Maďarští vývojáři ze studia NeocoreGames jsou u nás známí především díky sérii akčních RPG o Van Helsingovi, jejich portfolio je ale úzce spojeno také s legendou o králi Artušovi, kterou dosud promítli do trojice her. Pokud však půjde všechno podle plánu, už příští rok k nim přidají čtvrtý, tentokrát náležitě temný a tak trochu jiný titul, zaměřující se na nečekaný úkol. Jak prozrazuje titulek, v připravované hře King Arthur: Knight’s Tale bude nutné krále Artuše zabít, lépe řečeno podruhé zabít, protože svou první smrt opravdu těžce nese a terorizuje celý Avalon.
Pokud jste trochu zmatení, jedině dobře. Alespoň máte důvod pátrat na Kickstarteru, kam hra zamířila na začátku tohoto týdne a uchází se o bezmála 150 tisíc dolarů. Odbít celou záležitost tím, že jde o další hru s králem Artušem, by pak byla obrovská škoda, vzhledem k tomu, že za legendárního panovníka vůbec hrát nebudete. Ve hře se stanete jeho úhlavním nepřítelem, sirem Mordredem, který podle legendy dokázal Artuše zabít, ale sám při tom přišel o život. Od paní jezera však dostal druhou šanci, aby ukončil Artušovo šílenství na Avalonu, kam byl král přeplaven k věčnému posmrtnému životu. Jak už to tak ale s nemožností definitivně zemřít bývá, Artuš přijde o rozum a zemi za mořem začne přetvářet na temnou verzi rodného Albionu. Vaším úkolem proto bude opět shromáždit rytíře kulatého stolu a nehnat je za grálem, nýbrž králem.
Co se týče žánrového vymezení, NeocoreGames popisují Knight’s Tale jako taktické RPG s prvky tahových soubojů a tradičního soustředění na vývoj jednotlivých hrdinů. K dispozici tak budete mít spoustu možností, jak se vypořádat nejen s lidskými protivníky, ale také s nejrůznějšími monstry a příšerami, ať už si k tomuto úkolu vyberete kohokoliv. Vždy by se ale mělo jednat o pečlivě vybranou skupinu bojovníků, s nimiž budete rokovat u kulatého stolu a vybírat, koho je s kým možné párovat, aniž by někdo přišel k újmě. Vývojáři totiž vysvětlují, že vztahy mezi rytíři plní nesmírně důležitou roli a budou se v průběhu hry upravovat na základě vašich rozhodnutí a činů. Ve hře by navíc neměla být efektivní možnost, jak se vracet před některý z hlavních dějových předělů a upravovat své chování kýženějším směrem – zábava má spočívat ve vypořádávání se s následky, případně motivaci hrát Knight’s Tale opakovaně.
I proto budete muset často a intenzivně bojovat, k čemuž vývojáři přizpůsobili a náležitě inovovali svůj vlastní engine a nabízí širokou plejádu možností a taktik, které lze průběžně využívat.
Tomu má pomáhat i systém permanentní smrti, které však lze částečně předejít tím, že zraněné či unavené rytíře budete moci nechat na chvíli oddychnout a na další z přibližně dvacítky příběhových misí vzít někoho jiného. Pokud však nebudete opatrní, o členy družiny navždy přijdete a ani díky dalším zázrakům z jezera se s nimi už nikdy nestřetnete. V jiných případech tomu tak ale být může, to když se některému z rytířů znelíbí, co jste právě udělali, protože pak družinu opustí a přidá se na stranu padlého krále Artuše. I proto budete muset často a intenzivně bojovat, k čemuž vývojáři přizpůsobili a náležitě inovovali svůj vlastní engine a nabízí širokou plejádu možností a taktik, které lze průběžně využívat. Počítat můžete navíc i s prvky jako je připravování pastí, průzkum terénu před vámi a řadu dalších úskoků, kterých se Mordred ani jeho družiníci určitě štíti nebudou.
Podle informací na oficiálních stránkách by měl ke slovu přijít i čaroděj Merlin, jeho role ale zatím zůstává skryta za rouškou tajemství a vývojáři si nechávají dostatek prostoru i pro endgame obsah. Po dohrání příběhové části má totiž mapu Avalonu stále doplňovat řada vedlejších či náhodně vygenerovaných úkolů, do jejichž plnění se lze pouštět takřka donekonečna. Jedním z cílů pak bude i přebudovat legendární hrad Kamelot, přidat nové funkční budovy a zajistit, že se z něj jednou pro vždy stane nedobytná pevnost. Jak to celé dopadne však nakonec rozhodnete vy a pravděpodobně i sám osud. Tedy za předpokladu, že všechno půjde podle představ vývojářů a hru dokončí.
Co se týče kampaně, vybrat potřebují 150 tisíc dolarů, aby mohli uzavřít vše, na čem už nějakou dobu pracují. Podle informací v sekci možných rizik uvádí, že King Aarthur: Knight’s Tale není jen koncept, ale hra, kterou už lze plnohodnotně hrát. NeocoreGames se proto zavazují, že i kdyby neklaplo vše, co si připravili a hra nevyšla v prvním čtvrletí 2021, určitě se v průběhu příštího roku dočkáme. Momentálně už navíc od fanoušků získali třetinu částky a zdá se, že v průběhu nadcházejících 28 dní se jim podaří cíle dosáhnout. Vy sami si pak můžete zvolit, zda chcete za cenu odpovídající 27 dolarům verzi pro Steam, nebo zda budete čekat, až se hra objeví také na PlayStationu 5 či Xboxu Series S a X.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.