Autoři Life is Strange ze studia Dontnod Entertainment aktuálně pracují na šesti hrách. Prozradil to spoluzakladatel a šéf firmy Oskar Guilbert v rozhovoru pro magazín VentureBeat, přičemž poslední vydané tituly označil za velmi úspěšné z hlediska kritiky i přijetí samotnými hráči.
Tým se chce ujistit, že nespadne do stejné pasti jako před nimi Telltale Games, kteří se rovněž specializovali na epizodické adventury. Z jejich osudu se prý Dontnod poučil
Dontnod naposledy uvedl na trh adventuru Tell Me Why a ještě letos vydá po opakovaných odkladech mysteriózní thriller Twin Mirror, který nakonec vyjde jako celá hra namísto původně zamýšleného epizodického modelu. Titul oznámený v červnu 2018 dorazí 1. prosince. Twin Mirror je stále jednou z oněch šesti zmíněných her ve vývoji.
I když se studio zapsalo do paměti hráčů díky svým interaktivním příběhovým “filmům”, nechce podle Guilberta opakovat stále stejnou šablonu. Dontnod si přeje stále inovovat a hledat nové způsoby, jak vyprávět své příběhy. Tým se chce také ujistit, že nespadne do stejné pasti jako před nimi Telltale Games, kteří se rovněž specializovali na epizodické adventury. Z jejich osudu se prý Dontnod poučil. Ví, že je nezbytné modernizovat mechanismy, podobu titulů i jejich hratelnost. Jinými slovy nestačí jen napsat nový příběh.
Kromě centrály v Paříži v květnu firma otevřela další tým v kanadském Montréalu. V tuto chvíli v Dontnodu pracuje přes 250 lidí.
Snad má Oskar Guilbert pravdu, protože jeho studio šláplo na plyn a velmi rozšířilo svou produkci. Navíc se snaží uvádět nové tituly na trh čím dál častěji, což může být ošidné, jak smutný příklad Telltale ukázal. Rozšiřuje se i samotné studio. Kromě centrály v Paříži v květnu firma otevřela další tým v kanadském Montréalu. V tuto chvíli v Dontnodu pracuje přes 250 lidí.
Montrealský tým bylo pro studio opravdu důležitý, prohlásil Oskar Guilbert, protože vývojáři chtěli být blíže severoamerickým hráčům. Toto publikum je prý nejsilnější pro jejich produkci a řada jejich her je situovaná do Ameriky. Montréal je navíc podle Guilberta jedním z největších videoherních ekosystémů na světě.
Vzhledem k zálibě Focusu v historických námětech a jedinému zveřejněnému artworku jsme spekulovali, že by dalším tajuplným projektem mohla být adaptace románu Robinson Crusoe.
I když někdo může zpochybňovat portfolio Dontnodu s tím, že z velké části spoléhá na adventury, není to na rozdíl od Telltale jejich “klec”. Studio uvedlo na trh i mnohem interaktivnější a svobodnější hry jako debut Remember Me z roku 2013 nebo Vampyra z roku 2018, které také vynikají silnými příběhy, ale mají mnohem pestřejší hratelnost a nejde o adventury.
Pokud jde o další budoucí tituly, nic konkrétního nevíme, ale minimálně na jednom z nich Dontnod spolupracuje se společností Focus Home Interactive, která vydávala už Vampyra. Partnerství firmy oznámily loni v dubnu a i když neprozradily, na čem pracují, zda jde o novou IP nebo třeba pokračování Vampyra, má jít o jeden z nejambicióznějších projektů v historii Dontnodu i Focusu. Tehdy jsme vzhledem k zálibě Focusu v historických námětech a jedinému zveřejněnému artworku spekulovali, že by oním tajuplným projektem mohla být adaptace románu Robinson Crusoe nebo něco podobného.