Během únorové prezentace State of Play došlo mimo jiné na nečekané odhalení mobilní battle royale hry zasazené do série Final Fantasy. Jak jsme se dozvěděli před několika týdny, Final Fantasy VII: The First Soldier má posloužit jako prequel k jednomu z nejoblíbenějších dílů celé ságy, ale opustit přitom tradiční žánr RPG. Spojení se proto mohlo zdát poněkud divoké, v očích věrných fanoušků možná znělo jako jistá forma rouhání, ale vývojáři ze Square Enix si jsou zamýšleným nápadem jistí, bez ohledu na minimum zkušeností s battle royale tituly. Přiznal to producent Tecuja Nomura v rozhovoru pro magazín Famitsu a blíže vysvětlil, kdo se o hru stará, resp. čím se odliší od záplavy podobných zaběhnutých titulů.
„Uvědomujeme si, že nás nečekají vavříny jen proto, že je v názvu Final Fantasy VII. Pustili jsme se do vývoje The First Soldier, abychom přišli jako nový vyzyvatel do jednoho z nejžhavějších žánrů dnešní doby,“ popisuje myšlenkové nastavení vývojářského týmu Nomura. Uvědomuje si přitom, že spoustu hráčů, kteří se potenciálně ke hře dostanou, nebudou mít žádnou předchozí zkušenost s Final Fantasy, nechce se ale smířit s tím, že by je pro sérii nezlákali. „Chtěl bych, aby v sobě lidé díky této hře objevili zájem o svět Final Fantasy VII. Pokud to ale máme udělat správně, neexistují žádná poloviční řešení,“ dodává Tecuja Nomura a snaží se současně na hru pohlédnout očima dlouholetých hráčů a znalců Final Fantasy. „[Battle royale] je žánr, se kterým nemáme mnoho zkušeností a mnoho fanoušků FF VII ho možná ještě nevyzkoušelo. Doufám tedy, že tuhle výzvu překonáme společně,“ vyslovuje své přání producent.
Za First Soldier je přímo zodpovědný Šoiči Ičikawa, který těží především z vlastní obrovské obliby battle royale žánru.
Dále v rozhovoru pak popisuje, že The First Soldier přijde s několika tradičními prvky, jako je například možnost zvolit si postavu s unikátní sadou schopností. Před každou bitvou si hráči budou moci vybrat z nabídky a podle toho využívat nové herní styly, případně ty oblíbené modifikovat o nové možnosti. Na druhou stranu by ale podle Nomury neměli být hráči do ničeho nuceni, a pokud budou chtít zůstat u jednoho oblíbeného stylu, i oni z opakovaného hraní a získávání zkušeností budou těžit. Bohužel už ale producent nezabrousil do hlubších detailů, takže nezbývá než odkázat na předchozí slova o magii, efektech a pravděpodobně i kombech spolubojovníků, částečně kopírující souboje ve velkém Final Fantasy VII.
Důležité je rovněž připomenout, že ačkoliv Nomura mluví za celou sérii, není to tak dávno, kdy se od vlastního vývoje vzdálil a zaujal roli pozorovatele a klidné síly v pozadí, která pouze koriguje směr, jímž se Final Fantasy posouvá vpřed. Nechává proto prostor dalšímu z producentů – Šoičimu Ičikawovi – který je přímo zodpovědný za First Soldier a těží především z vlastní obrovské obliby battle royale žánru. „Bude skutečným hlasem hráčské základny, promlouvající skrze něj do týmu vývojářů a nabídne také expertní názory na všechno, co bude vyžadovat další péči a vylepšení,“ představuje Nomura svého kolegu. Co všechno bude potřeba na připravované hře, by přitom měli vývojáři začít odhalovat už brzy, vzhledem k chystanému spuštění betaverze. Square Enix si ale nechává prostor a o možnosti poprvé si Final Fantasy VII: The First Soldier zahrát, bude informovat až později.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.