Neměli bychom zapomínat, že bez ohledu na obrovský úspěch hry Fortnite, postupné etablování vlastního digitálního obchodu či vleklé soudní spory s korporacemi, plní Epic Games také roli významné technologické společnosti. Unreal Engine patří k nejpoužívanějším nástrojům pro vývoj her, uplatňuje se také ve filmovém oboru a není to tak dávno, kdy jsme společně uznale pokyvovali hlavou nad prezentací chystané páté generace. Co víc, Epic pravidelně rozšiřuje možnosti svého enginu o nástroje třetích stran, ať už formou oficiální podpory, nebo rovnou akvizicí společnosti, která dané nástroje vyrábí. A zatímco zkraje roku se součástí Epic Games stala firma RAD Game Tools, teď se pod stejnou střechu stěhuje slovenská společnost Capturing Reality.
Informace přichází přímo z webu Epic Games a doplňuje kontext pro ty, kdo o slovenské firmě nikdy neslyšeli. Jak je už dobře patrné z doprovodného videa, Capturing Reality prostřednictvím svého nástroje RealityCapture umožňuje převod fotografií na trojrozměrné modely bez ohledu na jejich velikost. Výjimkou tak není ani skládání fotografií celých měst či vesnic pořízených drony na velmi přesvědčivé digitální diorama, byť RealityCapture přirozeně zvládne i velmi malé objekty. Vtip je v tom, že namísto drahých fotografických sestav či laserových scannerů (i když i s jeho výstupy si systém poradí) může postačit i obyčejný mobilní telefon a další devizou popisovaného softwaru má být i rychlost, s níž jednotlivé snímky kompiluje do výsledného 3D objektu.
Zajímavé přitom je, že akvizice nepřichází zcela odnikud, když si už její předzvěsti všimli v průběhu února redaktoři magazínu Gamesite.sk.
„Tým Capturing Reality bude pod křídly Epicu nadále růst a spolupracovat s vývojáři Unreal Enginu, aby byla jejich technologie ještě přístupnější a cenově dostupnější,“ říkají zástupci Epic Games. A aby svým slovům dodali patřičnou váhu, v součinnosti s akvizicí snížili neomezenou licenci na software z necelých 18 tisíc dolarů na pouhých 3750 dolarů. Pokud by však někdo potřeboval využít RealityCapture jen jednorázově nebo na menší projekty, je možné platit pouze za množství zdrojových dat v platebních programech za 10, resp. 20 dolarů.
Obě strany si pak akvizici ze zřejmých důvodů pochvalují, a zatímco zástupci Epicu skládají lidem z Capturing Reality poklonu za jejich mistrovský přístup k práci, z druhé strany zakladatel kupované společnosti Martin Bujnak vyzdvihuje možnost ještě urychlit vývoj a posunout hranice fotogrammetrie. Zajímavé přitom je, že akvizice nepřichází zcela odnikud, když si už její předzvěsti všimli v průběhu února redaktoři magazínu Gamesite.sk. V databázi FinStatu, která shromažďuje informace o firmách zaregistrovaných na Slovensku, objevili společnost Epic Games Slovakia s tím, že byla založena už 16. prosince 2020. S největší pravděpodobností se tedy jedná o nově ustavenou dceřinou součástí velkého Epicu, pod kterou v rámci interní struktury CapturingReality nově spadá. Informaci ale bohužel nebylo možné přímo ověřit, stejně jako neznáme žádné bližší detaily ohledně akvizice, zejména tedy stran částky, kterou Epic Games museli vynaložit.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.