branding
Counter-Strike: Global Offensive, Valve Corporation, Counter-Strike se v kompetitivních režimech zbavuje botů

Counter-Strike se v kompetitivních režimech zbavuje botů

Po odchodu či vyhození hráče z týmu náhrada nepřijde. Upraveno bylo i pingování zbraní

Zdroj: Valve
8. 1. 2021
Název: Counter-Strike: Global Offensive Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 21. 8. 2012

Dlouhé roky platilo, že za hráče, který z jakéhokoliv důvodu opustí online kompetitivní zápas v Counter-Strike: Global Offensive, přijde náhrada v podobě bota. Sám o sobě toho sice mnoho nezmůže a oslabený tým stojí s trochou nadsázky největší úsilí přikázat botovi, aby zůstal na spawnu. Jenže v okamžiku, kdy někdo zemře, Eugen, Cecil nebo Yuri se pouští neohroženě do souboje ovládán člověkem, který obdržel druhou šanci. Nic z toho už od včerejšího patche pro CS:GO neplatí, když se vývojáři z Valve rozhodli tento mechanismus ze hry odstranit. Alespoň prozatím se týká klasického kompetitivního zápasu a režimu Wingman.

„Pokud se hráč odpojí, nebo je vyhozen, nebude už nahrazen botem. Pokud zápas opustí celý tým, na jeho spawnu zůstane jeden bot,“ zní zásadní informace z poznámek ke včerejšímu patchi. Překvapení hráči ale vyjadřují v komentářích na sociálních sítích nepochopení a dramatickou změnu nevítají zrovna pozitivně. Zmiňují, že boti byli nástrojem, který se měl starat alespoň o částečné vyrovnání sil v případě oslabení týmu o jednoho či více hráčů a naznačují, že kompletní odstranění mechanismu výrazně ovlivní průběh zápasů. Jistě, někteří by mohli namítnout, že systém bylo možné do určité míry zneužít při bezdůvodném vyhození hráče z týmu, ve skutečnosti ale takové případy příliš často nevznikají. Bot byl vždy vítanou pomocí nejen v situaci, kdy někdo z týmu ztratil připojení, ale hlavně ve chvílích, kdy vyhazov obdržel hráč, který ostatním zápas kazil. Teď však budou muset týmy v případě podobných problémů čelit poměrně značné překážce, a to zejména během útočení.

Namísto nečekaného zásahu do fungování letité funkce tak hráči zmiňují, že nic takového nežádali a jediné, co by uvítali, je alespoň částečná kontrola nad boty. Jak už bylo naznačeno výše, příkaz pro setrvání na pozici příliš dobře nefunguje a nezřídka se stává, že bot bez bázně a hany vběhne nepříteli přímo do náruče. Problematická byla i ekonomická část, kdy bot buďto hromadí peníze, nebo kupuje nevhodné zbraně, o které se navíc neumí s ostatními hráči podělit v případě nutnosti. Tohle všechno by hráči uvítali mnohem víc, než popisovanou změnu, ale Valve na včerejší patch už zpětně nikde nereaguje.

Nejsou to však pouze boti, úpravou prošel i systém pingování, který nově nezahrnuje možnost označit na zemi ležící zbraň pro své spoluhráče. Ani v tomto případě není znám důvod, který vedl k úpravě systému, hráči ale spekulují, že je to opět kvůli možnosti zneužití. Pokud totiž označenou zbraň sebere nepřítel, ping zmizí a tím dojde k jasné indikaci, že se v okruhu kolem ní někdo nachází, ani toto rozhodnutí ale hráči nevítají s nadšením. Během reálných zápasů k takovým situacím totiž příliš často nedochází a pingování zbraní mělo svůj význam až ke konci, aby nemusel celý tým křičet na posledního přeživšího, kde přesně leží AWP či jiná dražší zbraň.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru