Google řešil po nedávném rozpuštění vlastních interních vývojářských týmů Stadie nepříjemný a současně kuriózní problém. I když jsme řekli, že její studia zanikla dřív, než vytvořila nějakou hru, existuje jedna specifická výjimka. Tou je sci-fi Journey to the Savage Planet od kanadského týmu Typhoon Studios. Tahle hra ale vznikala coby nezávislý titul nezávislé firmy a Google studio Typhoon koupil až těsně před vydáním hry v prosinci 2019. Journey to the Savage Planet vyšlo navíc nejprve na PC, PS4 a Xboxu One v lednu 2020. Na Stadii se pak dostalo dokonce až letos v únoru, tedy ve stejný den, kdy Google svá vývojářská studia uzavřel včetně Typhoonu.
Jenže to má háček. Všichni bývalí autoři odešli z firmy a najednou tu nebyl nikdo, kdo by opravil některé opravdu závažné chyby, které verze pro Stadii měla. Původním vydavatelem titulu Journey to the Savage Planet byla společnost 505 Games, ale ta prohlásila, že s touhle verzí nemá nic společného, když se na ni zákazníci obrátili. Navíc na radu podpory Stadie.
Práva, zdrojový kód i všechny assety však vlastní Stadia Games and Entertainment, respektive Google, a tak vydavatel nemohl nijak situaci řešit. Hra zamrzala, padala a některým zákazníkům vůbec nefungovala. Hráči přitom na problémy poukazovali od jejího vydání. Google se snažil hráče odkázat na 505 Games, ale ti se zodpovědnosti za problém z výše uvedených důvodů vzdali. Chyby měl podle nich opravit Google a jde o jeho problém.
Na firmu míří také žaloba kvůli slibu o streamování her v pravém 4K. Součástí sporu jsou navíc i studia Bungie a id Software.
Google nakonec zareagoval. Jeho zástupce uznal, že jde o frustrující problém a omluvil se za prodlevy v jeho řešení s tím, že s blíže neupřesněnými partnery pracují na tom, aby chyby identifikovali a opravili. A nakonec se tak stalo. Včera vyšel update, který měl situaci napravit. Není ovšem jasné, zda na fixu pracoval někdo z původních autorů, nebo někdo úplně cizí.
Nejde přitom o jediný problém, se kterým se Google a Stadia aktuálně potýkají. Na firmu míří také žaloba kvůli slibu o streamování her v pravém 4K. Součástí sporu jsou navíc i studia Bungie a id Software, která se podle žaloby dezinformací účastnila, a předmětem hry jako Destiny 2 nebo Doom Eternal, u nichž zástupci firem slibovali hráčům skutečné 4K a 60 fps.
DOOM Eternal is coming to #Stadia.
4K with HDR ✅
60fps ✅#GoogleGDC19 https://t.co/6YBdOhHhNV— DOOM (@DOOM) March 19, 2019
Ve skutečnosti ale obraz v tomto rozlišení neběžel a k dispozici byly jen upscalované verze. Koneckonců 1080p/60fps, nebo upscalovaných 2160p/30fps má ke 4K a 60 fps dost daleko. Tyto sliby se přitom objevovaly opakovaně na různých místech a tlumočili je i představitelé firem. Cílem žaloby je odškodnit každého poškozeného zákazníka ve Spojených státech, který si koupil edici Stadia Founders či Stadia Premier, respektive předplatitele programu Stadia Pro.
Yes, all games at launch support 4K. We designed Stadia to enable 4K/60 (with appropriate TV and bandwidth). We want all games to play 4K/60 but sometimes for artistic reasons a game is 4K/30 so Stadia always streams at 4K/60 via 2x encode.
— Phil Harrison (@MrPhilHarrison) October 9, 2019