branding
Hadr, Ateliér Duchů, V netradiční české logické hře Hadr ovládáte kus látky

V netradiční české logické hře Hadr ovládáte kus látky

Kouzelnickým trikem můžete nechat zmizet předměty okolo vás a vyřešit prostorový rébus

Zdroj: Dominik Konečný
26. 8. 2020
Název: Hadr Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 6. 10. 2020

Už začátkem října by měla vyjít nová česká hra Hadr, na které pracuje Dominik Konečný a jeho kolegové pod hlavičkou tvůrčí skupiny Ateliér Duchů. Jak sám píše na na blogu, je to “hra o tom, jaké to je cítit se jako hadr”. Autor slibuje krátký atmosférický titul, v němž hráč ovládá kus poletující látky a řeší hádanky napříč 13 jedinečnými místnostmi.

S každou místností se vám odhalí střípek příběhu o kouzelníkovi, jeho věrném příteli králíkovi a nepředvídatelnosti kouzelnického triku.

Vše, co hadr zakryje, zmizí. “Mizí skutečné věci, nebo jen vzpomínky na ně?” pokládá však Dominik hráčům otázku. Ovládat budeme jeden i více kusů látky a plná verze nás prý zabaví přibližně na dvě hodiny. Minimalistická grafika má být inspirovaná funkcionalismem a navzdory tomu, že hra působí velmi přímočaře, nabídne i příběh. “S každou místností se vám odhalí střípek příběhu o kouzelníkovi, jeho věrném příteli králíkovi a nepředvídatelnosti kouzelnického triku,” naznačuje vývojář.

Hru pohání engine Unity a lze ji ovládat na klávesnici i gamepadem. Samotný autor však doporučuje spíš ovladač. Také upřesňuje, že hráč neovládá ani tak látku jako spíš směr a sílu větru. Ten následně hýbe látkou, vysvětluje na blogu. Jednotlivé hadry spolu mohou “spolupracovat”, respektive je možné využívat na přeskáčku jejich možností. Nejprve je ale nutné třeba jedním hadrem druhý osvobodit a pak s pomocí obou lze například zakrýt a nechat zmizet větší předmět. Na změny v prostředí dynamicky reaguje i ozvučení.

A odkud se vlastně vzal samotný nápad? “Mechanika mizení věcí pro mě vždy fungovala jako metafora zapomínání a zbavování se tíhy. Celá atmosféra hry, ať už po vizuální nebo zvukové stránce z této mojí metafory vychází,” popisuje Dominik Konečný. “Hra po hráči nic nechce a nikam jej nepostrkuje. Tempo je čistě na hráči. Pokud chce, může snadno prolnout hranici mezi hrou a hračkou. Nebo může jen sledovat, jak hadr nekonečně dlouho padá ze schodů,” dodává.

Hadr se začal rodit už před více než dvěma roky a nakonec se rozrostl z technologického dema do podoby skutečné hry. První verze vznikla v lednu 2018, ale ta aktuální je samozřejmě mnohem důmyslnější. Hadr je prvním videoherním projektem tvůrčí skupiny Ateliér Duchů. Ta vznikla při Ateliéru herních médií FaVU VUT v Brně s cílem realizovat autorské projekty nad rámec běžných školních cvičení a semestrálních prací. Jeho členové se podíleli také na deníku a herbáři hororu Someday You’ll Return od studia CBE Software.

K dispozici je už nyní hratelná ukázka Hadru, kterou si můžete stáhnout na Steamu nebo na portálu itch.io. Pokud vás zaujal, určitě demo zkuste. Anebo se alespoň podívejte na další videa.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru