Když na začátku února oznámil Google ukončení vlastních herně-vývojářských aktivit a zrušení divize Stadia Games and Entertainment, byl to konec i pro producentku Jade Raymond. Mluvilo se o prokletí, které vývojářku provází a může za to, že poslední dokončený titul, pod nějž se bez ohledu na své angažmá v Googlu a Electronic Arts podepsala, byl před osmi lety Splinter Cell: Blacklist v Ubisoftu. Teď to ale Raymond bude zkoušet znovu – založila totiž v Montrealu vlastní studio Haven Entertainment s tím, že finance na něj získala od společnosti Sony. Není tudíž překvapením, že první hra, která z výrobních linek Haven sjede, bude originální IP určená pro PlayStation, z druhé strany to ale neznamená, že by japonský gigant nově ustavené studio vlastnil.
So excited to announce Haven Studios! https://t.co/dDJKKA7ZrY
— Jade Raymond (@ibjade) March 16, 2021
„Sony je hrdá, že může podpořit Haven a investovat do něj. Jsme obeznámeni s výzvami, ale také odměnami, které s sebou přináší budování kreativního týmu od samého začátku,“ říká v tiskové zprávě Hermen Hulst, prezident PlayStation Studios. Dále uvádí, že Jade Raymond je s přihlédnutím k jejím zkušenostem z vývoje největších herních značek silnou zárukou a nemůže se dočkat zářivé budoucnosti studia i nového projektu, který už má být ve vývoji.
Producentka si partnerství rovněž považuje a dle svých slov nedokáže ani vyjádřit nadšení z nové příležitosti. „Otevřít nezávislé studio se Sony Interactive Entertainment v zádech nám dává možnost posouvat hranice s podporou vydavatele, který rozumí kreativnímu procesu vývoje her a je znám pro výjimečnou kvalitu a pro-hráčských přístup,“ říká Raymond. Vysvětluje také, že ani vteřinu nezaváhala, když stála po odchodu z Googlu před rozhodováním, zda chce zůstat v herním odvětví. Jen se prý musela vrátit ke kořenům a k tomu, co miluje nejvíc – tedy prozkoumávat nové možnosti, inspirovat lidi kolem a hlavně tvořit.
Raymond dokázala sestavit tým světové úrovně s více než desetiletými zkušenostmi s vývojem mnoha populárních her a sérií.
Co se týče samotné hry, producentka pochopitelně nenaznačuje, na co by se mohli hráči těšit, podle vyznění tiskové zprávy to ale patrně bude velký projekt. „Raymond dokázala sestavit tým světové úrovně s více než desetiletými zkušenostmi s vývojem mnoha populárních her a sérií. Aby studio dostálo svému jménu, bude sloužit jako přístav pro hráče, ať už se jedná o zábavu, vlastní vyjádření nebo náležitost ke komunitě,“ lákají vývojáři. Na další informace si už ale budeme muset počkat, ať už je přinese sama producentka, nebo webová prezentace studia, která je v tuto chvíli teprve v přípravě.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Snad ten fakt, že má nyní za zády Sony zajistí, že se jí podaří svůj nový projekt dotáhnout do konce. Dosud měla, diplomaticky řečeno, smůlu na své obchodní partnery, tak doufám, že se Sony nedopadne stejně a dočkáme se zajímavé nové ip (byť třeba z ranku indie a nikoliv aaa jako Kojimův DS).