Vývojáři ze studia Asobo přinesli další zajímavé informace na konto Flight Simulatoru, který se vydání plné verze dočkal v polovině srpna. V novém blogovém příspěvku na oficiálních stránkách shrnují autoři dosavadní zájem o hru, vyjádření prostřednictvím statistiky počtu hráčů, odlétaných hodin či uražené vzdálenosti, a přidávají detaily ohledně plánovaného updatu. Ten dorazí přístí úterý 22. prosince a tím nejlákavějším bude zpřístupnění VR režimu pro ještě lepší atmosféru a splynutí se simulací.
„Abychom ukončili letošní rok v patřičném stylu, máme pro vás poslední epizodu vývojářských deníčků této sezóny, která zahrnuje informace o VR! Těšíme se, až budeme moci tuhle záležitost vydat a buďte připravení i na několik překvapení,“ lákají zástupci studia. V úvodu videa se pak snaží rozehnat případné pochybnosti nad tím, jak bude VR mód zpracován, s ohledem na zdánlivou absenci jakýchkoliv předchozích zkušeností. Designér Francois Dacquin vysvětluje, že Asobo prostřdnictvím své divize Holoforge už dlouhé roky pracuje na zakázkách, týkajících se augmentované reality, a to ve spolupráci se zábavními parky, muzei, ale také se společnostmi pohybujícími se v leteckém odvětví. I díky tomu prý mohli podle Dacquinových slov rychle sestavit tým, který se o implementaci VR postará a upravit vše tak, aby adekvátně reagovalo na hráčovu pozici a jeho výhled.
Výsledkem má být plnohodnotný VR režim, jehož zpracování se negativně neodráží v kvalitě grafiky a hráči by tak měli dostat přístup k jednomu z nejvíce pohlcujících zážitků na poli leteckých simulátorů.
Přesto ale nešlo o nic snadného a designér dále popisuje, že bylo nutné přijít se speciálním duálním rendererem, který ale bude zároveň optimalizovaný tak, aby příliš nezatěžoval procesor a grafickou kartu. Výsledkem má být plnohodnotný VR režim, jehož zpracování se negativně neodráží v kvalitě grafiky a hráči by tak měli dostat přístup k jednomu z nejvíce pohlcujících zážitků na poli leteckých simulátorů. Hraní ve virtuální realitě pak bude dostupné co nejšřišímu množství hráčů, když vývojáři už dříve potvrdili, že předchozí informace o časové exkluzivitě pro headset G2 Reverb od společnosti HP už neplatí. „Pracovali jsme s Alexem Kipmanem a týmem v Microsoftu, abychom mohli implementovat standard Microsoft Mixed Reality. Jde o rozhraní, které umožňuje přímou kompatibilitu se všemi známými headsety […] které podporují OpenXR,“ říká Dacquin.
Co se týče v úvodu zmíněných statistik, Asobo se pochlubilo, že si hru už vyzkoušelo přes 2 miliony hráčů, kteří v kumulativním součtu strávili ve vzduchu přes 50 milonů hodin. Vzdálenost, kterou urazili, se počítá na miliardy mil, zajímavější je ovšem srovnání s potenciálním letem ze Země ke Slunci, který by tak mohli hráči absolvovat devatenáctkrát. Nejnavštěvovanějším místem ve Flight Simulatoru je město New York, nicméně zbývá ještě 28 procent povrchu, nad kterým se dosud nikdo neproletěl. Bez povšimnutí pak nemůže zůstat ani skutečnost, že Flight Simulator má na agregátoru Metacricit hodnocení 91 procent. A aby toho všeho nebylo málo, vývojáři se vedle VR režimu a povzbuzujících statistik rozhodli potěšit hráče sněhovou nadílkou, která do hry s realistickým ztvárněním dorazí také už 22. prosince a součástí bude i uvěřitelné ztvárnění ledových ploch.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.