branding
Manor Lords, Hooded Horse, Středověká strategie kombinuje budování města i bitvy

Středověká strategie kombinuje budování města i bitvy

Manor Lords vypadají obdivuhodně a přitom na nich tři roky pracuje jen jediný vývojář

Zdroj: Wojtek Fus/Slavic Magic
6. 7. 2020
Název: Manor Lords Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Dobrých strategií není nikdy dost a novinka jménem Manor Lords působí jako titul, který by se mohl zařadit mezi ty povedenější. Bez ohledu na výsledné kvality nás ale už nyní zaujal zajímavým námětem i přesvědčivým grafickým zpracováním, které je o to působivější, když si uvědomíte, že na hře pracuje jediný polský vývojář.

Manor Lords míří na PC a jde zčásti o budovatelskou strategii a částečně o taktickou strategii. Uvnitř najdete něco z Banished, Strongholdu i Total Waru. Stavba má probíhat organicky a realisticky a na rozdíl od některých jiných historických budovatelských strategií tu konflikty nebudou jen do počtu, ale můžeme se prý těšit na skutečně rozsáhlé bitvy. To všechno přitom pohání technologie Unreal Engine.

Vaším úkolem je samozřejmě postavit prosperující středověkou metropoli. Hra není zasazená do žádné konkrétní země nebo období, ale její stavby jsou inspirovány Evropou od 11. do 15. století.

Při stavbě se hra obejde bez klasické mřížky. Hráč má mít plnou svobodu nad umístěním i orientací každé budovy. Je ale možné využít takzvané přichycení, aby bylo plánování města pohodlnější. Vaším úkolem je samozřejmě postavit prosperující středověkou metropoli. Hra není zasazená do žádné konkrétní země nebo období, ale její stavby jsou inspirovány Evropou od 11. do 15. století.

Vaši digitální poddaní budou obdělávat pole, pěstovat všemožné plodiny, chovat zvířata i vyrábět předměty. Autor slibuje velkou pozornost k detailům, takže nechybí střídání ročních období, proměnlivé počasí nebo neblahé okolnosti jako nemoci, hlad či válka. A když jsme u války, nemůžeme pochopitelně opomenout ani zmíněnou taktickou část. Autor hry říká, že by to nebyl skutečný středověký zážitek bez vojáků na bojišti.

O realismus se proto snaží i na bitevním poli. Manor Lords v boji zohlední všemožné formace, morálku, únavu, vybavení i počasí. Podobně jako v sérii Total War si musíte dávat dobrý pozor na zvolenou strategii a rozmístění vašich jednotek, protože početní převaha není vše. K dispozici budete mít nejen pěchotu, ale časem i jízdu či opevnění, ale na druhé budou proti vám stát také obléhací stroje.

Na oficiálním webu vývojář demonstruje technologii motion capture nebo třeba simulaci destrukce. Grafika vypadá skutečně obdivuhodně. Je neuvěřitelné, čeho je dnes jednotlivec na tomto poli s využitím pokročilých nástrojů schopen dosáhnout. Manor Lords působí tak dobře, že dokonce někteří hráči vyjádřili pochyby, zda jde vůbec o skutečnou hru. Autor ujišťuje, že ano, i když na ní ještě bude spoustu práce.

Early access verze by měla vyjít ještě letos na podzim.

Na titulu dělá už tři roky, ale dosud tak činil v ústraní. Nyní ale začíná cítit, že se blíží čas, kdy bude potřebovat zpětnou vazbu a pomoc komunity s testováním, aby mohl upravit vše tak, aby výsledkem byla co nejlepší hra. Early access verze by tak měla vyjít ještě letos na podzim. V programu předběžného přístupu zůstanou Manor Lords rok až dva a během té doby se mají neustále rozrůstat.

Early access bude obsahovat stavění, protivníky ovládané umělou inteligencí, diplomacii, jednu mapu nebo bitvy pěchoty. Plná verze pak nabídne opevnění a obléhání, jízdu, kuše i střelný prach. Do hry také přibudou velká města inspirovaná pozdním středověkem a více map. Plná verze pochopitelně může také zdražit. Hru si už teď lze přidat do seznamu přání na Steamu.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru