Ačkoliv je vývoj hry Dying Light 2 považovaný kvůli nízké frekvenci oficiálních informací a nejrůznějším spekulacím za problematický, vývojáři z Techlandu už několikrát naznačili opak. V minulém roce jsme na téma aktuálního stavu hry mluvili s producentem Eugenem Hartonem, který potvrdil, že hru je již možné dohrát a pracuje se na odstranění chyb. Také nedávný odchod scenáristy a art directora v jedné osobě nemusel být takovým problémem, jak řada médií předkládala a žijeme v naději, že Dying Light 2 letos opravdu vyjde. Pokud se ale k uvedení hry stavíte skeptičtěji, možná vás trochu zviklá únik detailů o sběratelské edici, který měl na svědomí v průběhu víkendu český obchod Xzone.
Screenshot ze stránek obchodu představuje obsah zmiňované edice, včetně orientační ceny 5 555 Kč. Ačkoliv se zápis týká PC verze, dostupný obrázek naznačuje, že k dispozici bude sběratelka také pro konzolové verze. Vedle samotné hry by hráči nákupem získali UV samolepky, UV baterku, mapu tajných lokací, kovový obal na nosič se hrou, knihu artworků a sošku hlavního hrdiny. To vše by mělo být zabaleno do velké čtverhrané krabice s motivem hry. Popis v češtině nicméně nepřináší žádné nové detaily a zápis v databázi doplňuje pouze obecná anotace a příslib dalších informací, pravděpodobně včetně data vydání, které stále neznáme.
Na uniklé informace, které byly ze stránek Xzone obratem staženy, jsme se zeptali zástupců obchodu, kteří nám osvětlili, jak k incidentu došlo. „Produkt jsme připravili a zalistovali do naší nabídky ve vypnutém neveřejném stavu, kdy jsme čekali na informaci ohledně oficiálního spuštění předobjednávek. Google však mezi tím stránku s produktem zaindexoval, a tak se informace dostala ven,“ říká jednatel společnosti Xzone Jiří Pospíšil. „Nikdo ze zájemců nemohl produkt předobjednat. Veškeré informace o sběratelské edici Dying Light 2 – zda sběratelka bude, jejího obsahu, ceny či data vydání jsou zatím nepotvrzené,“ dodává Pospíšil. Dle očekávání také potvrzuje, že jakmile bude produkt oficiálně oznámen, zařadí předobjednávku do nabídky obchodu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Zda a jak moc problematický vývoj skutečně u hry byl se dozvíme asi až po vydání hry, ale trochu nerozumím té z mého pohledu přehnané reakci na to, že se někdo odváží – podle dostupných informací a spekulací – nazvat vývoj hry problematický. To přece neznamená, že hra dopadne jako nějaká katastrofa a nálepka problematický není žádné stigma nebo rovnítko ke špatné hře. Spousty her v minulosti si prožilo nějakým způsobem problematický vývoj a na konci vznikla skvělá hra nebo alespoň hra, na které není vůbec poznat, že si nějakým problematickým vývojem prošla, viz crunche u RDR2 nebo dokument o vzniku God Of War.
Mimochodem, ty reakce/informace Techlandu na zmíněné spekulace se taktéž podobají reakcím CDPR, tj. hra je hratelná od začátku do konce, je v dobrém stavu atd. Nic to samozřejmě neznamená, ale i v tom podobnost s CP2077 vidím.