branding
Microsoft naznačuje možné zdražení svých AAA her

Microsoft naznačuje možné zdražení svých AAA her

Vývoj je stále nákladnější a cena se po generace nemění, vysvětluje finanční ředitel

Zdroj: Microsoft
18. 11. 2020

V podobném duchu, ve kterém v rozhovoru pro The Telegraph mluvil o AAA hrách a jejich ceně prezident Sony Interactive Entertainment Jim Ryan, se vyjadřoval také finanční ředitel herní divize Microsoftu Tim Stuart. Jeho postoj k exkluzivitám a způsobu vydávání budoucích titulů pro Xbox a Windows – včetně her od Bethesdy – jsme probírali včera, ze stejného rozhovoru nicméně proudí i poznatky k ceně videoher a zájmu ji postupně navýšit. Stuart na digitální konferenci JIEV potvrdil, že si je Microsoft vědom vzrůstajících nákladů na vývoj těch největších titulů a naznačil, že v případě mainstreamové produkce půjde cena v obecném měřítku nahoru. A i když Stuart odmítl komentovat cenotvorbu vlastních titulů, z vyjádření je zřejmé, že také hry od Xbox Game Studios nemusí v blízké budoucnosti stát „jen“ obligátních 60 dolarů.

Podle finančního ředitel jde o nevyhnutelný krok a odkazuje se na již mnohokrát zmiňovanou skutečnost, že cena her v plošném měřítku nestoupla už povážlivě dlouhou dobu.

„Herní vývojáři se snaží maximalizovat své příjmy a hledají příležitosti monetizace, které by podpořily jejich další práci,“ komentoval Stuart všeobecně známý fakt a jako příklad použil právě ono zvýšení cenovky z 60 na 70 dolarů. Zároveň dodal, že Microsoft je v úzkém individuálním kontaktu s vydavateli třetích stran a jedná s nimi o všeobecných překážkách, kterým musí herní společnosti čelit, což lze podle Stuarta řešit právě zvýšením ceny. Jde podle něj o nevyhnutelný krok a odkazuje se na již mnohokrát zmiňovanou skutečnost, že cena her v plošném měřítku nestoupla už povážlivě dlouhou dobu. „Je to už několik generací, takže není nic překvapivého, že se takové věci momentálně dějí,“ dodal Stuart a dál poukazuje na obchodní stránku věci. Coby finanční ředitel mluví o snaze společností zajistit si dostatečný příjem, který pokryje náklady na vývoj i marketing a zaručí, že budou moci i nadále vznikat všechny ty úžasné nové hry.

Zmiňuje ale také alternativní způsoby, které někteří vývojáři a vydavatelé využívají, jako je monetizace daného titulu po vydání formou mikrotransakcí a nejrůznějších battle passů či sezónního obsahu. Tenhle postup považuje Stuart za klíčový pro celé videoherní odvětví a je podle něj načase finanční stránku her začít řešit. Očekáváme proto, že podobný přístup bude Microsoft uplatňovat i na svoje tituly a ještě výrazněji tak může podpořit službu Game Pass, kam budou tyto hry s ohledem na dřívější prohlášení automaticky umisťovány. Zároveň teď Microsoft paradoxně těží z toho, že svým příznivcům nenabízí žádné velké exkluzivní tituly a nemusí tudíž jejich cenu s médii momentálně vůbec řešit. Je otázkou, kolik budou stát formálně oznámené tituly jako nová Forza, Fable nebo další díly slavných sérií od Bethesdy, je ale pravděpodobné, že vstoupí do prostředí, které už bude vyšší cenovku považovat za standard a vyhne se tak kritice, která momentálně dopadá na hlavy Ubisoftu, Sony nebo Take-Two Interactive.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru