branding
Skladatel hudby k The Last of Us naznačuje pokračování

Skladatel hudby k The Last of Us naznačuje pokračování

Gustavo Santaolalla tvrdí, že TLOU 2 je teprve začátek. Naughty Dog mají zřejmě volné ruce

Zdroj: Sony
30. 11. 2020

Skladatel Gustavo Santaolalla, který svou hudbou nezanedbatelnou měrou ovlivnil atmosféru série The Last of Us, komentoval nedávno zveřejněné nominace na možné ocenění The Last of Us Part II v rámci The Game Awards. Na Twitteru neskrýval své nadšení a vděk, že se mohl na titulu s devíti nominacemi videoherních Oscarů podílet a v závěru uvedl, že tohle všechno byl pouze začátek. Pod tweetem se proto podle očekávání rozběhla diskuze, kterou částečně umocnil i moderátor TGA Geoff Keighley a lidé se logicky ptali, jak to vlastně Santaolalla myslel. Naráží tím na vznikající seriálovou adaptaci, pro kterou rovněž skládá hudbu? Nebo s označením šéfa vývoje zmiňované hry už pomýšlel na třetí díl? Ani jedna z úvah není úplně lichá a jde jen o další z očekávaných potvrzení, že i přes značnou kontroverzi kolem příběhu TLOU 2 jsou hráči i vývojáři žádostiví, posunout příběh Ellie, Joela a dalších postav dál.

Pokud byste se ptali, jak se k úvahám nad třetím dílem The Last of Us staví Neil Druckmann, který je přeci jen větší hybnou silou nežli Santaolalla, pak můžeme vzpomenout rozhovor pro magazín GQ, který byl zveřejněn deset dní před uvedením TLOU 2. Vedle otázek týkajících se příprav, oznámení i vývoje hry směřovala jedna z otázek i k výhledu do budoucna, kde designér studia Naughty Dog překvapivě otevřeně mluvil o tom, kterak se mu už v hlavě rodí plány na třetí díl. „S tím, jak začínáme pomalu ukončovat vývoj [TLOU 2] a kreativně už mám méně a méně povinností, nemohu si pomoct a přemýšlím nad dalšími věcmi. A těmi může být [The Last of Us] Part III, stejně jako úplně nová značka,“ řekl Druckmann konkrétně. Jeho vyjádření pak vedle mírného překvapení vzbudilo i jistou nelibost, když hráči předkládali, že je přinejmenším nevhodné mluvit o pokračování, když druhý díl ještě nebyl tou dobou k dispozici. S přihlédnutím na zákonitosti a značná specifika herního vývoje se ale dá předpokládat, že v Naughty Dog existuje mnohaletý plán a jeho části se aktivují a rozpracovávají podle potřeby.

Co se týče případné brzdy ze strany ukojit zájem po Uncharted, neustále se o ní mluví v souvislosti s úplně novým studiem.

V případě The Last of Us Part II už navíc neexistují žádné nesplněné závazky, které by vývojáři dali hráčům a pracovali na jejich dokončení. Hra se podle předchozích vyjádření nedočká žádného DLC, ani multiplayerového režimu Factions. Ten zástupci Naughty Dog komentovali už v září 2019 a s odkazem na obrovské ambice, které vložili do příběhu, se podle nich na online složku tentokrát nedostane. Příslib ze závěru vzkazu, že se budou vývojáři z Naughty Dog online režimem možná zabývat, ale zcela určitě se nestane součástí TLOU 2, pak vnímáme jen jako snahu alespoň částečně zmírnit dopad nepříliš radostné informace, ovšem ve výsledku bychom se vůbec nedivili, kdyby na multiplayer v jakékoliv podobě ještě dlouho nedošlo, byť ho Druckmann nedávno znovu naznčoval. A co se týče případné brzdy ze strany ukojit zájem po Uncharted – druhé důležité sérii Naughty Dog – neustále se o ní mluví v souvislosti s úplně novým studiem.

Není tomu ani půl roku, kdy se neutuchající zaručené zprávy o Uncharted 5 začaly spojovat s nově se rodícím týmem vývojářů v San Diegu. Tam dosud sídlilo oddělení Visual Art Service Group, které pomáhalo ostatním týmům Sony s vývojem jejich her, už na konci roku 2018 ale přišla celá řada nových inzerátů, na které navázala další vlna z letošního roku. Své uplatnění v novém týmu získal například Zak Oliver, vedoucí grafik prostředí The Last of Us nebo Uncharted 4. Dále se přidali také designér úrovní a soubojů v Uncharted Quentin Cobb. A tým doplnili i autoři Killer Instinctu David Hall nebo John Bautista. A právě poslední zmiňovaný shodou okolností v těchto dnech potvrzuje, že tým ze San Diega stále existuje a pracuje na novém projektu. Bautista to nicméně zmínil v souvislosti se svým odchodem, který byl krátkou chvíli považovaný za neformální oznámení konce zmiňovaného studia, v následném prohlášení ale uvedl designér vše na pravou míru a je tudíž stále možné, že nové Uncharted vzniká právě tam.

Stále však čekáme na oficiální potvrzení identity nového studia a vymezení, na čem se v San Diegu skutečně pracuje, pak by totiž mohlo být mnohem jasněji ohledně plánů Naughty Dog a skladatele Santaolally, čímž by se kruh uzavřel. Bez ohledu na cokoliv ovšem neočekáváme, že bychom se The Last of Us Part III měli dočkat v dohledné době – vývoj druhého dílu byl sice poznamenán pandemií koronaviru, i tak na něm ale vývojáři pracovali od roku 2014 a v případě třetího dílu se to s délkou vývoje zřejmě nebude mít jinak. Jako titul na druhou polovinu životního cyklu PS5 bychom ale s TLOU 3 klidně počítat mohli.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru