branding
Fall Guys: Ultimate Knockout, Devolver Digital, Fall Guys mělo být původně pro 100 malých fazolek

Fall Guys mělo být původně pro 100 malých fazolek

Prototyp vznikl za 24 hodin. Testovací úroveň se beze změn dostala až do finální verze

Zdroj: Devolver Digital
21. 8. 2020
Název: Fall Guys: Ultimate Knockout Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 4. 8. 2020

Okouzlení nemotornými fazolkami ze hry Fall Guys pokračuje i dva týdny po vydání. Vývojáři ze studia Meditonic si užívají zasloužené pozornosti, opravují nedostatky a připravují další obsah, který by měl odvát pochyby, jak trvanlivá tahle party royale hra může být. V mezičase pak šéf vývoje Jeff Tanton sdílí na svém Twitteru poutavý příběh o vzniku hry a potvrzuje, že tím zdaleka nejdůležitějším na veškerém kreativním konání je původní nápad.

Tanton se vrací do dva roky vzdálené minulosti, konkrétně do ledna roku 2018, kdy za ním přišel kolega Joe Walsh, z nějž se později stal hlavní designér Fall Guys. Protože přicházet s novými nápady je přirozené každému vývojáři a studiu, nebral prý Tanton prototypy nových her jako něco výjimečného či zvláštního. Podle jeho slov se všichni autoři her snaží být krok před aktuálním titulem a hledat další obchodní příležitosti, které by pomohly k růstu a novým možnostem. Že se tak v Mediationic stane prostřednictvím pestrobarevné arkády, navíc variace na battle royale, by si Tanton určitě nikdy nemyslel, koncept Joa Waslhe ho prý ale zaujal na první pohled.

„Vracíme se do ledna 2018 – pozval jsem Joa Walshe, abychom se společně zamysleli nad novým interním konceptem,“ popisuje Tanton a prozrazuje, že v polovině jejich brainstromování náhle přišla velmi zajímavá myšlenka. „O několik dní později jsem obdržel jednostránkový koncept na hru Fool’s Gauntlet, a jak můžete vidět, původně jsme mířili hodně vysoko se 100 hráči,“ říká šéf vývoje dál. Zveřejňuje pak část onoho konceptu, který defacto shrnuje finální podobu Fall Guys a zřejmě vás asi nepřekvapí, že coby referenční obrázky použil Welsh záběry z televizní soutěže Takešiho hrad.

„Joe mi předhodil battle royale. Ten chlápek měl fakt nervy ze železa. Už jsem totiž řekl, že trh bude battle royale hrami do dvou let zcela přesycen, takže jestli existuje žánr, kterému bychom se měli vyhnout, pak je to pravděpodobně tento. Pak jsem si ale koncept přečetl,“ vzpomíná Tanton dále a potvrzuje, že s ním okamžitě běžel za zakladateli studia. Bez podrobnějšího vysvětlování jim nápad prodal a prý už ten den odpoledne začali s Joem na Fool’s Gauntlet pracovat. Za 24 hodin na to prý už měli hratelný prototyp a myšlenku začali šířit mezi ostatní kolegy. Přidal se grafik, který stojí za pestrobarevným vzhledem finálního produktu, ale především za podobou protagonistů, nad kterými do té chvíle zatím nikdo příliš nepřemýšlel. „Dan Hoang (grafik, pozn. red.) prostě hodil do placu tyhle fazolky a my si náhle uvědomili, že zaměřením téhle hry nemohou být jenom tratě, ale také jednotliví soutěžící,“ odhaluj Tanton.

Nakonec si Mediatonic plácli s Devolver Digital, s nimiž spolupracovali i na předchozích titulech Foul Play či Hatoful Boyfriend.

Odtud prý už nebylo daleko k šíleným kostýmům, vynesením úrovní do oblak – odsud finální název Fall Guys – a snížení počtu hráčů pro zachování přehlednosti. Pak ale zbývala ta důležitější část, jak říká Tanton, a sice udělat obchod. O hře s proto bavil se zástupci vydavatelů už během GDC 2018 a schůzky popisuje jako mix vzrušení a naprostého zděšení. Nakonec si Mediatonic plácli s Devolver Digital, s nimiž spolupracovali i na předchozích titulech Foul Play či Hatoful Boyfriend a zbývalo jen ukázat hru lidem ze Sony, kteří o ni projevili zájem. Tanton vzpomíná, že jim dal k dispozici první hotovou úroveň – Fall Mountain – která prý takřka nezměnila svůj vzhled a ve hře si ji můžete zahrát tak, jak ji designéři navrhli začátkem roku 2018.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru