Novou kooperativní akci s RPG prvky Outriders od polského studia People Can Fly (Painkiller, Bulletstorm, Gears of War: Judgment) jsme rozebrali netradičně ve třech. Skoro jako ve vidcastu. I když do akce jsme se tentokrát pustili “jen” ve dvou. Přesto od nás dostanete poměrně výživný rozbor, v němž si můžete poslechnout naše názory na rozporuplný titul, v němž na řadu povedených věcí bohužel připadají mnohé zásadní nedostatky. Tenhle crossover měl možná až příliš velké ambice a zlatou medaili nemůže dostat každý, kdo doběhne do cíle. Víc se dozvíte z naší obsáhlé videorecenze.
- Velké množství obsahu za jednu cenu
- Časté, ale svižné nahrávání
- Rozvleklý, ale nakonec docela zajímavý příběh a svět
- Samotný žánr a mechanismy fungují
- Zajímavě řešená obtížnost
- Můžete hrát sami i v kooperaci
- Solidní grafika na AA produkci
- Různorodá a pestrá prostředí
- Zábavný způsob regenerace zdraví
- Uspokojivý vývoj a upgrady zbraní
- Spousta vyžití i po dohrání kampaně
- S novou postavou můžete přeskočit prolog
- V krátkých dávkách je hra zábavnější
- Krycí systém nefunguje technicky ani formálně
- Postavy jsou ploché a pronáší prázdné fráze plné klišé a patosu
- Level design celého světa je ušitý stejnou jehlou
- Gunplay není špatný, ale nedosahuje na špičku
- Nelogické náhodné skoky v obtížnosti
- Herní náplň je po čase repetitivní a vzorec se opakuje
- Nepřirozené střihy do animací
- Nepohodlná správa inventáře
- Velké množství technických chyb v čele s konektivitou a stabilitou hry
- Autoři se z velké části opírají o cizí nápady
- Na PS5 titul nenabízí podporu ovladače DualSense
- Chabá umělá inteligence nepřátel, jejichž nejsilnější zbraní jsou náhodné spawny a blokování hráče
Outriders jsou titulem, který bude hráče rozdělovat. Zjevně si najde loajální zastánce i neústupné kritiky. I když má hra mnohá pozitiva a autoři pro potenciální fanoušky přichystali monumentální porci obsahu, nelze proto přehlížet některé zjevné slabiny. Výsledkem podle nás není ani jednoznačná pecka ani propadák, ale jen lehce nadprůměrný titul v pravém původním významu tohoto označení. A tomu odpovídá i výsledná známka.
6 Verdikt
„Ohledně „gunplay“ jde opět o slabší výsledek, pocit ze střelby je nevýrazný/přesnost nic moc.“ – tak samozrejme! Protoze zbrane maji presnost jako skill, takze je ve hre krome hrackeho skillu i lehke procento nahody.
Ad kryci system, prisel mi naprosto v pohode a funguje presne jak ma, kryt neni 100% a tak to ma byt. A trvdit, ze AI je hloupe, to taky neni uplne pravda. Je zjevne, ze moc daleko se pani asi nedostali a rychle spichli alespon neco. … aaa ted koukam, ze je to jeste horsi, v horske lokaci, kde by meli byt uz davno na WT6, jedou porad WT3, aha! Takze si stezuji na AI, ale ve skutecnosti hraji na EZ mode. Tak to potom jo. :-], ono to totiz az od World Tieru 4 nahoru teprve zacina byt zajimave, kde se AI snazi hrace obklicit atd.
Ad spawny v zadech. Ale kdeze! Spawny jsou pevne, vubec ne nahodne a pomerne logicky umistene na pristupovych bodech do „areny“. Ale ano, je mozne, ze kdyz se hrac natlaci hodne dopredu, tak se mu na techto bodech budou spawnovat vlny nepratel jakoby v zadech. Ale to neni zly umysl hry, ale by design a dava to smysl. A blokovani hrace v jakem smyslu? Ze ho obklopi hloucek melee rusheru a umlati jak snop psenice? Ale tak to prece ma byt. Nesmite si je pustit k telu.
Jestli neco se hre da vycist, tak je to reset areny pri prilisnem ustupu, zbytek je docela OK.