branding
The Elder Scrolls V: Skyrim, Bethesda Softworks, Vyzkoušejte si legendární Skyrim v multiplayeru

Vyzkoušejte si legendární Skyrim v multiplayeru

Modifikace Skyrim Together přichází i přes zákaz Bethesdy vydat projekt na Steamu

27. 1. 2019
Název: The Elder Scrolls V: Skyrim Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 11. 11. 2011

Skyrim Together je před několika lety představená modifikace pro The Elder Scrolls V: Skyrim, která v sobě kombinuje tradiční singleplayerové dobrodružství základního Skyrimu a on-line RPG. O bůhvíjak originální nápad samozřejmě nejde – podobný projekt znáte pod oficiální hlavičkou The Elder Scrolls Online, pro některé hráče ale může být klasické MMO až příliš velké sousto i přes to, že by si rádi prošli alespoň část univerza The Elder Scrolls spolu s kamarády. A přesně takovým hráčům by bezplatná modifikace mohla přijít vhod, zvlášť, když je nyní dostupná v betaverzi komukoliv.

The Elder Scrolls V: Skyrim, Bethesda Softworks, Vyzkoušejte si legendární Skyrim v multiplayeru

Déjà vu

Skyrim Together není první modifikací tohoto typu a při troše snahy lze například na serveru Nexus Mods narazit na projekt jménem Skyrim Online. Tato modifikace ale upadla v zapomnění a není se čemu divit. Poslední oficiálně aktualizovaná verze pochází z roku 2012 a jedná se jen o alfaverzi.

Jestli vás momentálně přepadl pocit, že jste o něčem podobném slyšeli už dříve, máte jednoduše pravdu. Datum vydání Skyrim Together totiž bylo na spadnutí na podzim roku 2017, tehdy do toho ale vstoupila Bethesda a razantně zarazila plány tvůrců vydat jejich projekt na Steamu. A jelikož autoři chtěli využít Steamového rozhraní pro správu lobby i pro vyhledávání přátel, bylo zapotřebí hledat alternativu, což logicky znamenalo také odklad vydání. Bethesda ale naštěstí nad rámec této restrikce vývoj modifikace nijak dále neomezovala a zástupci vydavatele tvrdili, že pokud vyjde Skyrim Together mimo Steam, žádné další kroky podnikat nebudou. Autoři modifikace proto opět usedli k počítačům a více než rok připravovali vlastní launcher, díky kterému by se mohli vyvázat ze služeb třetích stran a doručit hráčům to, co už před lety slibovali.

Že se to podařilo, naznačuje první vlna uzavřené betaverze, do které mají přístup ti, kdo na vývoj i provoz přispěli skrze příspěvek na Patreonu. Ten přitom může být i ve výši 1 dolaru, takže je beta přístupná v podstatě každému, kdo projeví trochu zájmu, což vývojáři uvádí hned v prvním příspěvku. Co se týče omezení běžící bety, pojí se především s předměty – odhozené věci se ostatním nemusí zobrazit korektně, bedny s výbavou jsou sdílené pro všechny, včetně NPC, a obecně může docházet na problémy se synchronizací. Ovšem co se obsahu týče, ten omezený nijak není a nabízí ochutnávku všeho, co si pod pojmem dobrodružství až pro osm lidí dokážete představit. Společné plnění questů, adekvátní výzva v soubojích, ale také možnost vydat se vlastní cestou a plnit úkoly samostatně do bodu, než se družina opět spojí. Pochopitelně se také počítá se souboji hráčů proti sobě v klasickém PvP režimu, vyřešena je i smrt a načtení nové pozice s drobným postihem a došlo i na dramatickou úpravu uživatelského rozhraní, které více odpovídá potřebám MMO.

V budoucnu by se navíc mohly party sestávat z ještě většího počtu hráčů, což ale vyžaduje robustnější infrastrukturu a ta zase plynulé financování. Nyní jsou proto Patreonem zaplacené servery přístupné v pouze v Evropě, ale podle autorů mohou v budoucnu dorazit i další. Jak už ale padlo výše, bude záležet na zájmu hráčů, jejich ochotě platit a také snaze skutečně autorům modifikace pomoct. Smyslem betaverze, zvlášť v tak semknuté komunitě, je hlavně nahlašování chyb a odstraňování problémů, které by mohly stát v cestě za dobrým zážitkem. Vývojáři proto žádají, abyste jim třeba na Discordu pouze nehlásili, co se stalo, ale také zasílali logy a crash dumpy, aby z nich mohli konkrétně vyčíst, co nefunguje a co je třeba opravit.

The Elder Scrolls V: Skyrim, Bethesda Softworks, Vyzkoušejte si legendární Skyrim v multiplayeru

Nekonečný příběh

The Elder Scrolls V: Skyrim je jednou z těch her, které neumí stárnout. O hru se starají nejen fanoušci za pomocí celého spektra modifikací, ale i sami vývojáři. Původně toto RPG vyšlo v listopadu 2011 na Xbox 360, PlayStation 3 a na PC, v průběhu dalších let se ale Skyrim objevil i na Switchi, PS4 a na Xbox One a poslední edice hry vyšla v listopadu 2017. Z životnosti titulu si díky množství platforem začali dělat legraci nejen fanoušci, ale i Todd Howard, který v nadsázce na loňské E3 oznámil Skyrim: Very Special Edition pro Alexu, tedy asistentku od Amazonu. A koneckonců i tato dlouhotrvající životnost by mohla být jedním z těch důvodů, proč je šestý díl stále v nedohlednu a proč s pravděpodobně vyjde až na příští generaci konzolí.

Původně mělo trvat období uzavřené betaverze jen krátkou dobu, po které se ke Skyrim Together měli dostat všichni i bez nutnosti platit byť minimální poplatek, nic ale momentálně nenasvědčuje tomu, že se tento plán naplní. Autoři sice nekomentují, jak to bude s modem dál, ale i nám přijde nanejvýš fér, chtít poplatek alespoň na provoz serverů, bez kterých by mod pozbyl smyslu. Co se týče plné verze, ani v tomto ohledu není jasno, v průběhu letošního roku bychom se ale měl dočkat, pokud se neobjeví nějaké nečekané problémy, nebo si Bethesda svůj postoj nerozmyslí. Do té doby se určitě mrkněte po dalších informací na Redditu, nebo na YouTube kanále, kde lze mimo jiné narazit i na několikahodinové streamy s vysvětlením toho, jak Skyrim Together funguje a co dalšího vývojáři chystají.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru