Na konci roku 2018 si komunita z portálu Resetera všimla, že společnost Sony otevřela řadu nových pracovních pozic ve své pobočce v San Diegu. Tam sídlí oddělení Visual Art Service Group, které poskytuje své služby interním studiím Sony, zejména v souvislosti s motion-capture a natáčením cut-scén. VASG tak spolupracovala na hrách jako Uncharted, The Last of Us, God of War, ale také na Death Stranding, které sice Sony nepatří, ale hra vyšla s exkluzivní podporou a v rámci konzolí zamířila pouze na PlayStation 4. Už předloni se ovšem zdálo, že Sony hodlá tým v San Deigu znatelně rozšířit, a to i jeho vývojářskou část, která má na kontě sérii MLB: The Show, a pozvolna se začalo mluvit o vlastním AAA projektu, který by mohl v tamějším studiu vzniknout. Tak rychle, jak se spekulace objevily, však rázem utichly a dlouho dobu nic nenasvědčovalo, že se na něčem doopravdy pracuje. Jistý průlom však přichází v těchto dnech, kdy San Diego opět rozšiřuje své řady a láká vývojáře nejen z Naughty Dog.
S tak specifickými zkušenostmi nově přijatých lidí se proto nezdá, že by mělo jít „jen“ o další pracovníky pro hlavní zaměření VASG.
Hybatelem nových úvah je profil Zaka Olivera na sociální síti LinkedIn, podle kterého se připojil k VASG minulý měsíc. Oliver zastává funkci vedoucího grafika prostředí a přichází ze stejné pozice od projektů jako The Last of Us, Uncharted 4, Uncharted: The Lost Legacy a v neposlední řadě i The Last of Us Part II. Už dříve se navíc připojil designér úrovní a souboje v Uncharted Quentin Cobb, designéři Killer Instinctu David Hall a John Bautista, nebo vedouí gameplay animátor Red Dead Redemption 2 James Martinchek. S tak specifickými zkušenostmi se proto nezdá, že by mělo jít „jen“ o další pracovníky pro hlavní zaměření VASG, případně podporu vývoje baseballu, a například podle diskuze na Redditu, kterou rozpoutal uživatel s přezdívkou ooombasa má být jen otázkou času, než Sony konečně novou podobu a význam studia oficiálně představí.
Na čem by mělo už necelé dva roky pracovat, pochopitelně nevíme, podle magazínu GamingBolt by to ale klidně mohla být další hra ze světa Uncharted, zejména s přihlédnutím k Zakovi Oliverovi. Ruku v ruce pak tyto úvahy jdou i s předchozími vyjádřeními CEO Sony Interactive Entertainment Jima Ryana, který tvrdil, že pro PlayStation 5 vzniká mnohem víc her, než si hráči myslí a spoustu z nich logicky ještě nebylo představeno. Nedivili bychom se proto, kdyby se právě Sony San Diego postavilo po bok matadorům ze Sony Santa Monica, Sony Japan nebo Bend Studio, které tvoří spolu s dalšími členy Worldwide Studios páteř hlavní produkce pro konzoli PlayStation a vydali se od sportovních titulů vstříc něčemu většímu.