Při vzpomínce na legendární Diablo II určitě vytane na mysli i skvělé rozšíření Lord of Destruction, v němž se hráči museli po porážce Diabla a Mefista postavit Baalovi. Málokdo už ale tuší, že vývojáři z Blizzardu nepracovali pouze na jednom, ale hned dvou rozšíření, byť to druhé nikdy nespatřilo světlo světa. V sérii několika tweetů ho připomíná designér a programátor Diabla David Brevik a prozrazuje, co všechno už bylo připraveno a proč nakonec zůstala druhá expanze v šuplíku.
Yes, sort of… it was only designed, never produced. I had a multi-page design doc going over new classes, new areas, new mechanics and story concepts. That’s as far as it got. https://t.co/l8xHYOF6z5
— David Brevik (@davidbrevik) February 13, 2021
Vše pochopitelně začalo zvídavým dotazem jednoho z fanoušků, který označil Brevika a nadhodil, co je pravdy na tom, že pro Diablo II vznikalo i druhé rozšíření. „Ano, tak trochu,“ odpověděl spoluzakladatel už zrušeného Blizzardu North a přidal další detaily. „[Rozšíření] bylo jen nadesignováno, ale nikdy se nedostalo do produkce. Měl jsem několikastránkový dokument, který popisoval nové třídy, oblasti, mechanismy i části příběhu. Dál jsem se nedostal,“ říká Brevik.
I designed it about 6-12 months before I left. This is one of the reasons it was never made. It was before the 1.10 patch (in terms of timeline). We were also working on our version of Diablo 3 at the time, plus another unannounced project. https://t.co/gxCfeyD0Ou
— David Brevik (@davidbrevik) February 14, 2021
Důvod, proč se nikdy kola vývojového procesu nerozběhla, pak přidává designér v dalším tweetu a vysvětlení je vcelku prozaické – z Blizzardu odešel dřív, než bylo vše připraveno. „Pracoval jsem na tom asi 6-12 měsíců před tím, než jsem odešel. Je to jeden z důvodů, proč rozšíření nikdy nevzniklo. Časově se to dá zasadit před patch 1.10,“ prozrazuje designér. Odhaluje pak, že už tehdy v roce 2002 připravovali také koncept neoznámeného projektu a především Diabla III, které mělo být úplně jiné a spíše kombinací MMO a akčního RPG. Už bez přítomnosti Brevika se ale Diablo III zrodilo v Blizzardu až o dlouhých 10 let později, a jak dobře víte, myšlence hack’n’slash RPG zůstalo věrné. Na závěr si pak Brevik nechal pro fanoušky mírné pomrknutí, když odpovídal na dotaz, zda existuje nějaká šance, že si koncept neuskutečněného rozšíření schoval a pochlubil se jím na internetu: „Nemohu nic potvrdit, ani vyvrátit.“
I can neither confirm nor deny anything https://t.co/zbuMzA7FLc pic.twitter.com/bzi9NhgVPH
— David Brevik (@davidbrevik) February 14, 2021
Co se týče Diabla II, můžeme pak zmínit také četné spekulace na konto očekávaného remaku či remasteru. Vychází z předpokladu, že by na hře měli pracovat lidé z Vicarous Visions, kteří se stali součástí Activisionu a jsou například díky skvělé N.Sane trilogii Crashe Bandicoota vhodnými adepty na další předělávku legendy v podobném duchu. O situaci jsme psali loni v květnu a zmiňovali jsme, že po vydání Crash Team Racing neoznámili Vicarious Visions žádný nový titul, což nahrává úvaze, že pracují na něčem tajném a kdo ví, třeba se odhalení dočkáme už na konci týdne během BlizzConu. Jako náplast za informaci, že Diablo IV letos nevyjde, bychom vylepšené Diablo II brali bez reptání!
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.