V uplynulých týdnech jsme na Vortexu opakovaně psali o tom, jaké výhody mohou přinést nové konzole pro starší hry. Tituly určené pro PS4 a Xbox One mohou na nových systémech nabídnout rychlejší nahrávání a plynulejší framerate. Pokud navíc jejich autoři vydají nějaký update, mohou potenciálně přijít s dalšími vylepšeními. Chod her v rámci zpětné kompatibility ale funguje na Xboxu jinak než na PlayStationu. A výsledkem je mimo jiné skutečnost, že některé current-gen hry dosahují na Xboxu Series až na 120 fps, ale na PS5 nikoli.
Jedním z takových titulů je Rocket League, jehož vývojáři ze studia Psyonix vysvětlili britskému Eurogameru, že 120 fps nejde na PS5 dosáhnout bez plnohodnotného nativního portu. Na Xboxu Series X a S přitom stačil drobný update, což je dáno odlišnou implementací zpětné kompatibility. Na PS5 tak Rocket League dosáhne jen na 4K a 60 fps.
V podobném duchu se vyjádřili autoři Star Wars: Squadrons. I to může na nových Xboxech běžet až ve 120 fps v rozlišení 1440p, respektive 2160p, zatímco PS5 verze se musí spokojit se stejným frameratem a rozlišením jako na PS4 Pro. Dalším příkladem je akce Call of Duty: Warzone. I tady hra na Series X cílí až na 120 fps, i když reálně padá níže.
Sony podle vývojářů, Eurogameru a Digital Foundry omezuje podporu pro 120 fps na hry určené výhradně pro PlayStation 5.
Sony podle vývojářů, Eurogameru a Digital Foundry omezuje podporu pro 120 fps na hry určené výhradně pro PlayStation 5. Bez nativních verzí to zatím nejde. Odborníci ale naznačují, že není vyloučené, že i Sony umožní v budoucnu, aby v rámci zpětné kompatibility srovnaly starší hry krok s verzemi pro Xbox. Richard Leadbetter z Richard Leadbetter věří, že by to teoreticky mohlo být možné už kvůli upgradům, jakých se dočkaly některé PSVR hry z PS4, které také běžní ve zpětné kompatibilitě.
Někdo z vás se možná může zeptat, proč tedy mezitím vývojáři nepřipraví u takových her nativní port pro PS5, aby dosáhli na 120 fps. Psyonix nám dávají poměrně prozaickou odpověď. Prostě to není v jejich silách v kombinaci s dalšími úkoly a i u jiných her tomu bude podobně. Vytvořit místo malého updatu celý nativní port nepochybně bude stát mnohem více času i peněz.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.