branding
Nintendo se do budoucna zaměří na vývoj nových značek

Nintendo se do budoucna zaměří na vývoj nových značek

Oblíbené série opouštět nebude, přichází prý ale čas na inovaci. Týkat se to má i hardwaru

Zdroj: Nintendo
12. 4. 2021

Prezident Nintenda Šuntaro Furukawa pro agenturu Nikkei uvedl, že přichází období nových značek a sérií. Společnost se prý nechce odklonit od oblíbeného Maria či Zeldy, ale skrze investice do nových IP chce jednak přinášet nové nápady a současně zaručit, že u Nintenda a aktuálního Switche zůstanou fanoušci i nadále. „Nintendo je odhodlané vytvářet originální herní série i v budoucnu. Cítíme potřebu inovovat, abychom zůstali vedle konkurence na poli domácí zábavy stále relevantní,“ řekl Furukawa.

Magazín Video Games Chronicle trefně poukazuje, že za posledních 20 let přišlo Nintendo jen se třemi významnými novými značkami – Pikmin z roku 2001, Wii Sports z roku 2006 a nakonec Splatoon, které se vydání prvního dílu dočkalo v roce 2015. To by ale podle Nintenda výhledově nestačilo a Furukawa se k celé situaci staví pokorně: „Hry nejsou pro život nezbytné. Aby si zákazníci vybrali pro svůj volný čas ty naše, musí být zajímavé. Konkurence je velká a já nejsem zrovna optimista.“ Na druhou stranu je ale určitě na místě dodat, že Nintendo nemá se zájmem o své produkty problém a s přístupem, který nově předkládá, by mohlo vše fungovat i v nadcházejících letech.

Furukawa na jedné straně uklidňuje, že Nintendo disponuje dostatkem komponent na bezprostřední produkci nových kusů Switche, ale vyjadřuje značné obavy pro druhou polovinu tohoto roku.

Týká se to pochopitelně i hardwaru, který je stěžejním bodem celého úspěchu a v Nintendu si toho jsou plně vědomi. „Neustále přicházíme s nápady na nové konzole, které od nás trh očekává, ale momentálně jsou na poli technologií a jejich ceny určité překážky, se kterými nic neuděláme,“ vysvětluje prezident Nintenda. Naráží tím pochopitelně na celosvětový problém s nedostatkem čipů, odrážející se nejen v nemožnosti pořídit si obvyklou cestou grafické karty, ale také nové konzole, případně nad jejich vývojem přemýšlet v konkrétnější rovině. Furukawa tedy na jedné straně uklidňuje, že Nintendo disponuje dostatkem komponent na bezprostřední produkci nových kusů Switche, ale vyjadřuje značné obavy pro druhou polovinu tohoto roku. „Poptávka v Japonsku i dalších zemích je už od začátku roku velmi vysoká. Existuje tudíž možnost, že v budoucnu narazí někteří prodejci na nedostatek zásob,“ říká prezident Nintenda.

Těžko tedy soudit, nakolik se tento stav podepíše na uvedení případného nástupce či vylepšené verze aktuální konzole od Nintenda, o níž se neustále spekuluje. Furukawa vysvětlil, že vývoj může mnohdy trvat několik let, bez ohledu na blízkou spolupráci hardwarových a softwarových týmů a je tedy otázkou, v jaké fázi se domnělý Switch Pro vlastně nachází. „Opakujeme, že jsme přibližně v polovině životního cyklu Switche, a protože lze konzoli využít pro hraní na cestách i doma, […] životní cyklus tím může být prodloužen,“ dodává Furukawa. Neskrývá přitom ambice, pokořit v prodejích Switche historický zápis Nintenda Wii, na který schází hybridní konzoli oslovit „už jen“ 20 milionů zákazníků.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru