branding
Halo Infinite, Microsoft Studios, Multiplayer Halo Infinite má údajně být free to play

Multiplayer Halo Infinite má údajně být free to play

Vývojáři také obsáhle reagují na kritiku grafiky. Budou se prý řídit analýzou Digital Foundry

Zdroj: Microsoft
31. 7. 2020
Název: Halo Infinite Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 8. 12. 2021

Ani týden po zveřejnění první ukázky z Halo Infinite nedává toto téma fanouškům ani vývojářům spát. Ti první obrací každý detail, diskutují nad možným zlepšením vizuálního zpracování a vedou debaty nad tím, jestli byl takhle viditelný návrat ke kořenům dobrým rozhodnutím. Se vší úctou k názorům hráčů jsme ale upřímně lační po reakcích ze strany studia 343 Industries, které se k vlně kritiky a jistého rozčarování dosud oficiálně nevyjádřili. Změna přichází až s novým blogovým příspěvkem na webu Halo Waypoint, pod kterým je podepsán komunitní manažer John Junyszek a rozebírá celou řadu záležitostí od kritických ohlasů stran grafiky, přes mikrotransakce, až po multiplayer, kolem kterého je v posledních hodinách také poměrně živo. Redaktor magazínu The Verge Tom Warren totiž poukázal na informaci od obchodního řetězce Smyths, který multiplayer Halo Infinite označil za samostatnou free to play součást.

Začněme ale vizuální stránkou hry, která rozvířila debatu už během prezentace Xbox Games Showcase. Komunitní manažer 343 ve zmiňovaném blogu potvrdil, že ohlasy části komunity nepřehlíží a budou na ně reagovat. „Ačkoliv jsme zaznamenali více pozitivních nežli negativních reakcí, chtěli bychom vám nabídnout určitý kontext. Z našeho pohledu se totiž debata točí kolem dvou klíčových aspektů – obecného vizuálního stylu a úrovni grafického zprcování,“ říká Junyszek a dále vysvětluje přístup studia. Na základě toho, co 343 zjistili z reakcí na Halo 4, Halo 5 a Halo Wars 2, se rozhodli pro zmírnění estetické stránky, aby lépe odpovídala původní trilogii. S Halo Infinite se proto vrací ke klasičtějšímu pojetí, což znamená čistější modely a méně rušivých částicových efektů, což ale podle Junyszka neznamená méně detailů.

A ano, poslouchali jsme i Digital Foundry, s nimiž v mnohém souhlasíme a budeme se soustředit na některé zmíněné části a zlepšíme úroveň detailů i celkovou prezentaci.

„Druhou věcí, o které se debatuje, je technické zpracování grafiky. Negativní komentáře zahrnují ploché postavy i objekty, které vypadají zjednodušeně a plastově,“ vyjmenovává komunitní manažer. Potvrzuje pak, že tým prošel ukázkami od aktivní části komunity, která se snažila oficiální materiály upravit tak, aby vypadaly lépe a více odpovídaly očekávání. „A ano, poslouchali jsme i Digital Foundry, s nimiž v mnohém souhlasíme a budeme se soustředit na některé zmíněné části a zlepšíme úroveň detailů i celkovou prezentaci,“ slibuje Junyszek. Odhaluje také, že prezentovaná verze, o níž se spekulovalo jako o minimálně půl roku staré, odpovídala stavu hry před pouhými několika týdny, i tak už ale mělo dojít na řadu dílčích úprav a z Junyszkových slov je patrné, že nyní vypadá Halo Infinite lépe. „Tým je odhodlaný a plně soustředěný, aby měl pro hráče krásný svět, který budou moci prozkoumávat od dne uvedení hry,“ uzavírá komunitní manažer nepříjemné téma.

Co se týče multiplayeru, oficiálně zatím vývojáři slibují pouze hratelnou betu, která by měla před launchem Halo Infinite proběhnout. Junyszek ale nechtěl přímo potvrdit dřívější slib šéfa vývoje Chrise Lee a s odvoláním na úskalí způsobená pandemií koronaviru byl stran testování velmi opatrný. „Momentálně si nejsme úplně jistí, co všechno budeme moci zahrnout do flightingů (výraz 343 pro testování, pozn. red.), ale stále doufáme, že tu bude příležitost pro širší publikum ještě před vydáním,“ říká Junyszek a dále v blogu slibuje také demo singleplayerové části. Mnohem zajímavěji se ale jeví v úvodu zmíněné informace, na které poukázal Tom Warren z The Verge. Britský obchodní řetězec Smyths totiž nabízel možnost zaregistrovat se k newsletteru ohledně Xboxu Series X a na momentálně již změněné stránce přidal k Halo Infinite zmínku ohledně free to play multiplayeru.

Zatímco základní hra bude stále zpoplatněná a její majitelé pravděpodobně obdrží nějaký další bonus, ostatní si budou moci zahrát multiplayer zdarma.

Podle Warrena, ale například také redaktorů Video Games Chronicle, se mají hráči dočkat podobného modelu, který momentálně nabízí Call of Duty, resp. jejich battle royale režim Warzone. Zatímco základní hra bude stále zpoplatněná a její majitelé pravděpodobně obdrží nějaký další bonus, ostatní si budou moci zahrát multiplayer zdarma. Pokud dojde na potvrzení této informace, pak bychom ji mohli spolehlivě zasadit do kontextu nedávného zrušení ročního předplatného programu Xbox Live Gold, který podle dalších spekulací předznamenává konec zpoplatněného multiplayeru na Xboxu. Microsoft se však zatím k informacím Smyths nevyjádřil, a jak uvádí Junyszek v blogu, momentálně se v rámci marketingu plně soustředí na příběhovou část Halo Infinite. Je navíc možné, že informace o službách a případně i druhé revizi nového Xboxu si Microsoft chystá na svojí další prezentaci, už v polovině srpna proto můžeme mít jasněji.

 

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru