Od vydání nových konzolí se neustále debatuje, zda dávat ve hrách přednost frameratu, anebo co největším detailů, což mnohdy znamená mimo jiné aktivní ray tracing. I my jsme se tomuto tématu opakovaně věnovali, třeba ve vidcastu, kde jsme se shodli, že nakonec dáváme přednost svižnějšímu zážitku před všemi efekty grafiky. Hráči by ale samozřejmě byli nejraději, kdyby si nemuseli vybírat a měli vše. Autoři hry Spider-Man: Miles Morales ze studia Insomniac Games se rozhodli vyslyšet volání fanoušků, kteří stáli o 60 fps i ray tracing. Neobejde se to ale bez háčku.
Nový Performance RT režim dosáhne 60 snímků za sekundu i zmíněné efekty. Nejde ale o sjednocení dosavadních dvou módů (60 fps bez ray tracingu a 30 fps s ray tracingem), ale úplně novou, vlastně už třetí cestu. Nový grafický režim totiž obětuje rozlišení, kvalitu odlesků a množství chodců v ulicích. Jinými slovy, jedná se o další kompromis, který by ale mohl někomu vyhovovat víc než předchozí dva.
Zatím není jasné, zda se rovněž dočká nového Performance RT režimu jako Miles Morales.
Nejde o první patch pro nového Spider-Mana. Už dříve se hra dočkala nejen opravy chyb, ale také vylepšení ray tracingu. Update pro předchozího Spider-Mana zase umožnil přenést uloženou pozici z PS4 verze na PS5 remaster. Zatím není jasné, zda se rovněž dočká nového Performance RT režimu jako Miles Morales.
Z prvních ohlasů se zdá, že nová možnost hráče potěšila. Ostatně dejte nám sami vědět, zda si myslíte, že podle vás přináší to nejlepší z obou světů, anebo nechcete akceptovat pro změnu její ústupky.