Od oznámení mobilního Diabla Immortal uplynuly už dva roky, po které jsme toho o hře příliš neslyšeli. Dáme-li stranou kontroverzi, která provázela samotné oznámení, o Diablu Immortal mluvili vývojáři před rokem na BlizzConu a užuž se zdálo, že kvůli zrušení letošního ročníku oblíbeného festivalu budeme muset čekat až na jeho on-line verzi na konci příštího února. Kolem her od Blizzardu je ale v posledních dnech poměrně rušno a po informacích o velkém Diablu IV a náznacích, že na BlizzConline se bude mluvit také o druhém dílu akce Overwatch, přichází nečekaná zpráva, že Diablo Immortal vstupuje do fáze technické alfaverze. Neradujte se ale příliš – vstup je momentálně umožněn jen hrstce náhodně vybraných hráčů z Austrálie, kteří se navíc registrovali předem. I tak se ale na veřejnost dostávají nová videa z hraní a posun směrem k veřejnému testu vnímáme jako dobrý signál, že je vývoj hry na dobré cestě a mohli bychom se jí už brzy dočkat.
„Tým vývojářů Diabla Immortal učinil další výrazný posun a s potěšením můžeme oznámit, že již brzy otevřeme brány pekla omezenému počtu hráčů v technické alfaverzi. Hlavním cílem je otestovat stabilitu a funkce herního klienta napříč širokým spektrem zařízení,“ uvádí Blizzard ve zprávě na oficiálních stránkách. Vývojáři dále vysvětlují, že test proběhne výhradně na mobilních telefonech s operačním systémem Android a jedině za předpokladu, že registrovaný hráč disponuje vhodným telefonem. Už jen při pohledu na grafiku je zřejmé, že na ledajakém zařízení Diablo Immortal spustit nepůjde, což následně potvrzuje i sekce často kladených otázek a odpovědí. Telefony by měly mít alespoň procesor Snapdragon 710, případně Hisilicon Kirin 810, minimálně 2 GB operační paměti a grafický čip Adreno 616, ARM MAli-G52 a vyšší. Nejnižší podporovaná verze systému je Lollipop, tedy Android OS 5.0, rozhodující ale bude tak jako tak hardware. Až Diablo Immortal dorazí na telefony od Applu, hrát budou moci hráči s iPhonem 8 a lepším, na kterém bude nainstalován alespoň iOS 12.
Zpět ale k testu, ke kterému se podle dostupných informací dostane několik tisíc australských hráčů. Na výběr budou mít čtyři z šesti plánovaných tříd hrdinů – barbara, mnicha, lovce démonů a čaroděje – s tím, že chybí křižák a nekromant. Alfaverze bude mít také sníženou nejvyšší možnou dosažitelnou úroveň – 45 – ale hráči budou moci vyzkoušet i tzv. paragon system, v rámci kterého budou moci s vylepšováním pokračovat i nad uváděný levelcap. Systém bude navíc rozšířen a nabídne díky více sekcím lepší možnost profilovat svého hrdinu na základě herního stylu, což ale není to jediné, co se v porovnání s Diablem III liší. Jde o fungování a podobu riftů, tedy náhodně vytvořených dungeonů, které ponesou v Immortal přídomek „elder“ namísto „greater“ a pro vstup bude vyžadován klíč.
There is much to share from Sanctuary.#DiabloImmortal Lead Designer Wyatt Cheng (@candlesan) provides an update on the Technical Alpha, gameplay, world-building, and more.
Pre-Register: https://t.co/AY1Vn89lfk pic.twitter.com/dzQEc8awxQ
— Diablo Immortal (@DiabloImmortal) December 17, 2020
Vedoucí designér hry Wyatt Cheng pak v informačním videu na Twitteru otevřel i téma monetizace a naznačil, že k ní Blizzard přistoupil poměrně velkoryse. „Hlavní příběhový quest a budoucí obsahové updaty budou zadarmo. Nebudeme vás omezovat žádným systémem energie a nové třídy hrdinů budou dostupné všem, bez nutnosti cokkoliv ve hře zaplatit,“ říká Cheng. Veškeré mikrotransakce by se tak měly týkat plánovaných battle passů a emblémů, které mohou modifikovat výše popisované rifty, upravovat jejich obtížnost a hlavně zvyšovat množství lootu, které si po jejich projití hráči odnesou. Datum vydání, ani rozšíření alfaverze do dalších regionů zatím nebylo oznámeno.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.