Je tomu jen několik dní, kdy jsme se na Vortexu zabývali budoucností herních adaptací detektivek s Jamesem Bondem. Vývojáři ze studia IO Interactive dokončili novou trilogii Hitman a agenta 47 v jejich portfoliu vystřídá agent 007, který by se mohl rovněž objevit ve třech hrách. Jaké budou, zatím nevíme, dánští vývojáři ale mají na co navazovat a také z čeho vycházet, vzhledem k mnoha titulům, v nichž se James Bond v minulosti objevil. A je příhodné, že se v těchto chvílích mluví o jednom z nejznámějších a nejoblíbenějších – GoldenEye 007. Nikoliv však o původní hře z roku 1997 tak, jak vyšla pro Nintendo 64, ale o nikdy nevydaném remasteru, který měl dorazit o jedenáct let poté na platformy Xbox Live Arcade a Nintendo Wii.
O projektu, na kterém pracovalo studio Rare v letech 2007 a 2008, ví herní historikové už dlouho – otevřeně se o něm mluvilo například ve vydání časopisu Xbox World 360 už v roce 2008 a později na internet unikla i krátká videa zachycující rozpracovanou verzi hry. Teď se však objevil dvouhodinový průchod téměř všemi misemi, včetně ukázek ze split-screen multiplayeru a fanoušci zůstali v němém úžasu. Za únikem stojí nadšenec s přezdívkou Graslu00, který se na svém youtubovém kanále zabývá staršími hrami a zejména těmi s Jamesem Bondem, takže necelý den starý materiál perfektně zapadá do jeho obvyklé tvorby. Graslu00 ale není v případě zmiňovaného longlpaye příliš sdílný a nechce se dělit o mnoho detailů, zvláště co se přístupu k natočené verzi hry dostal.
Zajímavé je, že onen člověk, který build GoldenEye 007 pro XBLA poskytl, ho údajně plánuje v průběhu letošního roku vydat.
Uvádí nicméně, že hrou prošel na emulátoru Xenia, díky kterému mohl nastavit rozlišení 4K a hrát v 60 fps, což záznamu značně prospívá. V sekci improvizovaných otázek a odpovědí pak odmítá prozradit, kde na hru narazil a jako jedinou indicii zmiňuje vytrvalost. Zajímavé také je, že onen člověk, který build GoldenEye 007 pro XBLA poskytl, ho údajně plánuje v průběhu letošního roku neoficiálně vydat, to už ale podle vlastních slov nezáleží na Grasluovi a i na tomto místě musí zájemci zůstat trpěliví. „Sám tuhle verzi vydat nesmím, nechci postupovat tohle riziko,“ odmítá Graslu00 jakékoliv spekulace a vyhýbá se jim i dále v komentářích. Zmiňuje také, že majitelé práv – MGM a EON Productions – do toho mohou vstoupit a šíření hry zastavit, přesto ale Graslu00 vidí jako povinnost vydat alespoň video.
Co se týče záběrů, hra oproti původní verzi z roku 1997 pochopitelně značně prokoukla, mnohem detailněji vypadají obličeje a efekty, které doplňuje originální hudba a skladba misí. Remaster měl navíc nabídnout možnost přepínat mezi novou a původní grafikou, takže hráči mohli pečlivě zkoumat jednotlivé scény a porovnávat je mezi sebou. Nikdy se tak ale nestalo, a jak zřejmě chápete, důvodem byla licence. Ačkoliv se Microsoft dohodl s Activisionem, coby tehdejším majitelem herních práv na hry ze světa Jamese Bonda a Nintendem, coby vydavatelem původní hry, centrála japonské společnosti vydání zrušila jen několik měsíců před dokončením. K právům se později vyjadřoval například i Phil Spencer a v podstatě jen zopakoval slova o složitosti a nejasnosti, která po zrušení hry pronesl bývalý technický ředitel Rare Nick Burton. Šéf herní divize Microsoftu v roce 2015 v podstatě vyloučil, že by hra mohla v remasterované podobě na Xboxu vyjít a odkázal pouze k duchovnímu nástupci Perfect Dark, který je k mání v režimu zpětné kompatibility i dnes.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.