Páteční novinkový souhrnu se logicky hodně nese ve znamení zpráv a her od Ubisoftu. Jeho čtvrteční akce nakonec přinesla poměrně dost obsahu. Za pozornost ale stojí další aktuality o konzolích nové generace, představení multiplayeru Black Ops Cold War nebo prequel Remnant: From the Ashes se zajímavou premisou.
00:45 - Remake Prince of Persia: The Sands of Time budí rozpaky. Jordan Mechner je s ním zřejmě spokojený. Novinka ukrývá klasiku z roku 1989. Nestojí plnou cenu
08:52 - Ubisoft navazuje na Steep adrenalinovou Riders Republic. Multiplayerová akce nabídne kola, lyže nebo wingsuit. Závodit se bude v národních parcích
16:34 - Agos je nový nadějný vesmírný simulátor od Ubisoftu. Vydáme se na staletí dlouhou mezihvězdnou výpravu ve snaze najít pro lidstvo nový domov
22:12 - Immortals si půjčují ze Zeldy víc, než se původně zdálo. Přejmenovaní Gods & Monsters dorazí 3. prosince. Speciální demo nabídl Ubisoft jen Stadii
29:33 - Vaas z Far Cry 3 se vrací ve VR kooperativní akci. Na tropické ostrovy se může vydat až 8 hráčů, ale jen na 30 minut a ve speciální herně
34:16 - V Legionu se vrátí hlavní hrdina prvních Watch Dogs. Aiden Pearce si udělá výlet do Londýna. Bude mít vlastní příběh i speciální schopnosti
37:35 - Ubisoft: Skull & Bones ukážeme až příští rok. Spin-off Black Flag má novou ambicióznější vizi. Dnes večer se prý předvede Princ z Persie
41:26 - MS: Series S nabídne autentický next-gen, jen v nižším rozlišení. Výrobce láká na Gears 5 ve 120 fps i rychlé nahrávání. Vývojáři prý své hry snadno optimalizují
50:30 - Vývojář se obává problémů s optimalizací na Series S. Sasan Sepehr ze studia Remedy naznačuje, co bude autorům her přidělávat starosti. Ozvali se i lidé z id Software a Digital Foundry
58:06 - PlayStation 5 může a nemusí být dražší konzolí než Series X. S odkazem na své zdroje to tvrdil Gamereactor. Spekuluje se rovněž o dotované ceně Xboxu
1:01:44 - Podívejte se na multiplayer v Black Ops Cold War. Autoři hráče lákají na autentické mapy, nové režimy, realistický zvuk i chystanou betaverzi
1:05:11 - Nejvyšší příjmy z mobilních battle royale her má PUBG. V uplynulých 72 dnech utržilo téměř 7 milionů dolarů denně. Fortnite je až na 4. místě
1:08:44 - Ve hře Chronos s každou smrtí hrdina zestárne o jeden rok. Autoři Darksiders III chystají prequel Remnant: From the Ashes. S věkem budeme měnit způsob boje
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
XOX měl vylepšení vždy jen ve 4K, tedy byla mu u her přidána podpora 4K nic víc.
XSS si koupí hráč, který nemá 4K telku, ale FULL HD, tak k čemu by mu bylo vylepšení XOX na 4K???????? 4K by zbytečně zabíralo paměť, které může být v konečném důsledku málo. Proto MS říká, že je to konzole na 1080p a 1440p. Navíc hry ve zpětné budou mít lepší FPS, bo nové CPU a automaticky budou vylepšeny o HDR technologií MS. Takže to bude rozhodně lepší zážitek, jak na starém Sku.
XSS je nástupcem XOS nikoli XOX.
XSX je nástupcem XOX.
Obě konzole mají stejnou architekturu CPU i GPU. Obě mají SSD a technologii práce s diskem a přímým přístupem do paměti pro GPU. Obě konzole mají Ray tracing. Obě konzole mají audio chip. Jen má Sko slabší GPU pro 1080p a méně RAM. I to že je RAM pomalejší není takový problém, protože HD textura se načte rychleji než 4K textura. Proto má XSX nejen více RAM, ale také rychlejší RAM.
Fakt si někdo myslí, že tohle vývojáři, kteří mají za sebou návrh XOS i XOX nespočítali, že jsou to jako jelita?
Disk má nové Sko sice 512 GB, ale zapomíná se na dvě technologie, které s novou generací přicházejí:
1) komprese dat na disku s hardwarovou dekompresí, což má jak nové Xko tak Sko.
2) Smart Delivery, není jen to co z toho novináři udělali, tedy, že dostanu upgrade hry na novou generaci zdarma, ale primárně je to vývojový nástroj od MS pro snadnou tvorbu balíčku pro instalaci hry na konkrétní zařízení. Tedy pro Sko se nebudou stahovat a instalovat assety ve 4K, ale jen 1080p, což je úplně někde jinde co se týče nároků na místo na SSD.
Takže 512 GB nemusí být u Ska taková katastrofa, stejně jako 1TB u Xka. Cena takového disku je nyní prostě astronomická a čekat 2 TB SSD je naivní.
Ono to je prostě o tom, jaké textury a jak detailní modely pro Sko vývojáři nahrají. Výkon CPU je prakticky shodný, takže FPS dropovat nebude ray tracing tam také je, takže next-gen nebude problém, jen to vše pojede ve Full HD. Viz. prezentace Gears 5 ve 120 FPS na XSS. Zvládl by to XOX???? Asi ne.
20 let jsem vývojář aplikací pro 3D konstrukce a s optimalizací modelů a textur pracuji denně tak, aby naše 3D aplikace zvládala i šrot PC za 15K z alzy.
Fakt nechápu tuhle hysterii a připadá mi to jako bouře ve sklenici vody.
A za 5-7 let? No to klidně může být v plné palbě použitelný xCloud a stáhnu si do Ska aplikaci pro xCloud a jedu 4K 60 fps na nejnovějších hrách. Čert ví co bude. Navíc si nemyslím, že v té době bude brzdou XSS, ale celá architektura RDNA2 a to platí jak pro XSX, tak PS5.
A ještě k těm názvům Xboxů. MS zachoval terminologii minulé generace i vzhled (Sko bílé, Xko černé). A tak bych tomu neříkal krkolomně Series S a Series X, ale nové Sko a nové Xko. Řada Xbox one za chvíli nebude a za pár měsíců nikdo nebude motat One X a Series X. Prostě to bude Xko a Sko.
Jinak díky za Váš pořad. Pravidelně Vás sleduji a ze všech webů, jste nejdetailnější, ale hlavně věřím, že striktně nevyhranění platformě co se zpráv týče a to je fajn.
Pokud máte někdo jiný pohled, rad si jej přečtu. Ale mě osobně XSS nevadí, přijde mi jako fajn konzolka pro děcka do pokojíku, k tomu GPU + EA Play. Na jejich Full HD telku ideální. Já půjdu do XSX protože v obýváku máme 4K s Dolby atmos a dolby vision. Takže volba je jasná.
Díky.
Mějte se.
Kde ale do budoucna vidím problém, je poteciální mezigenerační nástupce Xka. Stávající generace nastavila precedent, kterého se asi Sony i MS budou držet. Pokud za tři čtyři roky dorazí ještě výkonnější model (něco s RDNA 4?), ještě více se rozevřou nůžky mezi základní a nejlepší konzolí.
Kvůli XSS mají vývojáři také nejnižší mezigenerací nárůst výkonu. Původní Xbox měl 20 GFLOPs, X360 měl 240 GLOPs (12× víc), XO měl 1,3 TFLOPs (5,4× víc), XSS už jen 4 TFLOPs (3× víc). Ten hrubý aritmetický výkon sice nemusí odpovídat reálnému výkonu ve hrách (XSS s RDNA 2 může mít s 4 TFLOPs klidně vyšší výkon než XOX s GCN a 6 TFLOPs), ale i tak si Microsoft na sebe možná ušil bič, kterého může za pár let litovat.
Já bych si víc přál, aby hry šly cestou lepšího AI, fyziky atd. místo grafiky 4K, 8K. Aby hry byly chytřejší a rozmanitější příběhem a gameplayem než grafikou.
Na druhou stranu, výkon růst musí a u Sony určitě nějakou mezigeneraci mít budou. Důvodem je PS VR. Dokud nevykreslí 120 fps a alespoň 1440p (pro každé oko), pořád to bude dost kompromis.
Google Stadia sice do má nabídnout i 4K, ale Microsoft se tam honit nemusí. Pro Google je to jediná platforma, pro Microsoft jen doplňková služba pro mobily, levné notebooky apod. A tam bude 1080p nebo 1440p naprosto v pohodě.