V průběhu minulého týdne jsme vás informovali o vzrůstajícím množství stížností na fungování analogových páček ovladače DualSense konzole PlayStation 5. Podobně jako v případě Joy-Conů pro Nintendo Switch, ale rovněž i DualShocku předchozí generace, začali hráči zjišťovat, že analogové páčky po čase vykazují samovolné pohyby nežádoucím způsobem ovlivňující samotné hraní. Kvůli těmto problémům proto přišlo ze strany zákazníků už několik žalob na Nintendo a nevyhne se jim ani Sony. Právní společnost Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith (CSK&D) podala jménem poškozeného hráče Lmarca Turnera žalobu u newyorského oblastního soudu žalobu a už dopředu odmítá arbitráž, tedy typicky mimosoudní vyrovnání.
Gyro in PS5 pad is a very marked improvement over DS4 but… It randomly wants to drift in this. Just enough to completely miss initial shot. #PS5Share, #RogueCompany pic.twitter.com/UiNjzBJz3W
— Nalverus (@Nalverus) February 5, 2021
Žaloba byla podána 12. února a informuje o ní Eurogamer, který měl údajně možnost na dokument nahlédnout. Žalobce označuje DualSense za poruchový a zmiňuje, že ovladač používá úplně stejné uložení analogových páček, jako DualShock 4, vykazující stejné problémy. „Tento defekt výrazným způsobem vstupuje do hratelnosti a znehodnocuje jednu z hlavních funkcí ovladače,“ píše se v žalobě. Nejsou to však jen problémy na straně hardwaru – Lmarc Turner popisuje i zdlouhavý proces reklamace, zejména způsobu, jak se domoci komunikace s pracovníkem zákaznické linky. „Zákazníci čelí bludišti předem nahraných telefonních pokynů, než se konečně dovolají člověku, který opravy DualSensu řeší,“ říká Turner a dodává, že ovladač musel zaslat k opravě na vlastní náklady.
@AskPlayStation I am having issues with my PS5 controller. Both left and right joysticks experience drift. Attached is a video demonstrating it on the rarely used right joystick. I have tried all troubleshooting steps (reset controller/settings). What’s next? #DualSensedrift pic.twitter.com/rHgNhNCXgz
— DJ Wolf (@yomrwolf) February 11, 2021
Co je ještě zarážející, Turner narazil na problém s driftováním už v den, kdy si konzoli donesl domů a jedinou radou, kterou tehdy od zákaznické linky obdržel, bylo resetování konzole. To ale nepomohlo, a s ohledem na výše zmiňovaný proces reklamace mu nezbývalo nic jiného, než si koupit nový ovladač za dalších 70 dolarů. I to měl být jeden z důvodů, proč se nakonec rozhodl k žalobě a oslovil výše uvedenou právní společnost, která už dříve žalovala Nintendo. Důležitým krokem v nadcházejícím sporu pak má být skutečnost, že Turner napsal Sony, aby vyjádřil svůj nesouhlas s řešením tohoto sporu prostřednictvím individuální arbitráže. Jak už bylo uvedeno výše, šlo by o mimosoudní vyrovnání, čímž se společnosti chrání před ustavením precedentů, což je pravý opak, čeho chce CSK&D dosáhnout, je však otázkou, zda se to podaří.
Na tomto místě právní firma nechce opakovat své předchozí chyby, které vedly k arbitráži u sporu s Nintendem a společně s žalobcem Turnerem chce spor se Sony dostat před soud, kde bude žalující požadovat finanční kompenzaci. V sázce je ale pochopitelně onen precedent, podle kterého by se následně mohla řídit následná soudní řízení, což je pochopitelně něco, čemu se chce Sony (ale i jakákoliv jiná společnost v podobných případech) za každou cenu vyhnout.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Začal mi to dělat jak Xbox One gamepad, tak Dualshock 4 a po opravě oba fungují skvěle (DS4 cca rok a Xboxovej minimálně dva roky).
Už jsem toho měl dost, koupil jsem si levné ovladače z aliexpresu pro Switch a i když mi zpočátku trochu vadila rozvrzanost plastů, na funkčnost jsem si nikdy nestěžoval a ani driftování se nedostavilo. Tak jsem si objednal i náhražku DS4 a vážně jsem zvědavý, jaký pocit budu mít z něj.
V DS je použit stejný systém analogových páček jako v DS4 (v teardown videích DS je to hezky poznat) a nějak jsem nezaznamenal, že by se během 8. generace porouchávaly DS4, stran driftování, jako na běžícím páse. Každá součástka a každý výrobek se může porouchat a jsem dost zvědavý, jak bude CSK&D dokazovat, že se driftování u DS vyskytuje nad rámec obvykle akceptované míry poruchovosti (tj. podíl DS, vykazující driftování, mezi všemi prodanými DS, je vyšší než jednotky procent).