Pokud se řadíte k aktivním hráčům Battlefield 5, nemohla vám ujít snaha vývojářů z EA DICE, vyhovět přáním některých hráčů, aby došlo na úpravu dvou protichůdných veličin, se kterým stojí a padá úspěch každé multiplayerové střílečky. Řeč je samozřejmě o rychlosti zabití nepřítele (TTK) a rychlosti vaší smrti (TTD), které ovlivňují vedle samotné hratelnosti i psychologický dopad na hráče. Pokud trvá zabití nepřítele příliš dlouho, vyžaduje to přesnější střelbu a lepší um obecně, pokud umíráte příliš rychle, reálně hrozí, že lidé nebudou danou hru hrát, protože jim přijde neférová nebo přehnaně frustrující. A Battlefield 5 měl s TTK a TTD problémy ode dne svého vydání.
Vývojáři se proto v minulém týdnu rozhodli, že do fungování hry zasáhnou, časy upraví a požádali hráče, aby se po vyzkoušení podělili o názor, zda je hra férovější a zda si ji víc užívají. Na tomto místě je pak nutné vysvětlit, že úpravy zmiňovaných časů probíhají nejčastěji prostřednictvím změny účinnosti jednotlivých zbraní, resp. jejich tříd, a DICE pro to připravili přehlednou tabulku, ve které všechno názorně demonstrují. Takže zatímco střela do hlavy jakoukoliv zbraní zůstala beze změn, snížila se účinnost takřka všech tříd zbraní při zásahu do ostatních částí těla. To v praxi znamená, že rychlost zabití klesla kvůli nutnosti lépe se trefovat do nepřítele a rychlost smrti díky možnosti snést více zásahů, případně většímu prostoru utéct do bezpečí.
Že se jakékoliv změny neshledávají se stoprocentním pochopením, je všem jasné, vývojáři už ale v první zprávě o chystaných úpravách připustili, že existuje velké procento hráčů, kteří akceptují původní nastavení. Rozhodli se je proto změnami nezasáhnout a slíbili, že původní TTK a TTD bude zachováno v „core“ verzi módu conquest. Na první pohled vstřícný krok ale spíše rozdělil komunitu, když jedna hra nabízí dva velmi odlišné zážitky a tříští tak případnou metu. A i z toho důvodu se hráči dočkali dalšího vzkazu od DICE, ve kterém se vývojáři omlouvají.
Změny takového rozsahu vyžadují jasnější a dřívější komunikaci, než je provedeme. – tým vývojářů Battlefieldu
Ne snad automaticky za změny, které provedli, ale za pokulhávající komunikaci, kvůli které si přidělávají víc problémů, než stíhají odstraňovat. V příspěvku na Redditu nejprve uvedli, že jejich záměrem nebylo štěpit komunitu, ale umožnit novým hráčům lépe proniknout do hry. Překvapivě upřímné vysvětlení dávají do kontextu s blížícími se Vánocemi, které budou pravděpodobně znamenat i zvýšení zájmu o hru jako takovou, a právě na to se chtěli v DICE připravit. Vývojářský tým nicméně přiznává, že je nutné zpřístupnit „core“ verze s původním nastavením TTK a TTD pro všechny dostupné herní módy, což by mělo podle DICE situaci vyřešit. Podle hráčů ale ani tenhle nápad není tím pravým.
Pod zmiňovaným příspěvkem se vyrojilo několik tisíc komentářů, které se takřka unisono shodují v tom, že útrapy nových hráčů jakékoliv hry nejsou bez překvapení a není nutné na ně reagovat překotnými změnami. Na Redditu se to jen hemží příběhy nyní již ostřílených hráčů, kteří nebyli schopní v prvních dnech trefit ani stodolu, aby se po hodinách trénování konečně soupeřům vyrovnali. A i to je součást zážitku z hraní jakékoliv kompetitivní hry.