Už od červnového odhalení Star Wars: Squadrons lákají vývojáři z EA Motive na trochu staromilský titul, který nebude jen triviální arkádovou akcí a navzdory trendům nabídne veškerý plánovaný obsah za 40 dolarů hned ode dne uvedení. V prvních rozhovorech vývojáři například potvrdili, že hra bude mít statický zaměřovací kříž, aby se hráči skutečně rozhlíželi kolem a hledali nepřítele, vše bude zpracováno pohledem first person kamery a chybět nebude ani příběhová část, zpracovaná pohledem pilotů Impéria i Nové republiky. Po nedávných dojmech, zveřejněných na řadě zahraničních webů, navíc ještě vzrostl pocit, že Squadrons mohou připomenout letité klasiky X-Wing vs. TIE Fighter, všechno to ale má jeden podstatný háček. Jsou jím nové konzole a nezájem vývojářů z EA poskytnout Squadrons péči navíc.
Got questions about Squadrons? @StarWarsExplain has just put up a good Q&A vid that covers a lot of the more common questions I’ve been seeing on Reddit and whatnot, based on their recent experience with the game. Good stuff. https://t.co/HdqbFyup0i
— Ian S. Frazier (@tibermoon) July 29, 2020
Jak se to bude mít s „next-gen“ verzemi prozradil creative director Ian Frazier v odpovědi jednomu z fanoušků na Twitteru. Dotaz byl položen jasně – plánujete dopřednou kompatibilitu pro PS5 a Xbox Series X? Odpověď však musela fanoušky potěšit a zklamat zároveň: „Neplánujeme separátní verze hry pro next-gen konzole, ale ano, zpětná kompatibilita by měla fungovat,“ řekl Frazier. Jinak řečeno, hru si na nových konzolích zahrajeme bezplatně díky programu Dual Entitlement od EA, ovšem nic navíc už pravděpodobně nedostaneme. Nejsou tím automaticky vyloučeny dílčí patche, pomocí nichž by hra mohla na PS5 a Xboxu Series X lépe uplatnit rychlost SSD či prostorový zvuk, v jádru ale bude stejná jako ta, které se dočkáme na začátku října. Někdo by sice mohl namítnout, že podobně přistupují EA Sports k letošnímu ročníku série FIFA, tam už ale vývojáři jasně uvedli, že next-gen verze budou v mnoha směrech vylepšené, přinesou například novou sadu animací, přepracovaný systém světla a další podstatné rozdíly, které se však Squadrons týkat nebudou.
Na druhou stranu tím ale mohou lidé z EA Motive už dopředu slíbit podporu hraní napříč všemi platformami a odpadají i případné nejasnosti v tom, jaká z verzí je lepší, případně jak se od jiné liší. Zapomenout také nesmíme na předchozí ujasnění, že Star Wars: Squadrons jsou první hrou, na které si chtějí lidé z EA vyzkoušet menší a rychlejší model vývoje, namísto mnoha let strávených u jedné komplexní hry typu Star Wars Jedi: Fallen Order. I proto zřejmě nemůžeme čekat příliš, což by s přihlédnutím ke slibované oldschool hratelnosti nakonec nemuselo vůbec vadit.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Navíc rozdíl mezi stávající generací a tou budoucí musí dávat smysl a pokud už teď hra vypadá báječně na stávající generací , přiďávání obsahu jen kvůli next gen je zbytečnost ( když hra není opravdu výrazně limitována ….) Navíc další díl za rok dle šablony EA , jen musí být prodeje 😉 ….
Jako fanda starých Xwingů a Tiefighterů jsem namlsaný už stávající prezentací a ….takovou hru to už po všech Battlefieldech opravdu l dlouho chtělo 😉