branding
Frostpoint VR: Proving Grounds, Thirdverse, Vývojáři Wastelandu představili multiplayerovou VR akci

Vývojáři Wastelandu představili multiplayerovou VR akci

Sci-fi střílečka Frostpoint se inspiruje hororem Věc a nabídne mrazivé PvPvE souboje

Zdroj: inXile Entertainment
30. 7. 2020
Název: Frostpoint VR: Proving Grounds Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Jméno studia inXile Entertainment skloňují hráči v poslední době zejména v souvislostí se sériemi Wasteland a The Bard’s Tale. Tým vedený veteránem herního průmyslu Brianem Fargem ale má překvapivě sil na rozdávání a oznamuje úplně nový projekt. Je jím sci-fi záležitost Frostpoint VR: Proving Grounds, a jak je z jejího názvu patrné, jde o titul zasazený do virtuální reality, který navíc poměrně výrazně obměňuje dosavadní portfolio studia. A i když fanoušci Bard’s Tale mohou namítnout, že inXile už jednu VR hru na svědomí má – The Mage’s Tale, spin-off k sérii The Bard’s Tale dějem zasazený mezi třetí a čtvrtý díl – tentokrát půjde o něco úplně jiného.

Náznak vývoje nového projektu se objevil už minulý rok, kdy studio hledalo posilu na pozici technika pro multiplayerové záležitosti v Unreal Enginu 4. Z inzerátu bylo patrné, jakou technologii tým použije a že by měl titul zahrnovat režim pro více hráčů. O několik měsíců později se dozvídáme, že Frostpoint je VR týmovou akcí až pro dvacet hráčů, kteří jsou rozděleni do dvou týmu maximálně po deseti hráčích. Týmy se pokouší zvítězit nad protivníkem na jedné ze čtveřice nabízených map, přičemž budou mít na výběr dva herní módy – týmový deathmatch a domination. Frostpoint nenabídne tradiční dělení do tříd, specializaci bude totiž určovat pouze použitá výstroj. Obohacení potyček mezi hráči přináší umělou inteligencí ovládaní protivníci. Ti mají být biomechaničtí a útočit mají bez rozdílu frakce. „Biomechaničtí tvorové jsou v podstatě zástupnou frakcí, která se objevuje kdekoli, kde se hráči nacházejí. Více se jich objeví, pokud například hráči obsazují strategický bod na mapě. Napětí a rozmanitost v herních režimech tak vzniká nejen při soubojích s živými hráči, ale také s touto třetí a nepředvídatelnou frakcí,“ dodal pro magazín VentureBeat Brian Fargo, šéf studia inXile Entertainment.

Zasazení hry by mohlo být alespoň vzdáleně povědomé fanouškům hororů, vzhledem k Fargově zmínce filmu Věc. „Nechali jsme se tímhle filmem inspirovat a dokonce jsme o tvorbě soundtracku jednali s Johnem Carpenterem, což se ale bohužel nepovedlo,“ říká Fargo. Carpenter je přitom nejen režisérem zmiňovaného filmu, ale také hudebním skladatelem, který se na horory vysloveně zaměřuje, nakonec se ale bude muset inXile obejít bez něj. Frostpoint si nicméně z hororu Věc půjčuje alespoň zasazení na opuštěnou základnu na Antarktidě a sci-fi tématiku bude kombinovat s post-apokalyptickými tématy. Vědeckofantastický nádech hry a její příběhové pozadí pomáhá dále utvářet spisovatel Daniel Wilson, autor Robokalypsy. Jím vytvářený lore pomáhá definovat i nabídku zbraní, který bude kromě standardní výbavy zahrnovat také specializovaná brnění, obranné stavby a třeba i zařízení pro sledování pohybu nepřátel.

Frostpoint VR: Proving Grounds je posledním projektem studia, které vzniká ještě pod hlavičkou jiného vydavatele než Microsoftu

Co se týče VR zpracování, Brian Fargo dává najevo podobné nadšení, jaké před časem s komunitou fanoušků Half-Life sdílel Gabe Newell. „Do VR jsem byl jsem zamilovaný od prvních dnů a se zapnutým headsetem jsem prožil jedny ze svých nejlepších herních zážitků. Frostpoint VR přináší pohlcující svět, v němž jsme intenzitu soubojů umocnili zahrnutím 20 a víc hráčů. Nemůžeme se dočkat, až budeme konečně sledovat, jak do našeho světa vstupují hráči a pouští se do bitvy,“ dodal v tiskovém prohlášení Brian Fargo. Podobně optimisticky se vyjadřoval i Kijoši Šin, spoluzakladatel vydavatelské společnosti Thirdverse, která hru uvede v letošním roce do obchodů. Frostpoint VR: Proving Grounds je posledním projektem inXile, vznikajícím ještě pod hlavičkou jiného vydavatele než Microsoftu, který inXile Entertainment v roce 2018 získal. Brian Fargo magazínu VentureBeat potvrdil, že na projektu pracovali ještě před akvizicí a Microsoft dovolil týmu tehdejší nasmlouvané projekty dokončit.

A i díky tomu se budou moci hráči s odpovídající technikou už v září do světa hry podívat. Vývojáři chystají otevřenou betu, v níž navíc bude moci prvních deset tisíc hráčů dle dosud neupřesněných kritérií soutěžit o kopii plné verze hry zdarma. Ta by každopádně měla dorazit ještě letos a podporovat bude Oculus Rift, HTC Vive a Valve Index. Vedle toho také můžeme připomenout, že 28. srpna dorazí od studia inXile ještě třetí díl postapokalyptického RPG Wasteland, které bude součástí služby Game Pass a kromě hráčů na PC a na Xbox One se na něj mohou těšit i majitelé PS4.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru