Společnost Apple má podle informací Bloombergu přijít v roce 2022 s vlastním VR headsetem, který by měl svými specifikacemi konkurovat nejvýkonnějším zařízením od HTC, Facebooku (Oculus) i Sony. Cena zařízení bude vysoká a současně i kvůli problémům s vývojem headsetu a okolnostmi vyvolanými pandemií koronaviru neočekává Apple v první vlně příliš vysoké prodeje. Přesto je uvedení headsetu klíčové pro údajnou strategii, uvést o několik let později brýle pro rozšířenou realitu, na kterých má Apple již několik let pracovat.
Informace tlumočí redaktor Bloombergu Mark Gurman od anonymních zdrojů blízkých plánům Applu, kteří naznačují očekávané opakování již mnohokrát využité strategie. Tedy uchopit technologii či konkrétní zařízení na začátku svého cyklu a učinit z ní jednoduše fungující produkt. Bloomberg naráží na to, že Apple postupoval podobně v případě hudebních přehrávačů, chytrých telefonů i hodinek a není prý důvod na fungující šabloně cokoliv měnit. Rozdíl má být ale v tom, že tentokrát Apple neprahne po masovém produktu, ale zařízení pro náročné, které může potenciálně otevřít cestu masověji pojatým AR brýlím.
Headset s pracovním označením N301 měl být zmenšen o prostor, který obvykle nabízí konkurenční VR zařízení pro uživatele s brýlemi, posunout displej blíže očím a kompenzovat oční vady možností vložit korigující čočky přímo do headsetu.
Co se týče konkrétní ceny, Bloomberg odpověď nezná, oslovení lidé ale tvrdí, že headset bude mnohem dražší než zařízení od vyjmenovaných konkurenčních společností. Cena těchto zařízení se obvykle pohybuje od 12 do 35 tisíc a je tudíž možné, že v případě důvěryhodnosti těchto informací může Apple cílit na stejnou skupinu lidí, kterou oslovuje skrze počítač Mac Pro. Nakonec, zdroje uvádí, že Apple počítá klidně i s prodejem jednoho headsetu denně skrze své oficiální obchody – kterých je na světě přibližně 500 – což by ve výsledku činilo přibližně 180 000 prodaných kusů v prvním roce.
Lákadlem má nicméně být vysoké rozlišení displeje a celkový výkon údajně přesahující možnosti čipu M1, přináší to však s sebou i v úvodu zmiňované problémy. Zařízení totiž mělo být v prvních fázích prototypu příliš velké a těžké, což způsobovalo i chlazení celé soustavy, a proto se musel Apple zaměřit na designové změny oproti zavedeným standardům. Headset s pracovním označením N301 tak měl být zmenšen o prostor, který obvykle nabízí konkurenční VR zařízení pro uživatele s brýlemi, posunout displej blíže očím a kompenzovat oční vady možností vložit korigující čočky přímo do headsetu. Bloomberg však spekuluje, že právě kvůli nutnosti obstarat si brýle na předpis na straně uživatele může přijetí zařízení v některých zemích narazit na legislativu.
Možností, jak problém vyřešit, bylo pochopitelně přenesení výpočetní zátěže na počítač, případně jakýkoliv jiný hub, ke kterému by se headset připojil. Nakonec se ale měli v Applu rozhodnout pro zcela autonomní zařízení na baterie jako například v případě Oculus Quest a také využití látky namísto kovu pro obal celého zařízení. Díky externím kamerám pak chce Apple začít už prostřednictvím VR headsetu testovat AR funkce v doprovodu již standardního trackování prostředí a také rukou pro ovládání prvků ve virtuální realitě. Posledním střípkem informací je připomínka, že Apple v loňském roce koupil společnost NextVR, která se zaměřuje na přenosy z kulturních či sportovních událostí do VR prostoru, což je segment, kterým by mohl Apple zákazníky oslovit.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.