branding
Astro’s Playroom, Sony Interactive Entertainment, Dojmy z první hry pro PS5 a ovladače DualSense

Dojmy z první hry pro PS5 a ovladače DualSense

Díky novému gamepadu máte pocit, jako byste se digitálního světa mohli skoro dotknout

Zdroj: Sony
30. 10. 2020
Název: Astro’s Playroom Vývojář: , Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 19. 11. 2020

Součástí konzole PlayStation 5 je i hra Astro’s Playroom od divize ASOBI Team, která spadá pod Japan Studio. Stejní vývojáři, kteří už dříve vytvořili hry The Playroom, The Playroom VR a Astro Bot Rescue Mission pro PlayStation VR se vrátili s maličkými roboty, aby prostřednictvím nejnovějšího počinu předvedli možnosti konzole PlayStation 5 a jejího inovativního gamepadu. I když jde o svého druhu technologický demonstrátor, samotná hra zatím působí jako zábavná plošinovka. Starší Astro Bot Rescue Mission se koneckonců svou hravostí a humorem “nebezpečně” přiblížil těm nejlepším plošinovkám od Nintenda.

Sebelepší popis nemůže nahradit přímou zkušenost a bezprostřední osahání ovladače.

Primárně vás ale má Astro seznámit s hardwarem nové konzole, jejím výkonem a ovladačem s jeho specifickými funkcemi. Osaháte si haptickou zpětnou vazbu, adaptivní triggery, gyroskop i dotykovou plošku a vyzkoušíte mikrofon a reproduktor. Všechny tyto dílčí prvky dohromady vytváří přesvědčivou iluzi, pocit, že skutečně můžete prostředí cítit a vnímáte ho také dotykem. Jako třeba když se hlavní hrdina pohybuje po nějakém povrchu anebo když proti němu zaduje silný vítr.

Nevýhodou podobně jako u VR je, že tento efekt a vjem je “nepřenositelný” a špatně se tlumočí. Můžu se ho pokusit popsat jako pokročilejší kombinaci rumblu v triggerech u ovladače z Xboxu One a HD rumblu z Joy-Conu Nintenda Switch. I tady dokáží vývojáři vytvořit přesvědčivou iluzi, že se uvnitř gamepadu nachází něco, co tam ve skutečnosti není, a vy přitom cítíte jak cosi v ovladači reaguje a třeba se přesýpá ze strany na stranu. Tím to ale teprve začíná. A sebelepší popis nemůže nahradit přímou zkušenost a bezprostřední osahání ovladače.

DualSense by se v kombinaci s bleskurychlým spouštěním a nahráváním hry díky SSD mohl stát větším next-gen lákadlem než ray tracing a vysoké rozlišení. Ale jen za předpokladu, že ho další autoři budou využívat a ideálně podobně kreativním způsobem. O úspěchu atraktivní novinky rozhodne, zda ji budou ochotní adoptovat a přijmout za své nejen first party týmy a jejich exkluzivní tituly, ale také vývojáři multiplatformních her. Zda se jim vyplatí investovat čas, energii a finance do speciality, kterou využijí hráče jen na jednom z herních systémů. Z prvních dojmů si ale odnáším pocit, že má DualSense a jeho inovace větší šanci než třeba samotný gyroskop, dotyková ploška nebo reproduktor ve starších gamepadech k PlayStationu. Paradoxně totiž i tyto známé funkce nyní působí jako vhodný a zajímavější doplněk pro novou haptickou odezvu a adaptivní triggery.

Víc vám zatím o hře, ovladači a hlavně samotné konzoli prozradit nesmím. Ve videu už se však můžete zaposlouchat do obsáhlejších dojmů a především se podívat, jak vypadá nový Astro v akci. V tuto chvíli vám smíme představit jedinou oblast a jak se můžete přesvědčit, stejně jako samotná konzole je i titul Astro’s Playroom opatřen českými titulky. Hru předchází pověst potenciálně nejlepšího přibaleného počinu ke konzoli od dob Wii Sports a zdá se, že má skutečně k tomuto titulu nakročeno.

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Další články
Nahoru