Už více než tři roky je v programu předběžného přístupu dostupný český survival Hobo: Tough Life od studia Perun Creative, ve kterém můžete poměrně zblízka zjistit, jak se žije českým bezdomovcům. O hře jsme mluvili začátkem loňského roku s jejím autorem Romanem Valentou a letos v lednu jsme streamovali její nejnovější verzi. Od té doby však vývojáři víceméně přerušili tok nových informací a updatů, aby se mohli plně věnovat dosud nejambicióznějšímu přídavku, který hru rozšiřuje o plnohodnotnou příběhovou linku, řadu funkcí i objektů a pochopitelně odstraňuje spoustu chyb, které mohly dříve bránit plnohodnotnějšímu hraní.
„Po velmi dlouhých pěti měsících tu konečně máme příběhový update, který přidává obrovské množství nového obsahu,“ říkají vývojáři na úvod zprávy pro komunitu hráčů. V prvním bodě pak popisují novou dějovou linku, sestávající z více než 200 vzájemně propojených questů, na jejímž konci stojí ošuntělý a pravděpodobně i trochu plesnivý trůn všech bezdomovců. „Více než deset let se nikomu nepodařilo spojit všechny frakce bezdomovců. Trůn krále žebráků zůstává příliš dlouho opuštěn. Kdo si vyslouží dostatek respektu a prokáže se schopným spojit všechny bezdomovce,“ ptají se vývojáři, a aniž by chtěli cokoliv dalšího prozrazovat, načrtávají hlavní zápletku. Dodávají nicméně, že se příběh bude točit kolem celé plejády vedlejších postav, hráči budou moci využít nové předměty i aktivity a všechny lokace, které se dosud zdály být jen jakýmsi náznakem, budou plně odemknuty k dalšímu prozkoumávání. Hráči navíc budou moci slézt do kanálů, které alespoň z obrázků navozují poměrně hororovou atmosféru, a nechybí pochopitelně ani trůnní sál v ošuntělém domě.
Namísto opakující se konverzace, během které se mohla objevit možnost danou postavu okrást, obchodovat s ní, nebo se jen pokusit něco vyžebrat, teď můžete k činu přistoupit hned.
Co se týče dalších prvků, úzce s příběhem bude spojen mechanismus voleb. Hráči musí přesvědčit ostatní lidi ulice, aby jim dali svůj hlas, což bude s největší pravděpodobností navázáno na postupné plnění dílčích úkolů. Změnou navíc prošel i hlavní žebrácký systém, který je nyní přímočařejší a více odpovídá stolním hrám. Namísto opakující se konverzace, během které se mohla objevit možnost danou postavu okrást, obchodovat s ní, nebo se jen pokusit něco vyžebrat, teď můžete k činu přistoupit hned. Úspěch však bude podléhat kombinaci několika elementů, jako je skill vašeho bezdomovce, odemknuté perky a také obtížnost dána tím, koho jste právě na ulici oslovili. Změnou pak prošel i mechanismus craftingu, byť na tomto místě vývojáři vysvětlují, že se doprovodné minihry nemohli zbavit úplně kvůli provázání se základním designem hry.
Na Steamu, kde je hra dostupná za necelých 17 eur, si pak můžete přečíst kompletní výpis oprav a změn více než 30 dalších položek, zahrnující již zmiňovaná NPC, ale také provoz v ulicích, souboje, vylepšený vzhled nebo pravděpodobnost, že se hned první den vaší bezdomovecké pouti budou kolem potloukat jen samí opilí lidé.