Oznámení pokračování skateboardové série Skate vzbudilo ohromnou odezvu na sociálních sítí. Očekávání fanoušků přinesla reakce v podobě desítek tisíc retweetů a dalších interakcí, což je pro komunitu i EA sympatickým vyvrcholením, v co komunita fanoušků doufala dlouhých deset let. Další Skate je v přípravě, nevyjde brzy, ale ta důležitá zpráva je venku a my se nyní můžeme podívat na další zajímavé střípky, jež dohromady začínají utvářet mozaiku, co může novinka nabídnout.
Něco o hře napověděl sám Andrew Wilson, šéf společnosti Electronic Arts. Ten dle informací magazínu Video Games Chronicle v pondělí investorům EA představil myšlenky, na kterých bude pokračování série stát. Zprvu lze z hlediska designu vypíchnout zmínku o možném přechodu k otevřenému světu: „Skateboarding je pro přitažlivý pro lidi z celého světa, stejně tak si ale všímáme trendů, které se v našem odvětví týkají obsahu vytvářeného uživateli, otevřených světů a vlastní interakce.“ V otázce uživatelského obsahu se můžeme patrně těšit na rozšířené možnosti sandboxu, v rámci kterého budeme moci stavět vlastní úrovně, což zmiňují i ostatní členové vývojářského týmu. Skateboarding samotný přitom nemá být jediným lákadlem a v pozadí se má skrývat velká hra s nemalým potenciálem: „Pro mnoho lidí je skateboarding výchozím bodem. K tomu se přidá nový obsah od hráčů, průzkum prostředí a komunitní prvky, což dramaticky rozšíří možnosti hry.“
Andrew Wilson dále vyjádřil pochopení nad skateboardingem coby formou vlastního vyjádření a zmínil i komerční přesah tohoto unikátního sportu: „Pro mnoho lidí není skateboarding pouze sport. S jeho pomocí se jim otevírá přístup k umění a ke kultuře. Pokud sledujete jednoho z nejznámějších skateboardistů jménem Nyjah Huston na Instagramu, zjistíte, že jde o mladíka, který se skateboardingem začínal, ale nyní je módní ikonou, žije ve velkém domě v Beverly Hills a jezdí v Rolls Royce.“
Po skončení vývoje Skate 3 byl tým EA Black Box rozpuštěn a vývojáři se rozutekli po ostatních studiích v EA.
Dalšími lidmi, kteří pomáhají utvářet obrázek o hře, jsou pochopitelně vývojáři Cuz Parry a Deran Chung. Netají se tím, že oznámení hry bylo mimo jiné i výsledkem snažení a přání početné komunity fanoušků. Tato dvojice byla přítomná u příležitosti vysílání EA Play Live a ještě před ním poskytla rozhovor magazínu Jenken. Parry s Chungem uvádějí, že budoucnost série vypadala zprvu opravdu bledě. Po skončení vývoje Skate 3 byl tým EA Black Box rozpuštěn a vývojáři se rozutekli po ostatních studiích v EA. Zároveň na sebe ale nezapomněli a pravidelně se setkávají na akci Skate Paddy’s Day, a to prý již celých 15 let. Tam se mimo jiné pravidelně vzpomíná na vývoj série, pokračování ale ještě donedávna nebylo předmětem těchto debat, navzdory kultovního statusu Skate 3. Kdo ale začal pomýšlet na obnovení série a kdo se o to i koneckonců zasadil, byla Laura Miele, která po dvou dekádách v EA usedla na post vedoucí herních studií a pod jejím vedením se začaly věci dávat opět do pohybu.
Cuz Perry a Deran Chung zmiňují zajímavou historkou z pozadí opětovného spuštění serverů Skate 3 v roce 2018. Tehdy údajně nešlo o plán a o reakci EA na obnovený zájem o hru, ale o prosté nedopatření, které údajně vzniklo nechtěným restartováním jediného počítače. Nešťastné tehdy bylo, že ke spuštění došlo sotva pár dní před E3 a hráči tehdy právem začali očekávat nadcházející odhalení dalšího dílu série. Logicky ale přišlo pouze zklamání a na oznámení musela komunita čekat další dva roky.
Cuz Parry a Deran Chung dále naznačují, co vyplývá i ze slov Andrewa Wilsona. Nový díl Skate, který mimochodem nebyl dosud pojmenován, má hráčům poskytnout dostatek volnosti, což se týká i výše uvedeného rozšíření sandboxu. Jako jeden z příkladů, na čem vlastně chtějí autoři nového Skate stavět a čeho chtějí docílit, odkazují na domina poskládaného ve Skate 3. V souladu s pravidly hry bylo možné postavit jednotlivé kostky za sebe a řetězově je poslat k zemi jako v nějaké velké goldbergovské sestavě. Co se týče slavných jmen, která by mohla být zahrnuta do seznamu hratelných skateboardistů, vývojáři údajně ještě nepodepsali žádný kontrakt. Jedno jméno ale v rozhovoru padne a dochází tím pravděpodobně k vyjasnění, jak se to má s případnou mobilní verzí Skate 3. O ní mluvil Jason Dill v podcastu The Nine Club, ale Parry s Chungem jeho informace vyrátili: „Ne, Dille. Žádná hra nevzniká.“ Oba vývojáři jsou nicméně překvapeni, jak velký zájem o skateboardové hry v roce 2020 je a vyjadřují nadšení nad tituly jako Skater XL nebo Session. „Je tu také milion mobilních skateboardových her, což je úžasné. Hlavně, že si každý může najít vlastní cestu,“ říká v rozhovoru Parry.
Ačkoli první myšlenky a přípravy přišly již v roce 2018, tak vývoj samotný je ještě na počátku a na bližší odhalení, včetně záběrů ze hry, si budeme muset počkat. Samotné vydání pak nemáme očekávat dříve než v roce 2022 a otazníky visí i nad platformami. „Chceme udělat dobrou hru a to vyžaduje svůj čas. Rozhodně to nechceme uspěchat a úplně pohřbít,“ říkají vývojáři. Ovšem vzhledem k tomu, že v EA v poslední době zaměřili svoji pozornost i na Steam, hra by teoreticky mohla dorazit vedle konzolí i na PC, stalo by se tak ale v případě série úplně poprvé a nedivili bychom se ani jedné z nabízených možností. Na Skate nicméně vedle dříve spekulovaného studia PopCap zřejm pracují na základě vypsaných volných pozic také lidé z EA Vancouver, který jinak primárně spolupracuje na sériích FIFA a NHL. Částečně se tím tedy vyvrací předchozí úvahy, že nový Skate může být jen menší mobilní záležitostí a je na místě začít se opatrně těšit.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.