukařů, designérů či skriptařů a zmínka o open worldu se objevila v inzerátu na obsazení role scenáristy. „Doufáme, že najdeme někoho, kdo dokáže utkat poutavé příběhy v zasazení otevřeného světa,“ píše se v úvodu pracovní nabídky. Aby nedošlo k mýlce, o BioShocku se mluví hned v první větě a je tudíž jisté, že se inzerát vztahuje na scenáristu vznikajícího čtvrtého dílu. Jediné, kde by snad mohlo dojít k určitému zmatení, je umístění zaměstnání do Montrealu, kam se však studio Cloud Chamber z kalifornského Novata v mezičase rozrostlo.

Pokud bychom měli zabrousit do dalších inzerátů, vyskakují z nich střípky jako AAA příběhová střílečka, implementace davu lidí, nepřátelská AI, kombinování ručně vytvořených kulis s pružně se chovající umělou inteligencí, živoucí svět a spoustu dalších podobných hesel. Za připomenutí pak rozhodně stojí, že už v loňském roce vývojáři nepřímo potvrdili, že se hra bude odehrávat v „novém fantastickém světě“, o čemž jsme se shodou okolností dozvěděli opět skrze pracovní nabídky, v nichž zaznívaly podobné termíny jako nyní. Je tudíž velmi bezpečné skládat si první obrázek BioShocku 4 a trpělivě čekat, až se Cloud Chamber, 2K Games nebo samotné vedení Take-Two rozhoupe k tomu, aby hru konečně představilo. Vzhledem k množství nových zaměstnanců a pozic, které mají obsadit, však představení hry v letošním roce neočekáváme.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru