Ačkoliv od vydání zatím poslední hry vývojářů z Quantic Dream uběhnou letos v květnu tři roky, francouzské studio neskrývá své ambice. Po rozvázání těsného vztahu se Sony, pro jejíž konzole Quantic Dream exkluzivně vyvíjel hry v uplynulých deseti letech, přišla před dvěma lety investice od čínské společnosti NetEase, následně vydání her Heavy Rain, Beyond: Two Souls a Detroit: Become Human na PC a nyní oznamuje studio otevření nové pobočky. S pařížskou centrálou bude od letošního roku spolupracovat studio v kanadském Montréalu, které povede bývalý projektový manažer série Deus Ex v Eidosu Stéphane D’Astous a gameplay director Assassin’s Creed Black Flag, Origins a Valhalla Yohan Cazaux.
„Máme pro vás dobré zprávy! Téměř po 25 letech od vzniku [studia] v Paříži dnes otevíráme novou pobočku, tentokrát v Montréalu. Jde o pochopitelnou volbu, vzhledem k tomu, že quebecká metropole je dlouhé roky považována za hlavní město videoher,“ píše se v příspěvku na blogu Quantic Dream. Vývojáři se odkazují na plejádu mnoha studií, která sídlí ve zmiňovaném městě, ať už se jedná o pobočku Ubisoftu, Electronic Arts, Eidosu nebo například Gameloftu. Co se týče přesné adresy, druhé studio Quantic Dream je umístěno v historickém distriktu Atwater Avenue a v nejbližších týdnech bude hledat zaměstnance z Evropy i Severní Ameriky. Současný stav kolem pandemie koronaviru pak nahrává možnosti pracovat z domu a s týmem v Paříži komunikovat přes videokonference, což se Quantic Dream nejeví jako velký problém.
Vývojáři do svého středu hledají nejdříve vedoucí programátory, grafiky a designéry, kteří musí být logicky u skladby týmu a rozhodovat, kdo bude tím nejvhodnějším kandidátem.
Nový generální manažer dále vysvětluje, že primárním úkolem studia v Montréalu bude pomáhat zbylé části vývojářů s vývojem jednotlivých her, na vlastní projekt zatím nepomýšlí a i z toho důvodu by alespoň prozatím nemuselo být personální obsazení příliš velké. Podtrhuje to i prozatímní množství inzerátů, kterých má Quantic Dream vypsáno 40, jen šest z nich ale má spojitost s kanadským studiem, byť další budou nepochybně přidávány. Vývojáři do svého středu hledají nejdříve vedoucí programátory, grafiky a designéry, kteří musí být logicky u skladby týmu a rozhodovat, kdo bude tím nejvhodnějším kandidátem. Až za několik měsíců proto bude bezpečnější mluvit o tom, jak velký tým v Montréalu nakonec vznikne, případně zda se bude moci do budoucna soustředit na souběžně vyvíjený druhý projekt.
O konkrétních plánech na novou hru zatím nevíme nic, designér David Cage se ale nechal v rozhovoru pro IGN slyšet, že se nebrání prozkoumávání nových žánrů a možností. Ačkoliv převážnou část své kariéry věnoval vývoji interaktivních příběhových adventur, Cage věří, že existují i jiné způsoby, jak vyprávět příběhy ve videohrách a bude prý hledat nové, jím dosud nevyzkoušené cesty. Nakolik se ale 51letý vývojář skutečně dokáže oprostit od toho, co mu jde nejlépe, můžeme momentálně pouze spekulovat, nemáme však počítat s tím, že bude dojit krávu až do samého konce. „Každá hra má svůj unikátní jazyk, vlastní hlas a opakovat věci, které fungovaly v minulosti, není vždy dobrým způsobem, jak se posunout kupředu. Můžete očekávat kontinuitu, ale naším záměrem je také experimentovat s novými věcmi,“ uzavírá Cage.
Stranou pak nemohou zůstat ani vydavatelské snahy Quantic Dream, ke kterým se vývojáři upnuli v roce 2019, a to nejen s přáním financovat vývoj vybraných titulů, ale pomoci jim i kreativně. Nejbližším projektem, pod který se podepíše vydavatelský label Quantic Dream, je Sea of Solitude: The Director’s Cut, dalším pak například Dustborn od Red Thread Games.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.