branding
Cyberpunk 2077, CD Projekt, Investoři CD Projektu zvažují žalobu kvůli Cyberpunku

Investoři CD Projektu zvažují žalobu kvůli Cyberpunku

Zjišťují, zda nešlo o neoprávněné obohacení. Hra má nově problém s uloženými pozicemi

Zdroj: CD Projekt RED
21. 12. 2020
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
10. 12. 2020
Q1 2025 (Mac)

Jak už jsme naznačovali v minulém týdnu, už poměrně vyčerpávající kauza kolem Cyberpunku 2077 nebude mít dopad pouze na reputaci společnosti CD Projekt RED vůči hráčům. Odklady spolu se špatným technickým stavem hry vedly k dramatickému snížení ceny akcií, a tím pádem i hodnoty celé společnosti, což se podílníkům pochopitelně nezamlouvá. Ostatně, v komunikaci směrem k nim musí být vývojáři velmi opatrní, což potvrdil i přepis nedávného brífinku, na kterém si zástupci CD Projektu sypali popel na hlavu a otevřeně se káli z chyb, které v souvislosti se hrou učinili. Podle informací listu The New York Times to ale nemusí stačit, když jeden z polských akcionářů připravuje hromadnou žalobu, pokud dojde k závěru, že CD Projekt RED oklamal zákazníky i investory a neoprávněně se tak obohatil na vadném produktu.

V současné době analyzujeme společně s týmem advokátní kanceláře důvody pro podání hromadné žaloby spolu s oznámením možnosti spáchání trestného činu, říká advokát.

Samotná informace o přípravě žaloby pochází z polského finančního magazínu Bankier a pod příspěvkem je podepsán advokát Mikołaj Orzechowski, který je současně akcionářem CD Projektu RED. Za problematické vidí zejména stažení Cyberpunku 2077 z distribuce na PlayStation Storu, do úvah nad žalobou ale pochopitelně zahrnuje všechny události, které provázely vydání hry i následující dny. „V současné době analyzujeme společně s týmem advokátní kanceláře důvody pro podání hromadné žaloby spolu s oznámením možnosti spáchání trestného činu podle čl. 286 trestního zákoníku – zkreslování údajů za účelem získání finančních výhod,“ vymezuje Orzechowski. Vyzývá pak další akcionáře a investory, aby se s ním spojili, a pokud hodlají postupovat prvání cestou, ať tak činí společně.

Cyberpunk 2077, CD Projekt, Investoři CD Projektu zvažují žalobu kvůli Cyberpunku

Před chybami v Cyberpunku 2077 varuje i Microsoft

Ačkoliv Mikołaj Orzechowski opírá svou kritiku Cyberpunku 2077 a možné argumenty pro žalobu o stažení prodeje hry z PlayStation Storu, problémy se pochopitelně týkají i verze pro Xbox One. Ačkoliv Microsoft distribuci hry nepřerušil, nabídl hráčům plnou finanční kompenzaci, pokud nejsou se hrou spokojení. V průběhu víkendu však došlo ještě na doplnění karty hry v databázi MS Storu o varování, které hráče informuje o stavu Cyberpunku 2077 na Xboxu. „Až do vydání updatů mohou hráči narazit na technické problémy, pokud budou hrát na Xboxu One,“ zní krátké upozornění.

„Společně s jedním z webových portálů také připravujeme materiál o právech investorů v souvislosti do očí bijícího rozporu s informacemi [vývojářů] a skutečným stavem hry,“ slibuje Orzechowski a vyjmenovává známé problémy. Přidává k nim ale paradoxně i otevřené vyjádření vývojářů, kteří během výše zmiňovaného mítinku s investory připustili, že při vývoji hry pro platformu PS4 nevynaložili náležitou péči. Jak Orzechowski naznačuje, právě to by mohl být značný problém tváří v tvář skutečnosti, že hra vědomě vyšla v závadném stavu a je možné, že právě těchto výroků se může budoucí argumentace u soudu týkat. V tuto chvíli ale ještě není zřejmé, zda k žalobě vůbec dojde a bude zřejmě záležet i na počtu lidí, kteří se rovněž cítí podvedeni a budou chtít s Orzechowskim spolupracovat.

Mezi tím pak vývojáři hasí další sadu problémů, na které hráči naráží, bez ohledu na snahu rychle opravit alespoň něco prostřednictvím patche na verzi 1.05, o kterém jsme informovali v průběhu víkendu. Hráči totiž zjistili, že pokud uložená pozice v PC verzi přesáhne velikost 8 MB, poškodí se a už ji nelze žádným způsobem použít, ani opravit. Pro hraní je nutné použít předchozí pozici, čímž mohou hráči přijít o značnou část postupu hrou, protože automaticky tvořené savy budou od určitého bodu vždy poškozené. Hráč to ale nemusí vůbec poznat, pokud sám manuálně neukládá a neprochází tak nabídku uložených pozic, kde by mohl na chybu narazit. I proto se vývojáři snažili k incidentu vyjádřit co nejrychleji, ale ani tato reakce se neshledala s kýženým pochopením. Zástupci CD Projektu RED totiž na webu GOGu uvedli, že řešením je snížit množství předmětů a materiálů pro craftování a následně čekat, až buoducí patch limit pro položky v inventáři zvýší. Trpce vtipné je však to, že hráči se k neočekávanému množství předmětů dostali zřejmě díky další, tentokrát duplikační chybě, kterou vývojáři ve svém krátkém vyjádření rovněž zmiňují.

Nahlásit chybu v článku

16

Napsat komentář

Další články
Nahoru