branding
Vokabulantis připomíná hráčům kouzlo staré animace

Vokabulantis připomíná hráčům kouzlo staré animace

Dánští vývojáři se inspirovali také Machinariem, ale vsadili na stop motion animaci

14. 1. 2019

Pokud jste si oblíbili vizuálně nevšední hry jako The Neverhood nebo Armikrog, pevně věříme, že se vám tato novinka trefí do vkusu. Vokabulantis je epizodická hra postavená na klasické stop motion animaci, jejíž autoři se podle vlastních slov snaží organicky propojit loutkový film a videohru. Na titulu pracuje dánské studio WiredFly a není těžké představit si, jak obtížný úkol má před sebou ve snaze oživit celý svět a rozpohybovat jeho postavy.

Samotný vývojáři tvrdí, že se inspirovali point and click adventurami, jako je Machinarium od českého studia Amanita Design.

Chopíme se dvojice hlavních hrdinů, Kurta a Karly. Jakmile se do sebe zamilují, jejich svět se zblázní a znemožní jim vyjádřit se. To ostatně zná v přeneseném slova smyslu snad každý, kdo se někdy zamiloval. Oba přitom mají unikátní zvláštní schopnosti, které využijete při řešení mnoha hádanek. I když jsou postavy hned dvě, počítají autoři výhradně se singleplayerem. Můžeme přitom libovolně přepínat mezi hrdiny, nicméně k dalšímu postupu budete vždy potřebovat oba a jejich vzájemnou součinnost.

Samotný vývojáři tvrdí, že se inspirovali point and click adventurami, jako je Machinarium od českého studia Amanita Design, logickými plošinovkami jako LittleBigPlanet a hrami typu The Cave, které se při řešení hádanek rovněž spoléhají na spolupráci více postav. Pokud si odmyslíte stop motion animaci, velmi pravděpodobně si při sledování videí vzpomenete třeba rovněž na tituly Inside, Little Nightmares nebo Unravel a jeho pokračování. A jistě nebude náhodou, že poslední tři jmenované počiny pochází z Dánska a Švédska. Na severu si zřejmě na tento typ her a obecně estetiku potrpí.

Příběh je inspirován prací dánského spisovatele Mortena Søndergaarda, který se rovněž připojil k týmu, aby pomohl s novou hrou a jejím scénářem. Projekt vzniká už od roku 2015, ale naplno se práce rozjely až o dva roky později. Titul kombinuje reálné loutky rozhýbané hezky postaru s trojrozměrnou počítačovou grafikou virtuálních světů. Výsledkem je kouzelný mix, který je nejen líbivý na pohled, ale i blízký klasické české animátorské škole. Jen s “prostou” animací by si ale pochopitelně Vokabulantis nevystačil. Hru tak pohání engine Unity, s jehož pomocí teprve celý vesmír ožívá.

Vokabulantis má momentálně vyjít na PC, ale může se v budoucnu dočkat také portu pro konzole, slibují autoři. Zatím ale neznáme ani přibližné datum vydání. Loni na podzim se mluvilo o letošním roku, ale navzdory dlouholetému vývoji se nezdá být zatím projekt v závěrečné fázi vývoje. Nechme se překvapit a držme autorům palce.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru