branding
Jade Raymond založila ve spolupráci se Sony nové studio

Jade Raymond založila ve spolupráci se Sony nové studio

První hra od vývojářů z Haven bude pro PlayStation. To vše měsíc po odchodu ze Stadie

Zdroj: Google
16. 3. 2021

Když na začátku února oznámil Google ukončení vlastních herně-vývojářských aktivit a zrušení divize Stadia Games and Entertainment, byl to konec i pro producentku Jade Raymond. Mluvilo se o prokletí, které vývojářku provází a může za to, že poslední dokončený titul, pod nějž se bez ohledu na své angažmá v Googlu a Electronic Arts podepsala, byl před osmi lety Splinter Cell: Blacklist v Ubisoftu. Teď to ale Raymond bude zkoušet znovu – založila totiž v Montrealu vlastní studio Haven Entertainment s tím, že finance na něj získala od společnosti Sony. Není tudíž překvapením, že první hra, která z výrobních linek Haven sjede, bude originální IP určená pro PlayStation, z druhé strany to ale neznamená, že by japonský gigant nově ustavené studio vlastnil.

„Sony je hrdá, že může podpořit Haven a investovat do něj. Jsme obeznámeni s výzvami, ale také odměnami, které s sebou přináší budování kreativního týmu od samého začátku,“ říká v tiskové zprávě Hermen Hulst, prezident PlayStation Studios. Dále uvádí, že Jade Raymond je s přihlédnutím k jejím zkušenostem z vývoje největších herních značek silnou zárukou a nemůže se dočkat zářivé budoucnosti studia i nového projektu, který už má být ve vývoji.

Producentka si partnerství rovněž považuje a dle svých slov nedokáže ani vyjádřit nadšení z nové příležitosti. „Otevřít nezávislé studio se Sony Interactive Entertainment v zádech nám dává možnost posouvat hranice s podporou vydavatele, který rozumí kreativnímu procesu vývoje her a je znám pro výjimečnou kvalitu a pro-hráčských přístup,“ říká Raymond. Vysvětluje také, že ani vteřinu nezaváhala, když stála po odchodu z Googlu před rozhodováním, zda chce zůstat v herním odvětví. Jen se prý musela vrátit ke kořenům a k tomu, co miluje nejvíc – tedy prozkoumávat nové možnosti, inspirovat lidi kolem a hlavně tvořit.

Raymond dokázala sestavit tým světové úrovně s více než desetiletými zkušenostmi s vývojem mnoha populárních her a sérií.

Co se týče samotné hry, producentka pochopitelně nenaznačuje, na co by se mohli hráči těšit, podle vyznění tiskové zprávy to ale patrně bude velký projekt. „Raymond dokázala sestavit tým světové úrovně s více než desetiletými zkušenostmi s vývojem mnoha populárních her a sérií. Aby studio dostálo svému jménu, bude sloužit jako přístav pro hráče, ať už se jedná o zábavu, vlastní vyjádření nebo náležitost ke komunitě,“ lákají vývojáři. Na další informace si už ale budeme muset počkat, ať už je přinese sama producentka, nebo webová prezentace studia, která je v tuto chvíli teprve v přípravě.

Nahlásit chybu v článku

10

Napsat komentář

Další články
Nahoru