Ačkoliv už zanedlouho oslaví Kingdom Come: Deliverance rok od svého vydání, vývojáři ze studia Warhorse i nadále pracují na dalším obsahu a poskytují servis v podobě pravidelných patchů. Nad rámec oprav a celkového zkvalitnění zážitku tak stihli rozšířit hru o výstavbu vesnice a přidali první příběhové DLC, jehož hlavním hrdinou byl rytíř Jan Ptáček. Zřejmě i dílem chyby, kvůli které hráči nevědomky přeskočili značnou část obsahu, však první velké rozšíření příliš nezabodovalo. Fanoušci proto s nadějí vzhlíží k dalšímu přídavku – Band of Bastards – který vývojáři prezentovali v hodinovém streamu a nutno podotknout, že tentokrát to vypadá mnohem slibněji. Vývojáře jsme rovněž oslovili s doplňujícími dotazy a přinášíme vám souhrn toho, na co se můžete už začátkem února těšit.
Název chystaného DLC na první pohled prozrazuje, že se hlavní hrdina stane členem nějaké skupiny, což by mohlo být po desítkách hodin strávených převážně o samotě už tak dobrou motivací, proč se ke hraní vrátit. Situace s Band of Bastards je ale ještě o trochu lákavější, protože onou skupinou je hodně svérázná banda žoldáků, kteří mají na žádost Racka Kobyly hlídat cesty a chránit obyvatele před lapky, vrahy, Kumány a dalším nebezpečím. Jindra se má ke skupině připojit a zároveň sloužit jako Rackova prodloužená ruka, od kterého zároveň dostává varování před velitelem celé skupiny Kunem z Rychvaldu. Právě ten by měl být podle designéra Ondřeje Bittnera jednou z ústředních postav celého příběhu, zejména proto, že je s Rackem spřízněný a má u něj obrovský dluh za záchranu života. Zápletka tedy slibuje mnohem zajímavější děj, než tomu bylo v případě odlehčené grotesky s Janem Ptáčkem a tohle vědomí podtrhují i kumpáni, ke kterým byste si měli podle Warhorse vybudovat určitý vztah. Objevují se hned v první velké cut-scéně, kterých by celkem mělo být pět s celkovou stopáží kolem 15 minut.
Pokud vás zajímá, jak nové DLC přímo vypadá, můžeme vás odkázat na záznam zmiňovaného streamu, ve kterém PR manažer Tobias Stolz-Zwilling s designérem Ondřejem Bittnerem nejdříve obecně mluví o tomto rozšíření a následně prezentují přibližně 45minutovou ukázku. Nepřijdete tak o samotný úvod, vstupní souboj s Provazníkem ani o rozjezd jedné z misí, ve které jde Jindra po krku ozbrojené skupině.
Abychom byli konkrétní, vedle již zmiňovaného Kuna z Rychvaldu vás do skupiny postupně přijme němý Němec, mlaďoch pro všechno Kubajs, duo alkoholem posilněných spáčů Petr a Jan Brtníkové, bijec Provazník a o trochu důstojněji působící Štěpán Letka. Zkrátka a dobře, partička k pohledání, která by ale měla umět hýřit vtipy a dávat Jindrovi opatrně najevo, že to s úctou k Rackovi vlastně neberou tak vážně. A vzhledem k tomu, že celou operaci podstupuje Kunova skupina kvůli zmiňovanému dluhu zadarmo, určitě se nebudou její členové bezhlavě vrhat proti přesile a rvát se do roztrhání srdce. To by mělo do velké míry ovlivnit i celkovou hratelnost, která sice bude akční, ale ne bez rozmyslu nebo prvoplánově.
Co se týče zasazení DLC do děje základní hry, vývojáři potvrdili, že se ke hraní budou moci uchýlit všichni, kdo došli přibližně do poloviny příběhu – v tu chvíli se zpřístupní nový dialog s Rackem a budete se moci od hlavní linie odklonit. Měli byste ale mít na paměti, že DLC nebude procházkou růžovým sadem, a pokud neovládáte boj, mělo by se Band of Bastards stát dostatečnou motivací. Akční povahu DLC naznačuje i to, že se na úvod budete muset před skupinou prokázat svým šermířským uměním, pokud neuspějete, čeká vás vynucená pauza, než Kuno svolí k dalšímu testu. Je to poměrně sympatický způsob, jak dát hráči najevo, aby zbytečně nezkoušel něco, na co nemá, protože podle dalších úryvků z DLC je patrné, že se bojům nepůjde vyhnout. Ačkoliv stále fungují všechny mechanismy z hlavní hry – tedy i zastrašování či přesvědčování – většina voleb je hodně agresivních, což je vzhledem k zasazení pochopitelné.
Aby se předešlo podobným problémům, které postihly vydání předchozího DLC, měla přístup k rozpracované verzi Band of Bastards vedle testovacího oddělení také vybraná skupina mimo Warhorse.
Kromě nového příběhu a postav přinese DLC také další vybavení, včetně kompletního brnění, ke kterému se však podle Warhorse dostaneme až s koncem Band of Bastards. V průběhu ale budete moci využívat štíty s insigniemi pánů z Rychvaldu a další specifické části zbroje. Jen s vlastním okrádáním mrtvol to bude trochu složitější, uvážíte-li, jakou roli na sebe Jindra bere, a i ve vzpomínaném streamu došlo na několik vtipných momentů, kdy hra nabídku „okradení“ pro jistotu vůbec nenabízela. Poslední věcí hodnou zmínky je otevřený přístup vývojářů ke kritice, která se na hru snesla s již několikrát vzpomínaným DLC o dobrodružstvích Jana Ptáčka – PR manažer Tobias Stolz-Zwilling uvedl, že kromě vlastního testovacího oddělení měla přístup k rozpracované verzi DLC i vybraná skupina lidí mimo Warhorse a vývojáři se snaží vyvarovat jakýmkoliv podobným kauzám a problémům.
Jak už padlo v úvodu, Band of Bastards vyjdou začátkem února a do té doby chtějí vývojáři oficiální cestou ještě vypustit teaser a následně i obsáhlejší trailer. Od nás se pak můžete těšit na další přísun informací, včetně chystaného rozhovoru s jedním z designérů tohoto DLC.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
To byl problém i u From the Ashes. Ti, co měli příběh dohraný, si tohle první DLC zdaleka neužili tak, jako ti, co byli cca v půlce. Přišlo by mi logičtější, kdyby přídavky byly dělány hlavně jako rozšiřování příběhu po konci hry.