Už od prvních zmínek o vlastnostech nové generace konzolí vyšlo najevo, že jednou z největší zbraní bude zapojení SSD. V prohlášení zástupců Microsoftu a Sony nicméně až dosud zaznívaly sice lákavé, ale jinak velmi obecné sliby stran rychlého přepínání mezi rozehranými tituly, případně definitivního konce éry nahrávacích obrazovek. Málokdo si ale zatím položil otázku, jaký dopad bude mít zapojení SSD na samotný design her a jakým dalším způsobem bude možné instantně přístupná data využít. Mění to až rozhovor s autory WRC 9 ze studia Kylotonn, kteří pro magazín Gamereactor řekli víc, než směli. Otevřeně totiž promluvili o dosud nepředstavené funkci PlayStation Activities, načež byl článek z webu smazán a spolu s ním i odkazy ze sociálních sítí. Inkriminovaná část se však zachovala a otevřeněji tak můžeme mluvit o tom, že WRC 9 – a s největší pravděpodobností i celá řada dalších vhodných titulů – umožní spouštět hru z menu konzole přímo do závodu, aniž byste museli projít standardním „spuštěním“ a volbou módu.
Gamereactor preview article for WRC 9 mentioned an unannounced #PS5 feature. Article was here but was taken offline: https://t.co/BIKFZEAhnL
Archive: https://t.co/zVtjk94ux0 pic.twitter.com/5VdNwyEPpQ
— Gematsu (@gematsucom) July 28, 2020
Informace zazněla z úst game directora Alana Jarnioua, který na dálku prezentoval WRC 9 vybraným novinářům. Nejprve potvrdil, že hra obdrží bezplatný update pro nové konzole a následně vyjádřil velké očekávání, co na novinky řeknou hráči. „Těšíme se, jak výkon, grafika nebo prvky jako PS5 Activities (instantní systém pro spouštění závodů z rozhraní konzole) posunou svět rallye závodění,“ zaznělo konkrétně v citovaném článku. Každého pak napadne, proč bylo preview hry z Gamereactoru odstraněno, vzhledem k tomu, že o Activities slyšíme v této konkrétní podobě poprvé a Sony zřejmě plánovala funkci odhalit sama až na některé z dalších prezentací. Jedná se totiž o velmi zajímavý posun způsobu, jakým dnes hrajeme hry a něco, co by se v určitém segmentu videoher mohlo ujmout.
Ve skutečnosti ale nejsme úplně překvapení, že PlayStation 5 něco takového nabídne. Už na konci března jsme vás informovali o patentu, jehož fungování přesně odpovídá tomu, co naznačoval Alan Jarniou. Systém, popisovaný jako dynamické rozhraní pro přímé spouštění her, sliboval uživatelsky přívětivou tvorbu maker, prostřednictvím kterých si hráč navolí vstupní parametry pro daný titul a ty se následně ve zvoleném sledu provedou. Jako příklad jsme v březnu uváděli multiplayerovou střílečku, kdy by mohl hráč přímo z menu konzole spustit hru v konkrétním módu, vlastním nastavení lobby i zvolenou výbavou do nadcházejícího zápasu. Možnost takovou sadu příkazů uložit a opětovně použít, pak dělá z Activities potenciálně velmi užitečnou funkci a s narůstající jistotou můžeme prohlásit, že Sony svůj patent z roku 2018 skutečně využije. Jen těžko ale můžeme dále odhadovat, jestli součástí Activities budou i v patentové dokumentaci popisovaná makra pro některé specifické činnosti ve hře, kde by už muselo být propojení na trase ekosystém konzole – design hry mnohem těsnější.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Využití v MP hrách, kde jsou spousty herních režimů, menu, podmenu a lobby, je asi jasné každému, ale věřím, že své uplatnění nalezne i SP hrách a zvláště v open worldech, ve kterých jsou spousty vedlejších misí a nepovinných aktivit. Takto bude možné přímo z dashboardu PS5 spustit konkrétní aktivitu na konkrétním místě na mapě a nezdržovat se čekáním na menu hry nebo načtením naposledy uložené pozice. Ideální to bude také pro kompletace her (když už hlavní storyline je dokončena a chybí posbírat sběratelské předměty a splnit nepovinné aktivity) a trophy hunting.