Poslední zprávy ohledně Marvel’s Avengers od vývojářů z Crystal Dynamics nevyznívají pro budoucnost hry zrovna pozitivně. Ačkoliv vývojáři umožnili opětovné hraní příběhové kampaně a přišli s novým hrdinou, zájem hráčů příliš nestoupá. Co hůř, autorům hry se nepodařilo uspokojivě vysvětlit, proč je nyní nutné trávit s levelováním postav více času a vyšlo rovněž najevo, že Spider-Man – exkluzivní bonus pro hráče na PlayStationu – spolu s Black Pantherem do hry v dohledné době ještě nedorazí. Opakující se náplň misí pak u velkého procenta hráčů způsobila ztrátu zájmu, a ani po vydání nového obsahu nepřesáhlo maximální číslo souběžně hrajících na Steamu tři tisícovky. Tým v Crystal Dynamics ale nadále projektu věří a podle slov manažera studia Scota Amose myšlenku na ultimativní superhrdinskou hru s licencí Marvelu nezatracují.
„Jsme absolutně odhodlaní doručit hru, kterou si naši fanoušci zaslouží. Věříme v ni, stejně jako v to, čím se může stát a jsme odhodlaní vše napravit,“ říká Amos v rozhovoru pro Game Informer. Potvrzuje také, že jeho tým není hluchý vůči tomu, co říkají hráči nebo média, vše prý zpracovávají a přemýšlí nad tím, jak poznámky promítnout do podoby samotné hry. Určité zpoždění nicméně nový obsah nabral proto, že se v Crystal Dynamics rozhodli nejprve opravit nečekaně velké množství chyb, které se objevily po uvedení hry loni v září. „Mysleli jsme, že jsme připravení – měli jsme plán, seznam budoucích věcí, jenže launch přinesl tolik chyb, s nimiž jsme nepočítali a nečekali jsme, že je kdy opravíme,“ přiznává Scot Amos. Přitom naznačuje, že se zabývali neúspěchy či přešlapy některých jiných live-service her a chtěli se z nich poučit, rozsah Marvel’s Avengers je však přeci jen zastihl nepřipravené.
Šéf Crystal Dynamics zůstává optimistou, chválí svůj tým a vyjadřuje přesvědčení, že v Marvel’s Avengers se skrývá mnohem víc, než kolik se může na první pohled zdát.
Dalším důvodem, proč přísun nového obsahu podle Amose zaostává za očekáváním, je bohužel i pandemie koronaviru. Nutnost přesunout vývoj do domácích kanceláří znamená pro Crystal Dynamics trojnásobné až čtyřnásobné zpomalení všech procesů. Vývojářům to prý doslova ukradlo několik měsíců, než si navykli na nový způsob práce a opět získali pevnou půdu pod nohama, nyní by už ale měly být všechny organizační procesy ustáleny a vývoj pokračuje. „Bude to vyžadovat čas a finanční investice,“ předznamenává Amos a mluví o nutnosti zachovat si přízeň stávajících hráčů a urychleně zaháčkovat nové. V tomto ohledu je ale šéf Crystal Dynamics optimistou, chválí svůj tým a vyjadřuje přesvědčení, že v Marvel’s Avengers se skrývá mnohem víc, než kolik se může na první pohled zdát. Problémem, proč si hráči ještě nenašli cestu k zábavným částem hry, může být podle Amose také nedostatečná komunikace, v níž nejsou obecně příliš dobří a musí ji zlepšit. Jedině tak prý může být obnovena vzájemná důvěra a vztah vývojář-hráč začne zase fungovat.
Kdy se tak stane a zda vůbec, je však v tuto chvíli nejen otázkou času, ale také rychlosti, s níž budou vývojáři schopní nový a hlavně atraktivní obsah přidávat do hry. Kritika stran opakujících se misí, které jsou navíc velmi krátké, je něco, co nejde odstranit patchem – jde o jádro celé hry – a pomoct by mohly nové lokace či zajímavější hrdinové, než je, s prominutím, Hawkeye. Jak už ale bylo řečeno dříve, Black Panther dorazí až v závěru roku a slibovaný Spider-Man ještě později, což nejsou zrovna příznivé vyhlídky na nějaký skutečný obrat. Nehledě na to, že v Crystal Dynamics podle inzerátů pracují na další velké AAA hře a je klidně možné, že v případě setrvalého nezájmu o Avengers sklouzne hra do klína malého týmu, který ji už bude coby memento potenciálně slibné hry pouze udržovat při životě.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Je jen jedna věc co tuhle hru zachrání – přidání druhé kampaně se záporákama (tedy hraní za ně) a následně přidání pvp části hry ve stylu Battlefrontu. Což vlastně nechápu, že tahle hra nebyla tak koncipována od začátku. Jestli ve starwars universu táhle fanoušky touha rozdat si to za Jedi proti Sithům – jaká asi musí být touha komiksových fanoušků… typické bojovky ve stylu Injustice nebo marvel vs capcom moc nepočítám, to je prostě jinej žánr.
Odehrál jsem hru na platinovou trofej, vyleveleoval všechny postavy na max, udělal všechny battle-passy a myslím, že by bylo rozumné, začít hráčům dávat kredit za další dokončené body nad rámec onoho battle-passu. Nevím proč se nám přičítají, když už nám nic nedají. Protože prostě ty pózy, jmenovky a recolor oblečení je jediné, co ta hra může hráči nabídnout, aby mu zpříjemnila stereotypní nezajímavou gameplay. Pokud ale bude stále vše zamčené a i když hrajete, nebudete mít možnost získávat dál ten kredit, nemá pak smysl hru hrát, protože reálné peníze utrácet je pitomost. Neřeknu, když by to bylo levné a hra povedená, ale tohle. Navíc, zaplatit by mohli ti, co to chtějí hned.
Řekl bych, že tohle je jediná cesta k úspěchu jak tu hru trochu vylepšit. Víc se s tím asi dělat nedá. Je vidět, že Crystal Dynamics prostě nemají zkušenosti s tímto typem her, a dát dohromady nějaký kus přídavku jim prostě zabere neskutečně moc času a z výsledku je pak patrné, že se u toho musí nesmírně trápit. Je z toho cítit, že neví jak dál a ani vlastně nemají gameplay vizi. Příběhy vyprávět umí, ale herní náplň výrazně pokulhává. Už jen třeba u Tomb Raider her rozmístění předmětů, tak aby byla motivace je ve hře sbírat pro dané využití, není nic moc. U starých anglických dílů to bylo vymakané, a mělo to jasný směr, smysl ale v těch nových je to prostě jen nastavená kaše, která nemá žadné výrazné promítnutí se do způsobu hry. Když si třeba zahraji Resident Evil Revelations 2 RAID mod, tak tam si lze krásně užít to jak jste se poctivě vyexpili a vylevelovali. A čas strávený postupem pak promítl vaše poctivé plnění a vysbírávání. Fakt jsou zde v tomto ohledu dost pozadu, bez nápadu.
Možná byste kluci mohli udělat stream a ukázat hráčům tu novou DLC kapitolu. Možná byste tak natáhli do hry nějaké nové hráče.