Společnosti THQ Nordic a Embracer oznámily, že opakovaně avizovaný remake Gothicu vyvine nové studio Alkimia Interactive sídlící v Barceloně. Tým začal fungovat loni v létě a mají ho tvořit milovníci RPG. Studio se stále rozrůstá a nadále aktivně hledá nové kolegy, kteří by se k němu připojili. I v tuto chvíli firma hledá celou řadu lidí na nejrůznější pozice. Momentálně v Alkimia Interactive pracuje přibližně 35 zaměstnanců.
Cílem autorů je podle jejich slov tvořit kvalitní RPG a prvním v řadě má být samozřejmě právě remake Gothicu pro PC a next-gen konzole. Práce jim jde dobře od ruky a první výsledky prý uvidíme už za několik měsíců. Není samozřejmě náhoda, že hratelný teaser, kterým si vydavatel testoval zájem publika, původně vznikl ve studiu THQ Nordic Barcelona. Společnost THQ Nordic potvrdila, že se pouští do plnohodnotného remaku hry Gothic z roku 2001, loni v únoru. V rozhodování jí prý pomohla právě jednoznačná zpětná vazba od fanoušků. I když podle nás až tak jednoznačná nebyla.
THQ Nordic tvrdí, že chce vytvořit plnohodnotný remake, který zůstane tak věrný originálu, jak je to jen možné.
Už tehdy vydavatel avizoval, že musí založit ve španělské Barceloně plnohodnotné studio z tamního týmu, který měl hratelný teaser na svědomí. Pak chtěli vývojáři vyhodnotit, co se lidem na hratelné ukázce líbilo a co nikoli. Samotný vydavatel zmiňoval, že jednou z nejčastějších výtek byla přílišná barevnost a přání udělat hru temnější a špinavější. THQ Nordic tvrdí, že chce vytvořit plnohodnotný remake, který zůstane tak věrný originálu, jak je to jen možné. Atmosférický svět Gothicu má přenést do nové grafiky a opatrně modernizovat některé prvky jeho hratelnosti.
Jak už jsme psali dříve, Společnost THQ Nordic vydala hratelný prototyp remaku Gothicu na Steamu v polovině prosince 2019 a žádala hráče o zpětnou vazbu s tím, že si není jistá, zda se pustí do projektu naplno. Demo je stále k dispozici na Steamu pro všechny, kdo mají v knihovně nějakou hru od Piranha Bytes. Tým vsadil na technologii Unreal Engine 4 a přepracován byl například soubojový systém. Nepojmenovaný projekt koncem roku vzbudil velké pozdvižení. Samotný nápad řadu fanoušků potěšil, ale zpracování už se netrefilo do vkusu zdaleka všem. Mnozí měli problém i s tím, že na remaku pracují jiní autoři než na originálu.
Cílem podle THQ Nordic není udělat jednoduchý remaster, ale plnohodnotný remake. Ten nabídne původní příběh, svět, atmosféru i hudbu, ale nová bude celá technologie, grafika, zvuky a některé mechanismy. THQ Nordic získal značku Gothic i studio Piranha Bytes v roce 2019. Jako fanoušci původní hry hned prý začali zaměstnanci vydavatele přemýšlet, co s ní podniknout. Originál se jim zdál stále skvělý, ale nechtěli se spokojit jen s drobnými úpravami. Namísto toho si přejí celou hru modernizovat, ale aby se ujistili o správnosti svého záměru, požádali o pomoc komunitu. Už tehdy vývojáři upozorňovali, že nic na prototypu není definitivní, vše se může změnit a právě proto je pro modernizaci zapotřebí, aby fanoušci dali jasně najevo, co si přejí.
Původní autoři ze studia Piranha Bytes nemají s remakem nic společného. Více podrobností o novém projektu najdete v našich starších článcích.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.