Další ze streamů Microsoftu je zde a tentokrát je zaměřen primárně na to, čím vším se v nejbližších měsících pokusí americký vydavatel zaujmout hráče na konzolích Xbox a na PC. Streamu ještě předchází hodinová show, kterou bude v rámci Summer Game Fest hostovat Geoff Keighley. Velkých značek má společnost v rukávu celou řadu a spekulace o tom, na co se mají hráči těšit, nabíraly v posledních týdnech na síle. Nenechte si ujít náš ucelený souhrn toho, co Microsoft nakonec ukázal.
Ukázkou výroby a kompletace vojenského brnění třídy Mjolnir začala dlouho očekávaná upoutávka z příběhové kampaně Halo Infinite. A úvod videa nebyl o ničem jiném, než o tom, že samotné brnění je zcela k ničemu. Důležitý je totiž hrdina v něm a tím opět samozřejmě není nikdo jiný než Master Chief.
Po krátkém uvedení do příběhu následujícího videa i hry samotné už konečně přišla ukázka prvních kroků slavného hrdiny ve světě hry. Vidět jsme mohli 3D mapu dalšího z prstenců a to nejdůležitější samozřejmě tkvělo v soubojích. Zde je třeba podotknout, že se vše zdá být na svém místě a 343 Industries se na první pohled do větších dobrodružství nepouštějí. Zda je to dobře či nikoli, to nechť posoudí každý sám, nicméně toto je zkrátka Halo takové, jaké ho známe již celou řadu let. Vývojáři pak v komentáři po ukázce přislíbili svět hry několikrát větší, než v předchozích dvou hrách ze série zároveň. Hra vyjde na Xbox One, Xbox Series X i na PC, a to ještě tento rok.
Představení zcela nové Forzy Motorsport bylo skromné a krátké, nicméně ty zásadní vyřčené sliby jsou pro zážitek ze hry zcela klíčové. Nová Forza Motrosport (bez číslovky za názvem) vyjde na PC a Xbox Series X a přinese nativní podporu 4K, 60 snímků za vteřinu a ray tracing.
Jedním z největších překvapení na akci Microsoftu rozhodně byl mýty opředený, zrušený a znovu oživený S.T.A.L.K.E.R. 2, který se konečně předvedl prvním trailerem. Vývojáři z ukrajinského studia GSC Game World nás lákají na jeden z největších otevřených světů ve videohrách plný radiace, mutantů a anomálií. Hra bude debutovat na PC a Xboxu Series X. Později se určitě objeví i na PlayStationu. Jde o jednu z dočasných konzolových exkluzivit, kterými se Microsoft pochlubil.
Pomyslnou sladkou tečkou na závěr celého streamu bylo potvrzení příchodu dalšího plnohodnotného dílu pohádkového RPG Fable, na kterém skutečně pracují Playground Games, tedy tvůrci Forzy Horizon. Bohužel ale nedošlo na více než na krátký renderovaný teaser, nicméně i tím budou muset vzít fanoušci série zavděk.
Lov vysoké nemusí být vůbec žádná legrace, a situace může být dokonce ještě o poznání náročnější, pokud je dané zvíře sice hladové, ale přitom již dávno po smrti. Asi tak by se dala charakterizovat ukázka akce State of Decay 3, jež dorazí na PC a na Xbox Series X.
Hezkou podívanou přinesli také francouzští Dontnod, kteří chystají další epizodickou mysteriózní adventuru jménem Tell me Why. Novinka přinese příběh dlouho odloučených sourozenců, kteří společně odhalují tajemství nejen z vlastní minulosti. Ona mysterióznost hry pak spočívá v tom, že oba sourozenci prožívají podivné vize spojené se silnými emotivními zážitky. První epizoda dorazí na PC a Xbox One 27. srpna.
Parádně děsivou upoutávku si nachystal polský Bloober Team, který pro nový Xbox a PC chystá hororovou adventuru The Medium. U té jsme nyní v plné síle mohli vidět, proč tvůrci tvrdili, že současná generace konzolí by jejich titul neutáhla. V The Medium bude možné některé scény absolvovat v duálním režimu, kdy se hráči v rozdělené obrazovce pohybují rovnou dvěma světy naráz. Oba jsou přitom nejen maximálně detailní, ale především jsou také renderované každý zvlášť. Zde se zkrátka Blooper Team pokoušejí o něco, co tu pravděpodobně v této podobě dosud nebylo, a navíc jde o hardwarově velmi náročný experiment.
Populární studio Obsidian Entertainment na prezentaci Xboxu neukázalo jen nové DLC pro The Outer Worlds a už dříve oznámenou hru Grounded, ale také představilo úplnou novinku nazvanou Avowed. Jedná se o first person RPG zasazené do fantasy světa Eora. Je to prý titul, o kterém Obsidian snil, když se připojil k Microsoftu. Hra bude k debutovat rovnou v Game Passu, jak je u first party titulů zvykem.
Launchové ukázky se dočkala survival akce Grounded, o jejíž vývoj se stará zkušený tým Obsidian Entertainment. Ti v rámci dnešní prezentace přislíbili mimo jiné unikátní a na poměry žánru nevídaný přístup k vyprávění. Jinými slovy slibují, že i když by to hráči nečekali, tak i v rámci kooperativní survival akce se mají těšit na podání plnohodnotného příběhu.
Krátkou ukázkou z příběhu Louise Torrese se blýskli finští Remedy Entertainment v rámci upoutávky pro kampaň masivně úspěšné multiplayerové akce Crossfire X. V té se hráči díky moderním technologiím sami stávají unikátní zbraní, která nahání strach organizaci Global Risk. A není divu – jak odhaluje video, bude to skutečně frenetická akční jízda plná explozí, adrenalinu a těsných úniků. A jak nový trailer konečně ukazuje, v podání Remedy by mohlo být o co stát i z hlediska příběhu hry. Těžko samozřejmě cokoli konkrétnějšího usuzovat z necelých dvou minut záběrů ze hry, ovšem minimálně o dramatické herecké výkony by nouze být určitě neměla.
Nejsou tomu ani dva týdny, kdy vývojáři z Double Fine informovali o odkladu očekávaného pokračování adventury Psychonauts. Díky Microsoftu, který studio v loňském roce koupil, může tým Tima Schafera vrátit do hry dříve vyškrtnutý obsah a nové video stvrzuje, že vývoj utěšeně pokračuje. Největším překvapením ale bylo opětovné navázání spolupráce s Jackem Blackem, s nímž Schafer spolupracoval na hře Brutal Legend a ještě překvapivější skvělá skladba, která z úst výstředního herce zazněla. Psychonauts 2
Nezávislé studio Interior/Night, vedené bývalou designérkou ze studia Quantic Dream Caroline Marchal, představilo nové interaktivní drama As Dusk Falls. Ve hře se podíváme na americký jihozápad a budeme svědky příběhu dvou rodin, které se vinou mnoha okolností dostanou do nepříjemnée situace, zahrnující zbraně a policejní sirény na pozadí. Příběh však bude vyprávěn po dlouhou dobu a zdá se, že hlavní protagonistkou bude žena, která přepadení u benzinové stanice prožila coby malá dívka. Hra momentálně nemá datum vydání a měla být být přinejmenším časově exkluzivní pro Xbox Series X.
Prezentace her přinesla také ukázku z chystaného rozšíření pro Destiny 2: Beyond Light. Novinka se bude odehrávat na měsíci Jupitera Europě a v listopadu dorazí do Xbox Game Pass, kde doplní základní hru i všechna dosavadní rozšíření. S příchodem Xbox Series X se pak hráči mohou těšit na zásadní upgrade hry, který umožní hrát tuto oblíbenou FPS ve 4K a v šedesáti snímcích za vteřinu.
Mezi nově oznámené hry a premiéry dnešní prezentace patří i nová hra ze světa Warhammer 40,000. Darktide mají na svědomí autoři Vermintide ze studia Fatshark a jedná se o jeho duchovního nástupce. Kooperativní akce pro čtyři hráče nás postaví proti hordám nepřátel a kromě Xboxu Series X míří také na PC. Podle autorů máme kombinovat zbraně na dálku i boj na blízko. Darktide vyjde příští rok.
V rámci streamu se také se svým novým projektem ukázali i vývojáři SteamWorld, kteří předvedli sci-fi adventuru The Gunk. V té se hráči ve stylizované grafice podívají na podivný cizí svět, kde narazí nejen na nebezpečné nepřátele, ale také na náročné hádanky. Cílem bude odkrýt tajemství záhadné planety a dost možná ji také i zachránit před jistou zkázou. The Gunk dorazí v příštím roce.
Rare nám znovu ukázali svou novou značku Everwild a tentokrát konečně v trochu detailnějším pohledu. Ta se prvně představila loni koncem roku na akci X019. Stále jsme ale neviděli gameplay, takže pořád nemáme konkrétnější představu, o čem by tak přibližně tenhle zážitek v magickém lese mohl být. Zdá se, že nás čeká nějaký sdílený zážitek, v němž budeme moci zasáhnout do koloběhu života a smrti v krásné, ale divoké a nezkrocené přírodě.
Vývojáři z Moon Studios během prezentace potvrdili, že Ori and the Will of the Wisps vyjde také pro Xbox Series X. Možnost využít plného výkonu nové konzole umožní zpřístupnit hru ve 120 fps při zachování rozlišení 4K, což by mělo podle autorů ještě zlepšit celkový dojem z hraní a umožnit hráčům, aby byli ještě přesnější. Vylepšena bude nicméně i hudba, která nám učarovala už v případě původní verze pro PC a Xbox One. Vylepšená edice nenabídne žádný nový obsah a k dispozici bude koncem letošního roku.
Vedle Grounded a novinky Avowed mluvili vývojáři z Obsidianu také o svém veleúspěšném RPG The Outer Worlds. Hra se totiž dočká rozšíření s podtitulem Peril on Gorgon, které bude k dispozici 9. září pro PC a Xbox One, aby později společně se hrou dorazilo i na Xbox Series X. Ve hře se podíváme na asteroid Gorgon, abychom vyšetřili záhadný vznik Adrena-Time. Zvýší se level cap na úroveň 33 a hráči budou moci promíchat své perky a skilly, aby si mohli užili „endgame“ obsah v trochu jiném stylu, než v jakém prošli celou hrou. DLC bude k dispozici samostatně, nebo v rámci expansion passu s rozšířením Murder on Eridanos.
Fanoušci MMORPG Phantasy Star Online se mohou příští rok těšit na novinku s podtitulem New Genesis. Upoutávka Phantasy Star Online 2: New Genesis slibuje vedle aktualizace herních mechanismů také parádní grafiku, obrovské bossy i zcela nový svět. Novinka dorazí na Xbox One, Xbos Series X i na PC v příštím roce.
Rozšíření pro arkádu Tetris Effect s podtitulem Connected bude exkluzivní pro konzole Xbox a jak název napovídá, půjde zde především o přidání multiplayerové složky. Původně šlo o exkluzivitu pro PS4, s on-line rozšířením ale tato bariéra padá a robustnější verzi původní hry si alespoň prozatím užijí pouze hráči na PC a na Xboxu. On-line složka pak bude spočívat v propojení až třech hráčů naráz (lokálně či on-line), kteří mohou hrát v kooperaci, anebo proti sobě.
Níže můžete nalézt všechna důležitá oznámení a upoutávky, které se odehrály v rámci pre-show Geoffa Keighleyho.
Pre-show Geoffa Keighleyho odhalila, že začátkem prosince dorazí vůbec poprvé na Xbox série Dragon Quest. Jde o díl Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age, který 4. prosince vyjde na Xbox a zavede hráče do krajiny jménem Erdrea.
Geoff Keighley si na svůj stream předcházející hlavnímu programu Microsoftu nachystal hned několik světových premiér a jednou z nich bylo i odhalení akční F2P akce Exomecha. Frenetická akce s mechy vypadá parádně a dorazí na Xbox One, Xbox Series X i na PC v blíže neupřesněný termín v příštím roce.
Světovou premiéru si odbyla také nová ukázka dříve odložené městské akce Watch Dogs: Legion. Tentokrát Ubisoft napověděl něco více o frakcích zápasících o vliv nad britskou metropolí a v rychlém střihu ukázal, čeho všeho je hackerská komunita schopná. Zkrátka kvalitní náborové video do odboje proti dalšímu z řady velkých bratrů. Watch Dogs: Legion vychází 29. října a později hra dorazí i na Xbox Series X.
Ukázka akční adventury Echo Generation na nás hojně dýchla atmosférou 80. let a jak Geoff Keighley následně trefně podotkl, hra dala dost vzpomenout na seriál Stranger Things. Retro grafický kabátek v sobě kombinuje soundtrack z předchozího milénia, pixel art i modernější 3D pojetí grafické stránky. Z náplně se zjevně mohou hráči těšit na tahové souboje, na napínavou duchařinu, dialogy i na stealth. Echo Generation vyjde v příštím roce.
Dalším překvapením pre-show byla napínavá upoutávka z regulérního pokračování stealth adventury Hello Neighbor, jež oznámila plánovaný příchod hry na konzole Xbox. Děj hry se bude odehrávat ve městečku jménem Raven Brooks, odkud se za záhadných okolností začali vytrácet lidé. A cílem hry a jejího hlavního hrdiny je vypátrání toho, co se v tomto městečku děje a jak s tím souvisí jeho nový tajemný obyvatel.
Jedni z původních tvůrců Sonica, Yuji Naka a Naoto Ošima, představili svůj další projekt – 3D akční adventuru Balan Wonderworld. V tomto titulu na hráče čeká dvanáct odlišných příběhů zasazených do imaginárního světa jménem Wonderworld. Hráči mohou při průzkumu jednotlivých fantaskních krajin využít více než osm desítek odlišných kostýmů a zažít v nich nevídaná dobrodružství. Balan Wonderworld vyjde na jaře příštího roku.
Během prezentace předcházející samotné Xbox Games Showcase došlo i na bleskovou ukázku indie her chystaných v rámci programu ID@Xbox. V tom Microsoft plánuje pokračovat pochopitelně i nadále a bude touto formou podporovat drobné a nezávislé tvůrce.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Na své prezentaci neukázalo skoro nic. Nastříhané hry pro děti, robůtci (ovšem z tehcnologického hratelného dema pro ovladač), pak trailer na Horizon, datadisk pro Spidermana a Ratcheta pro nostalgiky. Videa navíc sice okřičená jako nextgen, ale plná propadů fps, které dosahovalo max. 40 a rozlišení hodně špatné, na 1440p. A jednu předělávku staré hry, Demon Souls. Ale opakováním marketingových řečiček (neodpovídajícím pravdě), rychlému střihu to zjevně fanouškým modrosti stačí. I když jim SONY vlastně nic neukázalo, jen se kolem toho hodně nařvalo. Jsou tam nějaký skokačky, jedna dark fantasy a akční adventury. Na žánry je to omezený teda brutálně, na to co dělalo SONY v minulosti, je ta nabídka vlastně nic.
MS vedle toho dal XSX už na vyzkoušení na Digital Foundry (nezávislejm expertům) a ukázal hromadu her ve dvou vlnách, spoustu žánrů, i zpracování. Ukázal, jak se u nich obrovsky rozjel Obsidian. Jak Double Fine se konečně věnují svý hře, legendárním Psychonautům. Lidem co baví stavět a přežívat Grounded od Obsidianů. Spousta uměleckejch horrorů. Vrací se HALO. Forza. Fable.
Nová obří fantasy od Obsidianů, to je velký, velký. Stalker? Jo, a proč sakra ne?
PC hráči i Xbox dostali obří seznam co všechno dostanou a užijí si (a dost z toho nakonec vyjde i na PS5), co všechno budou míti v Game Pass, SONY nepředvedlo nic kromě silných řečí a upscalovaných videí. Ale na mnoho jeho fanbojů to naprosto stačí (včetně těch z řad herních novinářů).
Ne, tohle vypovídá hodně o fanoušcích SONY, vedle toho jak špatně skrývají že vlastně od SONY ve skutečnosti nic neví a vybíjí si to na konkurenci i to, jak málo jim stačí a jak snadno si je marketing veze na uvařené nudli.
Málokdo si uvědomuje, ale obě prezentace (Sony i MS) obsahovaly pouze minimum her, co vyjdou na launch.
Jinak ale ano, přímo hry na nové konzole budou zjevně první využívat více moderní technologie XSX i PS5 multiplatformovky a ne původní tituly a zjevně nebude tak úplně důvod spěchat, kromě teda příjemnýho hardwerovýho upgrade, kterej teda bude poznat.
tohle tě napsat stálo hodně přemáhání, viď? Úplně tě vidím, jak kvičíš a řveš a jak se snažíš to pořád editovat, aby to znělo aspoň trochu klidně, a nakonec požádáš nějakého kamaráda nebo matku, aby to nějak upravila a vložila, protože tolik emocí, protože ti někdo sáhnul na modré tele.
Game pass. byl v té době takové ošklivé káčátko, se zásobárnou her z 360 + indie. Pak přišlo oznámení, že všechny hry od MS v den vydání vyjdou v Game Passu a postupně z káčátka rostla krásná labuť. Podle mne MS pochopil, že nemá smysl se vlamovat do otevřených dveří a soupeřit se Sony na jejich hřišti. Proto opustil klasický model: konzole jako specializované zařízení s excluzivními hrami, které si jinde nezahrajete. A tak nestaví svůj byznys jen na prodeji konzolí a svých excluzivek. Game Pass ukázal, že neparazituje na klasických prodejích, že když dáte hru do GP, tak to neznamená, že klesne klasický prodej v obchodech a že to není jen prodloužení prodejního ocasu (jako jsou hry ve slevě). Že zařazení hry do GP může fungovat jako dobrá reklama, lepší demo, filtr kvality. Kdy na Steamu jsou sice stovky, tisíce her- ale kolik z toho je vyslovený odpad?
Zavedením Ultimate GP rozšířil nabídku služby na všechny počítače na světě, což je více než 150-250 milionů prodaných všech konzolí. Pro Game Pass potřebuje svůj vlastní obsah (Netflix taky má své originální série), klidně menšího rozsahu, ale pravidelně. Na druhou stranu Fable ukazuje, že na velkou hru potřebujete spoustu let. Z celé prezentace jsem byl zklamám z grafiky Halo (to nebudu jediný, čekal jsem něco jako Hellblade II), ale jinak spokojenost. Beru Xbox jako náhradu herního počítače, nikoliv jako klasickou konzoli (časem si PS5 taky koupím).
Prezentace Sony byla super, je nad slunce jasné, že Sony umí dělat excelentní single playerové hry, navíc s českými titulky 😀
MS je silná v nabídce na širší palety her (a když zne z vlastní produkce, tak ji zajistí v Game Passu), u mne boduje s kooperativním hraním s kamarády (jsem zvědav na Grounded, Everwild).
Na závěr bych dodal, že MS neukázal nic z Cyberpunku a stále ještě čekám na Minecraft+ raytracing (po zrušení Super Duper grafického packu).
Potěšilo SoD3, Avowed, Fable, Forza (vypadá nejdříve bohužel tak příští podzim) a Everwild (o tom pořád nic netušíme žánr nic po dvou trailerech, ale grafické provedení se mi líbí).
Zklamalo mě množství ukázek přímo z hraní, kromě Halo tam nic nebylo, Hellblade 2 jsem doufal, ale Ninja Theory tam nedali ani nový trailer pro jistotu :D. Halo vypadalo divně, gameplay a mechaniky dobrý, ale grafika jak kdyby někdo vypnul v nastavení některé efekty, doufám že dodělají do vydání a nevydají to v tomto „grafickém“ stavu . (IGN uvádí, že dostane free update s Ray-tracingem po vydání + mnohaletou podporu).
Jako MS prohrává (podle mě) na plný čáře. OK,Fable jsem nehrál,ale kdy vyjde? Halo vypadá jako hra z této generace a Stalker vyjde i na PS. Jinak nic, samozřejmně nějaké AA hry,ale ty konzole neprodávají. Nic proti nim, rád si je někdy zahraju taky. Vše nemůže být AAA-hra. Ale hlavně ty prodávají konzoli.
Jinak nevím jestli to na Vortexu padlo, ale od MS jsem slyšel že budou ukazovat hlavně First party hry a to byla čistá LEŽ. Kolik těchto her, když samozřejmně nepočítám PC výjde i na PS? Nevím, proč to tedy MS tvrdil.
Kde je to zaměření na japonský trh? To má být starej Dragon Quest? Vážně? Kde jsou ty hry, které nám vyrazí dech? Jsou to akorát silná slovíčka Spencera, ale výsledek žádný. Tyhle žvásty jedou furt dokola.
Já budu mít PS5,ale když by něco MS nabídl tak bych možná X dokoupil. Ale tohle fakt ne. Chápu, že Phil Spencer musí dělat reklamu. Ale když projedete ty články zpětně tak to je k smíchu. Divím se, že se nad tím nikdo moc nepozastaví. Já mám Spencera docela rád, je mi docela sympatickej a hlavně to s jeho příchodem do Xboxu hodně zvedl. Sony musí mít konkurenci, je to pro ní zdraví. Ale tohle za mě není konkurence. Možná jsem až moc zklamanej, protože ty jejich očekávání jsou úplně mimo s realitou.
jsem zvědavý, jak bude vyřešena kooperace u State of decay 3, Everwild a Graunded. Fable? Na tu klidně počkám …s tím nemám problém. A Avowed jakožto možná náhrada TES?
Oproti květnu rozhodně super.
Jasně, že na spoustu her budeme čekat (a dlouho) ale stejně nestíhám…
Viz třeba minecraft a má 200 milionů prodaných kopii
A co třeba legend of zelda znám spoustu lidí když jsem jim to ukázal tak mi řekli co to za kreslenou sracku jak to může mít prodáno přes 18mil kopii a má to 97 hodnocení na metacritic
Ti řeknou zlatý uncharted nebo good of war.