Jako blesk z čistého nebe přišla minulé úterý informace od vývojářů ze studia 343 Industries, že se po pečlivé úvaze rozhodli odložit vydání Halo Infinite. Bavíme se o hře, která měla doprovodit do obchodu Xbox Series X a stát se v první vlně ukázkou, co konzole nové generace dokáže. Vývojáři však uvedli že kvůli okolnostem způsobeným pandemií koronaviru nejsou schopni v listopadovém termínu dokončit titul tak, aby byli s jeho výslednou podobou spokojeni, a v zájmu doručení toho nejlepšího možného produktu jednoduše museli šlápnout na brzdový pedál. Nečekaný krok pak pochopitelně podnítil spekulace, že tak vývojáři činí kvůli masivní vlně kritiky, která se na hru snesla po zveřejnění prvních gameplay záběrů, o ničem takovém ale nikdo z 343 oficiálně nemluvil. Stále na vlně spekulací tak přichází další pohled na celou situaci, kterou přináší novinář Brad Sams z Thurrottu a opírá se v něm o informace od anonymně vystupujícího vývojáře, údajně obeznámeného s interními záležitostmi kolem Halo Infinite.
Sams ve svém článku nejprve vyjmenovává, jak těžký úkol vývojáři z 343 Industries měli. V roce 2015 se pustili do nového dílu slavné série, kterou se rozhodli kompletně přepracovat. Společně se hrou se navíc pustili do vývoje nového enginu Slip Space a ještě k tomu cílili na novou konzoli, o jejíž specifikacích se mohli – bez ohledu na své postavení interního studia Microsoftu – jen dohadovat. Do toho všeho pak v poslední fázi vstoupila výše zmiňovaná pandemie, čímž se studio dostalo do nezáviděníhodné situace, která nakonec vyústila v odklad. Jak ale Sams uvádí, podle jeho informací se vážné problémy začaly projevovat už během loňské E3 a už tehdy existovaly indicie, že hra svůj plánovaný termín nestihne.
Kvůli setrvalým neshodám, jak je popisují anonymně vystupující zaměstnanci studia, však Longo odešel a dlouho u kormidla nezůstala ani jeho nástupkyně Mary Olsen.
Problém tkvěl v nutnosti zapojit do vývoje řadu third party subjektů, což sice není nic neobvyklého, ale klade to poměrně značné požadavky na pružnou komunikaci a bezchybné plánování. S tím měli mít v 343 problémy zejména proto, že procento externích dodavatelů bylo v případě Halo Infinite neobvykle vysoké, což mělo paradoxně vést ke zpomalení, nikoliv zrychlení vývoje. Brad Sams dále uvádí jméno bývalého šéfa vývoje Tima Longoa, který se o Halo Infinite staral až do loňského srpna. Kvůli setrvalým neshodám, jak je popisují anonymně vystupující zaměstnanci studia, však Longo odešel a dlouho u kormidla nezůstala ani jeho nástupkyně Mary Olsen. Stačila se však loni na podzim vyjádřit, že v týmu údajně neexistuje žádný kreativní rozkol, což však měla být podle Samse lež, když se ve 343 odehrával přesný opak.
Protichůdné signály ale vychází z 343 i dnes, kdy na jedné straně tým vývojářů ví, že hru skutečně nestihne a na druhé straně tým obchodníků mluví o tom, kterak bude multiplayer bezplatný a umožní až 120 fps. Podle Samse je to jen další demonstrace toho, že si studio, potažmo Microsoft příliš neví s Halo Infinite rady a odklad byl jediným logickým důsledkem. Jako třešinku na dortu pak Sams zmiňuje, že se v konkrétním bodě tým zajímal víc o seriálovou adaptaci, než o dokončování rozpracovaného projektu, což projektu rovněž ani trochu nepomohlo. Zůstává tedy otázkou, co všechno lze se hrou za další půl rok udělat a v jaké kondici nakonec vyjde. Jisté však je, že se Xbox Series X bude muset bez Master Chiefa ještě chvíli obejít.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
To je tak, kdyz se necte IT PM klasika The Mythical Man-Month ( https://en.wikipedia.org/wiki/The_Mythical_Man-Month ), kde se uz od 1975 pise: „adding manpower to a late software project makes it later“.