Píše se rok 1994 a vývojáři ze švédského studia Digital Illusions – dnešního DICE – mají z 99 procent hotovou hru Hardcore. Nesmlouvavá run and gun záležitost, ve které hrají největší roli hráčovy reflexy, byla připravená pro Amigu, Segu Genesis a Segu CD, přišla však příliš pozdě a tehdejší vydavatel Psygnosis usoudil, že v konkurenci nastupujícího PlayStationu by titul pravděpodobně neuspěl. Jak popisovali zakladatelé studia Digital Illusions před deseti lety na konferenci Datastorm, Psygnosis se chtěli soustředit na modernější konzole, situaci nenahrával ani masivní úspěch Super Nintenda a projekt s posledním nevyřešeným bugem zamířil k ledu. Neutuchající lítost nad ztrátou hotové hry ale nakonec zvítězila nad licenčními překážkami a s pozměněným názvem se Hardcore, tedy nově Ultracore, už zítra podívá na PlayStation 4, Switch a koncem letošního roku překvapivě i na Vitu.
Resuscitovat 26 let starý titul nebylo nic jednoduchého, zvlášť když společnost Psygnosis osm let neexistuje a její portfolio náleží Sony. Německý vydavatel Strictly Limited Games se však komplikovaného vyjednávání nezalekl a už před dvěma lety hlásil, že hra bude moci vyjít. „Přistupujeme k titulu s maximální péčí, aby hráči dostali nejlepší možnou verzi tohohle skvostu. Za přispění původních vývojářů se navíc snažíme přidat do hry chybějící úrovně,“ říkali zástupci Strictly Limited v roce 2018. Oznámili také, že přípravu modernizované verze hry Hardcore svěřili vývojářům z malého studia ININ, kteří do Ultracore zapracovali pět velkých úrovní, spoustu zbraní, nepřátel a power-upů. Jediné, co se z původních plánů naplnit nepodařilo, bylo vydání v roce 2019, s přihlédnutím k narůstající popularitě retro akcí se ale zdá být letošní načasování vydání snad ještě příhodnější.
Na konto Ultracore se navíc s láskou vyjadřují i původní autoři hry a sami potvrzují, že jde i po 26 letech o solidní zážitek.
Co se týče samotné hry, video v tomto případě vydá za tisíc slov. Pokud jste milovali hry jako Contra nebo Metal Slug, pravděpodobně s Ultracore nešlápnete vedle. Kromě stylizace, kterou lze v roce 2020 zcela pohodlně považovat za záležitost aktuálních trendů, vás čeká svižná hratelnost a již zmíněné power-upy, vylepšující zejména účinky zbraní. Z logiky věci je pak zachován i původní poměr stran obrazu, nechybí však pěkné detaily, uspokojivá animace a bezmála dvě hodiny hudebního doprovodu. Na konto Ultracore se navíc s láskou vyjadřují i původní autoři hry a sami potvrzují, že jde i po 26 letech o solidní zážitek. „Pamatuji si péči, lásku, pot a těžkou práci, kterou všichni zúčastnění na původním Hardcore odvedli. Proto je fantastické sledovat, že je produkt dokončen, spatří světlo světa a lidé si ho budou moci zahrát,“ říká například jeden ze zakladatelů DICE Fredrik Liljegren. Podobně vášnivě pak o hře mluví i jeho spolupracovníci Andreas Axelsson či Olof Gustafsson, kteří pomáhali se ziskem licence od Sony a na dokončení Ultracore se přímo podíleli.
Pokud vás projekt zaujal, od zítřejšího dne pro vás bude v digitální formě k dispozici za 20 eur na Switchi a PS4, verze pro Vitu by měla přijít později, není však v tuto chvíli známo, zda ji majitelé PS4 verze dostanou zdarma, či za ni budou muset zaplatit extra.