Příběh studia Bungie je vedle řady dalších značek neodmyslitelně spojen s Halo a Destiny. První vznikala ve spolupráci s Microsoftem, po neshodách a předání Halo do rukou 343 Industries však zatoužili lidé z Bungie po vlastní značce a k dnes již legendárnímu Destiny vedla cesta skrze partnerství s Activisionem. Ani to už ale do dnešních dní nepřežilo, za což vděčí Bungie jednak své rozhodnosti a jednak investici čínské společnosti NetEase v odhadované výši 100 milionů dolarů, kterou vývojáři obdrželi začátkem roku 2018. V té době už ale podle rozhovoru se šéfem studia Petem Parsonsem přemýšlel celý tým zaměstnanců nad novými projekty, z nichž se některé blíží k produkční fázi. Parsons pro list Metro potvrdil, že z interního inkubátoru nápadů vypadla řádka zajímavých věcí a přinejmenším jedna z nich by mohla hráče opravdu nadchnout.
„Začali jsme přibližně před třemi lety, když Jason [Jones], Jonny Ebbert, Zach Russel a několik dalších začali pracovat na nových nápadech. Ve skutečnosti se tenhle proces netočí jen kolem potenciálních možností, co bude náš další titul, ale týká se také [získávání] nových nadaných lidí,“ říká Parsons. Konkrétně jmenuje designérku sociálních prvků v Destiny M. E. Chung, která se rozhodla uplatnit své zkušenosti a know-how ve vlastním projektu, označovaným Parsonsem za fantastický. A bez ohledu na to, že se šéf Bungie staví k nápadům poměrně kriticky a je si vědom možného neúspěchu či nenaplnění všech přichystaných vizí, vnímá onen zmiňovaný inkubátor jako nesmírně důležitou součást práce celého studia. Postavit funkční týmy lidí, schopných nadchnout se pro jednu myšlenku, je meta, ke které Parsons dle svých slov míří a je nesmírně zvědavý, zda se ji podaří dosáhnout.
Nový projekt Bungie by ale nebyl žádným velkým překvapením, uvážíme-li, jak dlouho se studio věnuje druhému Destiny a kolikrát už prosakovaly informace, že se konkrétní lidé z vyšších pozic zabývají novými nápady.
Že se v Bungie něco děje a vývojáři zřejmě rozdělí svou pozornost mezi další projekty, pak potvrzuje Parsons sám. „Nejsem si úplně jistý, jestli vám tohle můžu vůbec říct, ale přijímáme nové lidi rychleji než kdykoliv předtím,“ říká šéf Bungie. Přidává pak zajímavý kontext v souvislosti s aktuálními opatřeními, kvůli kterým už v březnu začali zaměstnanci Bungie uplatňovat práci z domu. „Je tedy přibližně čtvrtina zaměstnanců, která nyní pracuje z domu a ještě nikdy nevstoupila do našich kanceláří,“ odhaluje Parsons a zřejmě připravuje prostor pro budoucí oznámení. Nový projekt Bungie by ale nebyl žádným velkým překvapením, uvážíme-li, jak dlouho se studio věnuje druhému Destiny a kolikrát už prosakovaly informace, že se konkrétní lidé z vyšších pozic zabývají novými nápady. Například Christopher Barrett na svém Twitteru otevřeně uvádí, že v Bungie pracuje na novém a dosud neoznámeném projektu, v roce 2018 se mluvilo o registraci ochranné známky na projekt Matter a na konci loňského září pro změnu padlo, že Bungie chce do roku 2025 vydat hru, která nebude mít nic společného s Destiny.
Poslední potvrzení o zájmu pracovat na něčem jiném, než je zmiňovaná vesmírná akce, přichází skrze aktuální inzerát, ve kterém Bungie hledá nového art directora. Ten by se měl podílet na projektu, který se nebere příliš vážně a bude stát na hravých a zábavných postavách. Podobných inzerátů má ale Bungie vypsáno hned několik a oficiálně shání dalších přibližně 40 zaměstnanců pro posílení týmu, který momentálně čítá kolem 600 lidí. Ostatně, i tato veličina naznačuje, že prostředků má chicagské studio dostatek a vše je zřejmě jen otázkou času.