Řada hráčů stále mylně považuje sérii Yakuza od Segy za jakési “GTA” z Japonska. I když v sobě tyo hry mísí prvky akčních adventur a RPG, ze všeho nejblíž mají ke klasickým beat ‚em up, jen v trojrozměrném světě, sandboxovém podání a se spoustou vedlejších aktivit. Nejnovější Yakuza: Like a Dragon přišla s tahovými souboji, až do té doby to ale byla – jak já rád říkám – chodička/mlátička, která má k bojovkám zatraceně blízko. Ostatně jedna z nich, Virtua Fighter, je pravidelně jednou z her, které si můžete v jejím světě zahrát na automatu.
Spousta fanoušků se proto opakovaně ptá na něco, co se zdá být zdánlivě logickým cross-overem. Kdy se hrdinové Yakuzy objeví jako hostující postavy v nějaké jiné bojovce? A proč se tak dosud nestalo, přestože o boji je Yakuza z velké části a hlavní hrdinové mají vždy propracovaný soubojový systém? Téma přišlo na přetřes v rozhovoru pro francouzskou mutaci magazínu Red Bull, kde na otázku odpovídal autor ságy Tošihiro Nagoši.
Ačkoli se to nemusí někomu zdát opodstatněné, dlouholetý protagonista ságy Kazuma i přes drsnou slupku a kriminální pozadí skutečně působí a jedná jako šlechetný kavalír. Zejména ve vztahu k ženám.
Nagoši připustil, že se na to ptá mnoho hráčů a měli by o takové hostování postav z Yakuzy zjevně velký zájem. Současně ale tuto možnost poměrně rezolutně odmítl. Existují podle něj samozřejmě výjimky, ale ve většině bojovek vystupují i ženy. A Nagoši nechce vidět hlavního hrdinu Yakuzy, jak mlátí něžné pohlaví.
Ačkoli se to nemusí někomu zdát opodstatněné, dlouholetý protagonista ságy Kazuma i přes drsnou slupku a kriminální pozadí skutečně působí a jedná jako šlechetný kavalír. Zejména ve vztahu k ženám. Série Yakuza se v tom částečně inspiruje i samurajskými příběhy. V minulosti se opakovaně na základě nejrůznějších domnělých indicií spekulovalo, že by se mohl objevit ve Virtua Fighteru nebo Tekkenu.
Když už je řeč o soubojovém systému, rozhovor se dotkl právě i jeho změny z real-time pojetí do tahového. Autoři prostě chtěli zkusit další evoluční krok v RPG systému. Nagoši si přál, aby hráči zažili nové věci ve známém světě. I když věří, že novinka byla přijata dobře, nevyloučil, že by se v budoucnu tým mohl vrátit k původnímu pojetí soubojů, pokud si to fanoušci budou přát. Zopakoval tak informaci, která se objevila už při odhalení této inovace.
Nagoši také prozradil, jak ho těší, že se podílí na nedávno oznámené nové filmové adaptaci Yakuzy. Pokud sérii znáte, určitě vás nepřekvapí, jak má filmové řemeslo v oblibě.
Japonské podsvětí s Yakuzou zkoumáme už od roku 2005, kdy debutoval první díl na PS2. Od té doby se sága rozrostla o mnoho pokračování i spin-offů. Dočkala se rovněž knižních adaptací nebo rozhlasové dramatizace. Jeden film podle Yakuzy už vznikl. V roce 2007 měl premiéru Like a Dragon neboli Yakuza: Like a Dragon, který je založeným na prvním dílu série. Natočil ho respektovaný japonský režisér Takaši Miike, nicméně velkou díru do světa nakonec bohužel udělal.