Poté, co Microsoft získal gigant ZeniMax Media, představitelé obou firem opakovaně připomínají, jak blízké si tyto společnosti byly ještě předtím, než skončily pod jednou střechou. Další takovou příležitostí se stal rozhovor, který Larry Hryb alias Major Nelson vedl s Philem Spencerem, Toddem Howardem a Petem Hinesem. Ten se samozřejmě točil okolo nového spojení, ale také se v něm vzpomínalo.
Todd Howard prozradil, jak se Bethesda před lety popasovala s jedním problémem během portování hry The Elder Scrolls III: Morrowind z PC na první Xbox. Aby se tak velkou hru povedlo na konzoli rozchodit, musel tým Xboxu naučit vývojáře z Bethesdy pár triků. Když Morrowindu docházela paměť, bylo možné restartovat Xbox, aniž by se toho hráč vůbec všiml. Uživatel se maximálně může divit tomu, proč loading trvá tak dlouho. Důvodem ale bylo, že vývojáři nechali konzoli rebootovat.
Morrowind byl první hrou od Bethesdy, která zamířila na Xbox, respektive první velkou hrou na konzolích.
Tak přesně takovému řešení by Petr řekl “vohák”. Holt optimalizace na konzole není žádný med. Navíc se tak vysvětlila jedna letitá záhada ohledně zdlouhavého nahrávání na původním Xboxu. Titul The Elder Scrolls III: Morrowind debutoval na PC 1. května 2002 a na Xbox dorazil 6. června téhož roku.
Morrowind byl první hrou od Bethesdy, která zamířila na Xbox, respektive první velkou hrou na konzolích, a odtud se také datuje vztah obou firem. Není proto divu, že vývojáři se ocitli v neznámých vodách a potřebovali trochu poradit. V úzkém kontaktu byl Microsoft a Bethesda také při práci na The Elder Scrolls IV: Oblivion pro Xbox 360, kdy vývojáři po opakovaném naléhání přesvědčili výrobce konzole, aby zvýšil dostupnou paměť.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A dobre udelali. 256 MB PS3 je opravdu malo. ( Napr. zcela neoptimalizovana HBO Go app je tam jedno velke swapujici peklo )