Redaktoři magazínu VG247 se včera trochu nechtěně postarali o zažehnutí nové diskuze na téma počtu lidí, kteří pracují na vývoji AAA her. Z portálu Moby Games si vypůjčili číslo, reprezentující součet všech lidí, kteří se podíleli na vzniku The Last of Us Part II a prezentovali jej jako názornou ukázku, jak náročná a tím pádem i nákladná produkce velkých videoher vlastně je. Celkem se pod druhé The Last of Us podepsalo 2332 zaměstnanců Naughty Dog a 14 dalších studií, z čehož 2169 bylo vývojářů a 163 lidí obdrželo v závěrečných titulcích jen poděkování. Překvapení byste ale být určitě neměli, protože jak dokazují další podobná čísla a hlavně navazující vyjádření několika vývojářů, na hrách od Ubisoftu, Guerrilla Games nebo Electronic Arts pracují obdobné počty lidí a v některých případech je jich ještě mnohem víc.
Over 2,000 people and 14 outsourced studios worked on The Last of Us Part 2 https://t.co/GXr7Qafxhm pic.twitter.com/wNrOent7Yv
— VG247 (@VG247) July 27, 2020
Jak poukazuje Gamespot, na včerejší článek VG247 reagoval například výkonný producent Electronic Arts Sam Sharma, který dříve pracoval v Guerilla Games na Horizon Zero Dawn, ale také v Ubisoftu na očekávaném Far Cry 6. „Pokud vám tohle přijde překvapivé, pak bych pro vás měl spoustu příběhů o vývoji AAA her. Vydat tyhle blockbustery vyžaduje monumentální úsilí a obrovské rozpočty,“ říká Sharma. Damion Schubert, který se podílel na Star Wars The Old Republic, než odešel do studia Bossfight, označil zprávu VG247 za „roztomilou“ a pozdravil jménem celého SWOTR týmu, který podle Moby Games tvořilo přes 2500 lidí. Situaci komentovala také streamerka elliejoypanic, která v odpovědi na Sharmův komentář dodala, že také hry od Ubisoftu zaměstnávají obvykle 10-15 studií a tisíce lidí, kteří společným úsilím vyvíjí další díly Assassin’s Creed nebo Far Cry.
Například na God of War z roku 2018 pracovalo 1759 lidí a Spider-Man od Insomniac Games má v titulcích vyjmenováno 2002 vývojářů.
Pokud byste snad hledali další perspektivu, můžete se zanořit do statistik Moby Games sami. Jen pro zajímavost tu ale pro vás máme několik příkladů, které si s The Last of Us Part II nezadají a před některými musí i počin studia Naughty Dog blednout. Tedy za předpokladu, že byste rekordní počty lidí pracujících na jedné hře viděli jako veličinou hodnou k pokoření. Tak například na God of War z roku 2018 pracovalo 1759 lidí. Spider-Man od Insomniac Games má v titulcích vyjmenováno 2002 vývojářů. Ghost of Tsushima o 500 méně. A Horizon Zero Dawn, coby nová značka, zaměstnala 2141 lidí. Když bychom opustili vody exkluzivních titulů pro PlayStation 4, můžeme mluvit například o 1531 vývojářích Star Wars Jedi Fallen Order, ale také bezmála 5000 lidech, kteří se podepsali pod Far Cry 5 nebo více než 7321 statečných, jež přivedli na svět Red Dead Redemption II.